nieuwe accounts bij re-install van winXP - beveiligde map niet meer toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

punkfreak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2006
Hoi,

Ik had op mijn gebruikers account ingesteld dat mijn mappen alleen toegankelijk zijn als je bent ingelogged op mijn account.

Nu heeft mijn vader (zonder te overleggen) windows XP opnieuw geinstalleerd. Dit houd in dat er weer nieuwe accounts zijn en dat de oude accounts verdwenen zijn.

Alle mappen zijn er nog wel...maar doordat het account waarop je ingelogged moet zijn niet meer bestaat word de toegang tot mijn mappen geweigerd.

weet iemand misschien hoe ik weer gewoon bij mijn bestanden kan komen?
Het is voor school dus t is best wel belangrijk!

alvast bedankt!
greetz

Administrator heeft alle rechten tot de schijf, dus als je vader eens inlogt zou hij die bestanden moeten kunnen recupereren.

Dat zou je wel zeggen maar elk account krijgt zijn eigen ID en na het installeren krijgt het admin account een andere id en kun je nog steeds niet bij de mappen.

Je moet weer eigenaar worden van de map(pen) http://support.microsoft.com/kb/308421/nl

Om tabblad beveiliging te zien moet je "eenvoudig delen van bestanden gebruiken" uitvinken (in mapopties)

beveiligde map niet meer toegankelijk

Heb het zelfde probleem, en de voorgestelde oplossing werkt niet bij mij: als ik rechtsklik op de map > eigenschappen zie ik geen tabblad beveiliging, en in de mapopties staat
"eenvoudig delen van bestanden gebruiken" niet vermeld....

kan ook niet meer bij mijn eigen mappen

Wat een gedoe met die adminstrators, gebruikers en gasten. Kan Bill Gates dat niet fatsoenlijk regelen ?

Na formateren van C en opnieuw installeren van XP zijn veel mappen op de H en G schijf (extern) niet meer te openen of MS Word bestanden en jpg's (meer dan 1000) niet meer te openen omdat de toegang geblokkeerd is.

Ik heb in de veilige modus geprobeerd om bij mapeigenschappen de nodige hokjes aan te vinken om alles te mogen doen in zo'n map maar het werkt niet.

Is er niet een truc om in XP van al die adminstrator rechten of gebruikers beveiligingen af te komen en gewoon alles te kunnen doen zonder die beveiligingen, er komt in ons huis niemand anders op die computer dus ik hoef die overlast niet.

veel weet ik niet van NTFS af, maar met een linux live cd'tje kon ik toch de sam-files stelen, dus waarom niet in een beveiligde map geraken?

arre zei:
veel weet ik niet van NTFS af, maar met een linux live cd'tje kon ik toch de sam-files stelen, dus waarom niet in een beveiligde map geraken?

Sorry ik snap het niet, wat moet ik met een linux cd-tje als ik mijn mappen in WindosXP niet kan openen ?

Opstarten in veilige modus, inloggen als administrator, eigenschappen van de bestanden opvragen, geavanceerd kiezen, tabblad eigenaar, eigenaar van subcontainers en objecten vervangen aanvinken, en even opnieuw de machtigingen instellen voor alle gebruikers.
wmuller zei:
Wat een gedoe met die adminstrators, gebruikers en gasten. Kan Bill Gates dat niet fatsoenlijk regelen ?

Na formateren van C en opnieuw installeren van XP zijn veel mappen op de H en G schijf (extern) niet meer te openen of MS Word bestanden en jpg's (meer dan 1000) niet meer te openen omdat de toegang geblokkeerd is.

Ik heb in de veilige modus geprobeerd om bij mapeigenschappen de nodige hokjes aan te vinken om alles te mogen doen in zo'n map maar het werkt niet.

Is er niet een truc om in XP van al die adminstrator rechten of gebruikers beveiligingen af te komen en gewoon alles te kunnen doen zonder die beveiligingen, er komt in ons huis niemand anders op die computer dus ik hoef die overlast niet.
Dat je er niet mee overweg kunt wil niet meteen zeggen dat het niet fatsoenlijk geregeld is.
Als je al die beveiligingsoverlast niet wil formatteer je je schijven lekker op FAT32, en ben je er voortaan in 1 klap vanaf :)

En voor diegenen die op deze manier hun bestanden beveiligen tegen onbevoegde toegang doen er verstandig aan om dan ook meteen de beveiligingssleutel te backuppen, dan kun je deze na een herinstallatie terug importeren en kun je weer bij al je bestanden :)

Laatst bewerkt:
sjunnie zei:
Opstarten in veilige modus, inloggen als administrator, eigenschappen van de bestanden opvragen, geavanceerd kiezen, tabblad eigenaar, eigenaar van subcontainers en objecten vervangen aanvinken, en even opnieuw de machtigingen instellen voor alle gebruikers.Dat je er niet mee overweg kunt wil niet meteen zeggen dat het niet fatsoenlijk geregeld is.
Als je al die beveiligingsoverlast niet wil formatteer je je schijven lekker op FAT32, en ben je er voortaan in 1 klap vanaf :)

En voor diegenen die op deze manier hun bestanden beveiligen tegen onbevoegde toegang doen er verstandig aan om dan ook meteen de beveiligingssleutel te backuppen, dan kun je deze na een herinstallatie terug importeren en kun je weer bij al je bestanden :)

NTFS heeft wel wat meer voordelen over FAT32 dan gewoon veiligheid:) Maar ja, aangezien ik niet zo veel van NTFS ken, ga mijn mond houden:D

En om op wmuller terug te komen, een linux-live CD. www.slax.org bijvoorbeeld of www.knoppix.com zal ook wel lukken. Een linux-live CD is een CD die je simpelweg insteekt en je pc heropstart in linux zonder ook maar 1 bestand op de harde schijf te schrijven, maar allemaal in het ram te laden. Het voordeel hiervan is dat je niet de windows-kernel laadt, die je toegang tot bepaalde mappen weigert. Linux-kernels laten toe beveiligde mappen wel te lezen, en dus bijvoorbeeld SAM-files 'wachtwoorden van windows' te stelen... (wanneer je bv. je wachtwoord vergeten bent;)

arre zei:
NTFS heeft wel wat meer voordelen over FAT32 dan gewoon veiligheid:) Maar ja, aangezien ik niet zo veel van NTFS ken, ga mijn mond houden:D

En om op wmuller terug te komen, een linux-live CD. www.slax.org bijvoorbeeld of www.knoppix.com zal ook wel lukken. Een linux-live CD is een CD die je simpelweg insteekt en je pc heropstart in linux zonder ook maar 1 bestand op de harde schijf te schrijven, maar allemaal in het ram te laden. Het voordeel hiervan is dat je niet de windows-kernel laadt, die je toegang tot bepaalde mappen weigert. Linux-kernels laten toe beveiligde mappen wel te lezen, en dus bijvoorbeeld SAM-files 'wachtwoorden van windows' te stelen... (wanneer je bv. je wachtwoord vergeten bent;)

Dat verhaal met die veilige modus en die containers is gelukt, dank. Wel een onduidelijk gebeuren met objecten en containers maar werkt wel, ieder z'n vak.

Dat met linux snap ik niet, dat is toch een heel ander besturingssysteem ? een elekromotor loopt toch ook niet op benzine ?

Het lukt me niet. Ik heb maar 1 account en dat is een administrator account. Ik zie de tab beveiliging helaas niet. Moet het per se met die administrator account di wordt weergegeven als je xp aan het installeren ben? Die heb ik buiten beschouwing gelaten en weet niet hoe ik die op kan roepen... Help!

Plark zei:
Het lukt me niet. Ik heb maar 1 account en dat is een administrator account. Ik zie de tab beveiliging helaas niet. Moet het per se met die administrator account di wordt weergegeven als je xp aan het installeren ben? Die heb ik buiten beschouwing gelaten en weet niet hoe ik die op kan roepen... Help!
Je dient wel op te starten in veilige modus.

Plark zei:

Home of Pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan