Nieuwe 'Allround' PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cray

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
127
Hey,

Sinds bijna 2 jaar een simpele PC ooit bij de Media Markt gekocht voor zo'n 400-450 euro, maar merk dat deze langzamerhand achter begint te lopen, en vind het wel weer is tijd om een goede PC te kopen, die ook veel dingen aan kan.

Budget: Rond de €800-€850, dit mag e.v.t. afwijken als je voor net iets meer iets beterrs kan krijgen,
Doel: All round; Video/foto bewerking, Simpele games met een hogere FPS van 30 wat nu het geval is, en gewoon dat het niet zo langzaam allemaal is.
Hoe belangrijk is stilte? Enigszins belangerijk, beetje geluid is prima maar wil niet naast een straaljager zitten.
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen): Laten doen, zelf 0,00% ervaring met assemblage dus dit veilig door een goede winkel laten doen.
Opties: CD/DVD brander, vul dit zelf maar in kan ik kijken of ik erbij wil of niet
Besturingssysteem; Windows 7 Premium 64-Bits
Andere software? - e.v.t. Office, maar hier zou ik zelf ook nog aan kunnen komen.


Belangerijk is dat die snel is, erg goede grafische kaart, en veel aan kan.

Zou fijn zijn als iemand me helpt, bijv. met Alternate PC builder ofzo, plaatjes zijn handig.

MVG!:thumb:

EDIT: Ik zou zelf ook wel wat kunnen proberen op Alternate, maar vrees dat ik er dan een bende van maak, dus.. Maar als mensen dat handig vinden zodat ze iets van een idee hebben om op de bouwen, hoor ik dat graag!
 
Laatst bewerkt:
Moet er randapparatuur bij?

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[225309]=1&product[88545]=1&product[7517]=1&product[224663]=1&product[251552]=1&product[80156]=1&product[253337]=1&product[258770]=1&product[227078]=1&product[235982]=1

Anders zoiets, zit alles in wat nodig is.
Ik twijfel wel over de harde schijf, meest verkocht, ook zeer snel, maar veel DOA's (Kapot bij aankomst) Anders misschien een Western Digital?

- Snelle X4 van AMD meer dan voldoende.
- 4GB RAM, meer heb je toch niet nodig?
- De HD5770, de mid-range gamerskaart. Geweldig ding!
- OCZ Voeding, lage prijs, groots in prestaties.
- Simpele maar goede kast van Cooler Master.
- ASUS Moederbord, AMD785G Chipset.
- Basic brandertje, maar komt als beste uit de test.
 
Laatst bewerkt:
Er hoeft geen rand apparatuur bij, dat heb ik zelf allemaal.
 
Dan is mijn samenstelling misschien wel oke, kijk er maar naar. Misschien nog aanvullende tips van anderen? :eek:
En Office kopen, niet aan beginnen. Is nog duurder als Windows zelf.
 
Laatst bewerkt:
@ paranoid zou het zelf niet anders doen

office kan je beter gratis verkrijgen door downloaden zal niet zo'n probleem moeten zijn
 
Nee office is geen probleem, daar kan ik aankomen zonder extra geld aan uit te geven, iig bedankt voor deze informatie.:thumb:

Als andere mensen nog een ander plan/tip hebben hoor ik het graag!
 
Ik ga volledig akkoord met het systeempje dat hier werd samengesteld door paranoid, alleen stel ik me er 1 vraagje bij: een HD5770 kan je toch ook al hebben voor 150 euro?
 
Ja, maar dit is de snelste en best gekoelde versie. Je betaalt wel meer, maar het is wel de beste.
 
Laatst bewerkt:
de harddisk die in de eerste post met winkelmandje staat, is een van de beste SATA 3.5" harddisks die je kan krijgen voor die prijs. ik zou dus wel blijven bij die harddisk.
 
Hij is goed, zeer goed zelfs, maar ik ben altijd bang voor de vele DOA's die ermee plaatsvinden.
 
wel, wist je dat het hele DOA-ding extreem overroepen is? zo veel DOA's zijn er nu ook weer niet hoor, en de kans dat jij er eentje van hebt, is zeer klein. (tijd dat er het meeste DOA's waren was door een deels defecte machine in een van de samsung fabrieken of probleem bij de export/importfirma, beide problemen zijn ondertussen opgelost, kans dat je nu nog een DOA hebt, is ofwel stom toeval ofwel heb je echt veel pech)

en in het ergste geval (bij een DOA dus) zal je effe terug moeten rijden naar de firma waar je hem gekocht hebt en vragen om een andere schijf. hoogstens een paar uurtjes tijd zal je erdoor verloren hebben (als je niet te ver van de firma woont in ieder geval)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan