nieuwe amd black edition 965 lawaai

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo allemaal,

ik heb net een nieuwe pc gekregen, nu heb ik een amd black edition 965 processor.
Maar de koeler op de processor maakt zoveel lawaai dat je het van onder het bureau nog uit hoort komen.

Nu vroeg ik mij af of dit normaal is voor een nieuwe koeler? en wat hieraan te doen is?

mvg,

feint

Je hebt in de bios zeerwaarschijnlijk: "Cool 'n' Quiet" en: "Fan Control" zitten, als je die op 'enabled' zet, zou het een stuk rustiger moeten worden, zo te horen draait de fan op top-speed bij je :)

Suc6! :thumb:

Ik heb al gekeken of cool en quit aan stond, en volgens de bios wel, fan control moet ik even nakijken en dan laat ik weer wat weten.

alvast bedankt voor de snelle reactie:thumb:

Kijk anders eens even naar de aansluiting zelf, je zal niet de eerste zijn, die zijn CPU koeler op een aansluiting prikt die eigenlijk bedoelt is voor een systeem fan ;)

CPU koeler aansluiting -> 4 pins
Systeemkoeler -> 3 pins

heb even alles nagekeken.

connector van de koeler zit op de goede, fan speed staat ingesteld op begin waarde 40 graden en op 60 graden max fan speed. daar komt die niet eens aan.

**edit**
heb eens naar de rpm van de fan gekeken.

Draait constant op 4500-5500 rpm, is dat niet een beetje aan de hoge kant?
Zodra ik deze probeer de verlagen met pc probe(asus mobo) dan valt die uit :S

Laatst bewerkt:
heb even alles nagekeken.

connector van de koeler zit op de goede, fan speed staat ingesteld op begin waarde 40 graden en op 60 graden max fan speed. daar komt die niet eens aan.

**edit**
heb eens naar de rpm van de fan gekeken.

Draait constant op 4500-5500 rpm, is dat niet een beetje aan de hoge kant?
Zodra ik deze probeer de verlagen met pc probe(asus mobo) dan valt die uit :S

Kan makkelijk zijn dat de fan niet goed zijn werk doet. Alhoewel hij nieuw is misschien toch nog even checken of er stof zit. Ik mag hopen dat hij (goed) aangesloten zit op CPU_FAN?
Als hij uitvalt kan het makkelijk namelijk betekenen dat dat de veiligheid is, die de PC uitzet als de CPU te warm word.

Als ik het zo hoor allemaal, dan zou die koeler hier een enkeltje kliko krijgen :)

Voor +/- 20 á 30 euro heb je tegenwoordig al hele goede koelers ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan