nieuwe aldi pc doen of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft nog niemand gebruikerservaringen. Wil hem ook gaan bestellen morgen, maar als er tegenvallers zijn wil ik het graag weten. Hoop ook dat het geluid van de pc echt laag is want met deze mogenlijkheden blijft ie dag en nacht aan staan!

bel ff eerst met het kantoor in Zaandam en vraag naar de afdeling verkoop, misschien hebben ze nog filialen waar nog wel voorraad is

075-6517411
Aldi Zaandam BV

in friesland zijn ze nog wel;)

Geplaatst door jack43
Heeft nog niemand gebruikerservaringen. Wil hem ook gaan bestellen morgen, maar als er tegenvallers zijn wil ik het graag weten. Hoop ook dat het geluid van de pc echt laag is want met deze mogenlijkheden blijft ie dag en nacht aan staan!

Ik heb de vorige actie-pc, zelfde kast, andere processor en die is echt fluisterstil !!!!

Hele interessante pc vind ik het, voor geluidsstil spreekt me aan. Ben zelf ook nogsteeds tevreden pc gebruiker Aldi P4 1.8Ghz okt2001.

Maar toch een vraag over de dvd brander
(me zus zit over een nabestelling te denken)

Zitten de kopers straks niet met het probleem als windows met het volgende OS de DVD+Rw gaat ondersteunen? nu ipv de DVD-Rw die erin steekt?

Ik weet het verschil overigens niet tussen - en + Rw, ging om een standaard ofzo niet?...

Steve ff gekwoot

DVD-R(W) en DVD+R(W) zijn twee verschillende standaarden voor DVD's, er is nog wat discussie in de industrie over de uiteindelijke standaard. Maar Microsoft gaat DVD+R ondersteunen, goede kans dat het dat wordt dus.

Heeft iemand hier al naar gekeken? En ik quote even mijn vriendje :o ;
Er zijn wel wat verwarringen over de grafische chip: Titel: Aldi-PC: Radeon 9600 oder Radeon 9500 Pro - Verwirrung um Grafikchip (in het Duits) Link: http://www.pcwelt.de/news/hardware/30069/ Het zou niet om de Radeon 9600 maar de Radeon 9500 Pro grafische chip zijn. Ik weet er niet genoeg van maar de schrijver van het artikel is er best wel boos over. Of het hier ook om de PC gaat in de Nederlandse Aldi weet ik niet (als er uberhaubt verschil is). Groeten Jaap (Delft) 28 maart 2003

http://www.diskidee.nl/jouwDiskidee/reageer.htms?id=3947

http://www.pcwelt.de/news/hardware/30069

:eek: :confused:

Als het een 9500 Pro blijkt te zijn, vind ik dat zwakjes van Aldi.. De 9600 is toch een stukje krachtiger.

Wat die duitse uitvoering betreft: deze heeft een hd een grotere hd ;160gb en is de pc daar €50 goedkoper.

Maar zelfs de FSB van de cpu klopt niet:

Aldi kondigde fier aan dat het een 'echte' 2,6 GHz Pentium 4 processor gebruikte, maar liet daarmee velen twijfelen of deze werkte met een 533 MHz front side bus - en dan zou het om helemaal precies te zijn een 2,66 GHz processor moeten zijn - of met een 400 MHz front side bus. Een snelle controle wijst uit dat het wel degelijk gaat om een 2,6 GHz Pentium 4 met een front side bus van 400 MHz. En dat is een tegenvaller want de vorige Aldi-pc kon nog prat gaan op een 533 MHz fsb. Aldi doet dus schijnbaar een stap terug. Zoals uit onze benchmarks echter nog zal blijken, hoeft dit geen al te groot nadeel te zijn.

(bron: http://www.diskidee.be/hardware/testen/?id=3947)

Als dit allemaal lijkt te kloppen, waaronder ook dat gedoe met de videokaart, dan is dat dus dikke poep.

In et ALDI-krantje mag dan wel staan "Druk -en zetfouten voorbehouden'', maar dit is gewoon naaierij dan....

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Steve

P IV 2.66 GHz 533 FSB (ipv 2.6 400 FSB)
Geplaatst door maestro12

Aldi pc heeft
-een FSB van 533 mhz

Nou, wie had er gelijk :p

Vind 't zelf ook een tegenvaller. De vorige CPU was een P IV 2.66 GHz, nu is het een 2.6 GHz met 100 (400) ipv 133 (533) FSB. Contrarevolutie heet zoiets.

Geplaatst door Steve

Vind 't zelf ook een tegenvaller. De vorige CPU was een P IV 2.66 GHz, nu is het een 2.6 GHz met 100 (400) ipv 133 (533) FSB. Contrarevolutie heet zoiets.

Hem op 133 zetten kan zeker niet?

Waarschijnlijk komt et door die dvd-brander, als deze er niet inzat, zaten er wél snellere onderdelen in voor dezelfde prijs. Nu moest er bezuinigd worden om de dvd-brander erin te houden, zonder dat de pc stukken duurder werd...:p

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Steve

Tsja, ik was er dus ook even vanuit gegaan dat het wel een 2,66 ghz was en dat blijkt niet zo te zijn.:confused:

Nabestellen... hoe werkt dat.....

Nabestellen hoe werkt dat? Wanneer wordt die dan geleverd? Wie heeft er ervaring met die pc? In computer bild is hij getest en kwam die er goed uit.

In duitsland nog bij diverse aldies te krijgen.40 GB meer voor 40 Euro minder.. gnif gnif...

Hoe is de kwaliteit van die monitor van 179 E?

Is het wat of is het pulp......

De pc's die de aldi verkoopt, zitten volgens mij 2 harde schijven van 80gb in. Ik heb hem zelf ook hij werkt perfect, en ik heb 120gb. Nu heb ik er een applications cd'tje bij gekregen waar ook een 160gb patch op staat. Nu is deze alleen voor Duitse en Engelse os's . Dus ik denk dat de pc die harde schijven niet als 2 80gb's kan zien, en dat daarom die pc in duitsland 160gb heeft...
het zou dus kunnen dat als er een Nederlandse patch was, dat je ook 160gb had...

Re: Nabestellen... hoe werkt dat.....

Geplaatst door robert N
Nabestellen hoe werkt dat? Wanneer wordt die dan geleverd?
Ga naar de ALDI bij jou in de buurt, laat je naam en adres noteren en dan stuurt het filiaal voor 4-4-03 het formulier op naar inkoop (van ALDI) en worden de comp zsm uitgeleverd. Hoe men aan de 4 tot 6 weken levertijd komt snap ik want die info hebben wij niet gekregen

Re: Re: Nabestellen... hoe werkt dat.....

Geplaatst door P@sbeer

Hoe men aan de 4 tot 6 weken levertijd komt snap ik want die info hebben wij niet gekregen
Dit stond bij ons in de krant.

De AH heeft nu ook een aanbieding voor een pc en tft scherm. De pc is bijna dezelfde als van de aldi. 1099 euro. Ik heb de specificatie op een folder, maar op internet zie ik hem zo gauw niet. Ook een leuke actie vind ik.:)

Nou ik werk er dus nu mee, over het uitelijk kunnen we discusieren....maar hij is bijzonder snel...en heel erg stil, tenminste voor wat ik gewend was dan.....veel, heel veel software bijgeleverd....tot nu toe alleen maar top....!!!

En steve, wat kan het mij nou schelen een 9500 pro of 9600 nog wat, ik nam de gok , het is een kanon van een computer....en ach ...word die dvd brander de - dus niet de norm dan zet ik er gewoon een norm brander in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan