nieuwe adsl splitter plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fhh

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Berichten
48
Wie weet er een goede (niet al te dure) monteur in Amersfoort die mijn adsl verbinding en telefoon opnieuw zou willen installeren?
In 2000 is de installatie door een monteur gedaan in de wandcontactdoos zelf. Daardoor kan ik de nieuwe splitter die ik van XS4all heb gekregen niet gebruiken. De wandcontactdoos zal open moeten om dat te herstellen. En helaas kan ik dat zelf niet.

Na het vernieuwen van de stekkertjes gisteren doet mijn telefoon het helemaal niet meer. En omdat ik net een knie-operatie achter de rug heb, is het van groot belang dat ik telefonisch bereikbaar ben.
 
Kun je aangeven wat voor aansluiting je hebt zitten zoals de oude kpn telf aansluiting wcd of WCD met RJ aansluiting.
Kan zijn dat je maar een paar draden hoeft om te zetten.
 
Ik heb een oude kpn aansluiting. Bouwjaar van de woning is 1984.

P.S. Sorry voor de late reaktie. Ook mijn internetverbinding is bar slecht (maar dat is al maanden zo). Vandaar dat ik graag het probleem goed wil oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Kun je aangeven wat voor splitter je hebt gekregen want normaal zit alles er bij om zo in te pluggen zonder dat je wat los hoeft te schroeven.
Bij kpn wcd worden alleen de blauwe en rode draad gebruikt voor adsl/telf.
 
De bekende witte splitter die inderdaad zo ingeplugd zou kunnen worden als er niet al in de wandcontactdoos zelf was gesplitst.
Nu komen er 2 kabeltjes rechtstreeks uit de wandcontactdoos (een voor telefoon en een voor adsl). En dat werkt dus niet met deze splitter.
 
Dan de kabletjes even losschroeven en deze na monteren van de spitter weer hierop aansluiten vermoed dat de monteur ze gewoon bij de rode en blauwe draad ander heeft geschroef.
Je splitter kun je toch met een telf. stekker oudmodel in pluggen en van daar uit met 2 kabeltjes met RJ11 stekkers weer opsplitsen, één naar de modem en de ander naar de telf.
Kabels worden normaal door de provider verstrekt

http://www.mxstream.nl/support/technischevragen_splitter.html
 
Het probleem is dus dat ik zelf niet aan het knutselen kan. Ben nog geen week uit het ziekenhuis en fysiek kan ik dat nu gewoon niet.
Ik zoek dus nog steeds met spoed een goede monteur.
 
Gewoon even een installatuur bellen die is er zo klaar mee.
 
Gelukkig heb ik een monteur gevonden die snel kon komen. Helaas was het geen goedkope :confused:
Hij was er langer mee bezig dan verwacht want er was heel wat "verbouwd" in de contactdoos en het was iets meer dan een paar draadjes losschroeven. Maar gelukkig kan ik weer telefoneren en het internet op.
 
Ja monteurs zijn duur, anders had ik het wel even willen fixen maar de afstand is te groot en ik zit zelf in de lappenmand na een knie operatie.
:(:thumb::)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan