Nieuwe allround pc samenstellen, tips??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Ik wil graag een nieuwe pc gaan samenstelling. Ik heb alle onderdelen al zo'n beetje uitgezocht.

- Mijn budget is max. €500
- Ik wil met de pc van alles een beetje: Internetten, films/muziek e.d. downloaden,
beetje gamen af en toe á la Sims achtige spellen en gewoon kleine spelletjes, en zo af en toe een beetje fotobewerking. Daarnaast uiteraard ook de gewone tekstverwerking e.d.
- De stilte van de pc is niet zo heel belangrijk, hij mag best een beetje zoemen!
- Ik wil de pc graag zelf in elkaar gaan zetten!

Software hoef ik er niet bij want dat heb ik liggen, net als monitor, toetsenbord, muis e.d.

Ik heb de samenstelling bijgevoegd zoals ik hem nu heb maar tips zijn welkom!

Ik twijfel vooral over de processor, die dus ook ontbreekt in de samenstelling.
Ik wilde in eerste instantie gaan voor de Intel Core 2 Duo E8400, maar achteraf gezien vraag ik me af of dat niet te overdreven is voor wat ik ermee wil?
Ik zat daarom ook te denken aan de E8200 versie of de E7300 versie. Welke zouden jullie aanraden bij dit systeem?
Ik wil ook niet veel lager gaan als deze want wie weet wat ik er in de toekomst nog mee wil natuurlijk.

Verdere tips zijn ook altijd welkom!
Bedankt alvast!

Bijlagen

• pc.jpg
    pc.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 31
Neem de 8200, de prijsverschillen zijn niet overdreven tussen deze twee. De 8200 heeft een dubbele hoeveelheid L2 cache geheugen. Verder is er weinig mis het systeempje.

Zou het toch wat anders doen:

De Elite 334 is momenteel bij Zercom slecht leverbaar dus dan maar de Elite 333 + extra case fan voor in de voorkant van de kast.
2x2048MB kost nauwelijks meer dan 1x2048MB en 1x1024MB.
De HD4670 is wat beter als de 9500GT.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan