Nieuwe AMD videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik heb dus laatst al een topic gehad over video kaarten CrossfireX en nog wat dingen,
en daarna een nieuw systeem gekocht.

Setup:
AMD Phenom II x6 (3.2MHz)
ASRock 870 Extreme3
4 GB Kingston DDR3 (2x2GB)
Sharkoon 600 Watt voeding
2x 6 pin PCI-E
2x 6+2 pin PCI-E

Ik heb er nu 2 videokaarten in zitten (allebei zo slecht als het maar kan...)

Eentje van Nvidia GeForce 6100XL (128MB)
En nog een Nvidia GeForce 8400 (256MB)

Hiermee kan ik net (draait wel soepel) MW2 spelen, maar Black Ops is laggy (5 FPS...)

Ook gebeurt het met opstarten dat voordat Windows wordt geboot de pc soms wel 2 of 3 keer herstart, daarna start Windows gewoon normaal op, kan dat met de video kaarten te maken hebben?

Ik had wat gezocht op internet en kwam (met een budget van ongeveer 60 euro...) uit op:http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_AMD_Radeon_HD6000/XFX/HD6450_(HD-645X-ZNH2)/554331/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI%2FAMD&l3=Radeon+HD6000&l4=ASUS+EAH6850+DC%2F2DIS%2F1GD5%2FV2.
Is dit een leuke game kaart? Ik verwacht niet buitenaardse prestaties, maar soepel op hoge instellingen Black Ops spelen is een minimum.

Zou dat met deze kaart kunnen of is dat niet echt een goede kaart?

Ook: de CrossFireX optie is toch wel iets waar ik rekening mee wil houden, als 2 kaarten van ongeveer 50 euro in CrossFireX even goed zijn als iets van 80 Euro is dat voor mij goed genoeg, maar als dit niet in de buurt komt heeft iemand dan een betere kaart van AMD/ATI?

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

Nee die kaart moet je NIET kopen, het is een Low-Profile kaart, en als je een budget van 60 euro hebt. Kom je niet echt ver. Echte goeie game kaarten zitten boven de 140 euro.
Ik zelf gebruik de nVidia GTX 460 768MB Versie.
en die is 140 euro geloof ik.

Oh, en low profile kaarten hebben MINDER kracht dan serieuse grote kaarten. :)

Suc6 met je vraag !

zwabber123, ik ben het totaal niet met je eens.
Ik heb de ATI Radeon HD5450, vergelijkbaar met de HD6450, en ben er zeer tevreden mee. Ik speel spellen als GTA IV, TDU2 en Dirt3 zonder enkele problemen. TDU2 kan ik op Full HD spelen, GTA IV kan ik niet op Full HD spelen maar wel op een iets lagere resolutie en Dirt3 op dezelfde resolutie als GTA IV, met verder alle instellingen minimaal op Medium. Ik ben trots op dit kaartje, hij is geruisloos, zuinig en snel. radicalgamer, ik zou nog eens goed kijken naar de HD6450

Laatst bewerkt:
Oke,
@Zwabber: Ik snap dat ik geen enorme prestatie hoef te verwachten, maar Black Ops en MW2 (later MW3) moet ik wel kunnen draaien.
Ik gebruik in een andere pc een Nvidia 120GT (1GB) en die is perfect, ik zoek dan zoiets van ATI voor een redelijke prijs, die ik vond (XFX HD6450) van 40 euro vind ik meer dan een redelijke prijs, maar een viervoud daarvan, iets minder redelijk :o.
Voor een echt goede kaart hiervoor kan ik wel iets meer neerleggen maar dat blijft ook rond de 70 euro...
Kortom: Als je de XFX HD6450 van 1GB vergelijkt met mijn verouderde Nvidia GeForce 120GT van ook 1GB zou de XFX HD6450 toch wel wat sneller moeten zijn?
Aangezien hij nieuwer is, waarschijnlijk een hogere geheugen snelheid heeft en dergelijke.

Ik verwacht geen duidelijke verbetering vergeleken met de 120GT maar als die XFX HD6450 even goed is is hij perfect.

Oja, de aansluitingen: VGA en DVI gebruik ik erg vaak, HDMI is mischien voor later een leuke optie, Display port gebruik ik niet..

Weet iemand met wat zekerheid te zeggen of die XFX HD6450 dus een soort Nvidia 120 GT achtige is?

Laatst bewerkt:
voor 70 euro kun je een 5670 scoren. die is 4x sneller dan een 6450. Nog steeds geen astronomische performance, maar 4x sneller voor nog geen 2x het geld is best redelijk

Ik heb er nu 2 videokaarten in zitten (allebei zo slecht als het maar kan...)

Eentje van Nvidia GeForce 6100XL (128MB)
En nog een Nvidia GeForce 8400 (256MB)

Hoi...

Bovenstaand kan natuurlijk ook niet op een crossfire bordje.;)

Ze zitten ook niet in een CrossFireX of zelfs een SLI...
Voor SLI moesten het dezelfde kaarten zijn ofzo,
en dit mobo doet inderdaad alleen CrossFireX.
Deze kaarten had ik al, en het was vanaf begin voor mij duidelijk dat ik een andere wilde.
Tel daarbij de prijs van een Phenom II x6 op en weeg dat op tegen een i7...
Deze kaarten waren alleen even om Windows te instaleren.
Maar: is zo'n 6450 te vergelijken met een Nvidia 120 GT van 1 GB?
En ondersteunt de 5670 wel CrossFireX?

HD5670 past het best binnen je budget, als ik jou was zou ik wel even doorsparen voor bijv. een HD6850. Heb hem hier zelf ook en kan hem 100% aanraden, Bad Company 2 op max. setting op 60FPS. Echt een topkaart.

Laatst bewerkt door een moderator:
als je er 10 euro bij kan leggen probeer dan deze te kopen
klikerdeklik is tenminste nog een degenlijke game kaart

of bied gewoon 60 euro kijken of hij dat accepteerd?

Laatst bewerkt:
@ Firestorm:
Dan houdt ik die als beste alternatief, bedankt, ik ga nog even kijken naar mogelijk betere alternatieven :D :thumb:.

als je er 10 euro bij kan leggen probeer dan deze te kopen
klikerdeklik is tenminste nog een degenlijke game kaart

of bied gewoon 60 euro kijken of hij dat accepteerd?

Ik zie dat die kaarten met dezelfde chip nieuw voor mij vrij prijzig zijn, maar via marktplaats tweedehandsje is een goede tip, dat is dan ook het alternatief op de Gigabyte GV-R567D3-1GI voor nu.
Ik ga maar de komende dagen heen en weer bieden :rolleyes: en zal dan posten of het gelukt is en eventueel wat het is geworden.

:thumb:

EDIT: ik zie dat de kaart van marktplaats een voeding van 450 watt of meer wilt, ik heb een 600 watt,
maar daarop zitten natuurlijk het mobo, een 6 core cpu, 4 hardeschrijven, 1 lcd scherm fan controller, 4 fans en 2 dvd branders...
Dit werkt nu prima, maar de huidige video kaart heeft geen PCI power connector nodig,
kan ik met deze setup van best veel hardeschrijven nog steeds een kaart gebruiken die een 450 watt voeding wilt?
En kan ik dan gerust nog een hardeschrijf, videokaart of dat soort dingen toevoegen of kan de voeding dat niet aan?
BTW: de voeding heeft 2 aparte 12V rails, mocht dat uitmaken...

Laatst bewerkt:
met 450watt gaan ze ervanuit dat je een slechte voeding hebt die eigenlijk maar 300 watt levert maar jij hebt meer dan genoeg watt!

Oke, ik heb nog een beetje gekeken,
Ik ga nu vooral kijken naar een HD5670,
Want tot mijn verbazing kan op medium settings de huidige (waardeloze) kaart die ik nu heb Modern Warfare 2 vloeiend spelen.
Op hoge settings (ALLES max.) zakt de framerate wel naar 21FPS en soms blijft hij hangen...
Bovendien zie ik dat de lokale pc-boer hier met 10 dagen weg gaat, en tot 50% korting geeft op van alles, eens kijken of hij iets leuks heeft :P.

EDIT: Ik heb nu op mijn mobo het meest rare ding zitten, (behalve ingebouwde aan en reset knoppen...):
[smallIMG]http://img5.pcpop.com/ProductImages/Original/3/3465/003465698.jpg[/smallIMG]

Op de foto zie je rechts een klein vierkant dingetje met daarop ledjes die samen 8.8. vormen, wat is dit voor een ding, wat doet het?
Als ik boot laat het voor mij totaal willekeurige nummers zien...
Sorry dat ik het zo vraag maar ik ben eigenlijk toch wel nieuwsgierig :o

Laatst bewerkt door een moderator:
MW2 is grafisch niet zwaar de engine komt uit 2005 nogal oud dus
tis eigenlijk een spel met een nieuwe jas maar wat er in zit blijft het zelfde

als je grafisch zwaar wilt spelen moet je meer naar BF3 (battlefield 3) kijken

Battlefield 3 krijgt ongeveer de zelfde systeem eisen als Bad Company 2, het is de nieuwe Frostbite engine gebasseerd op de oude. Bovendien wordt het spel geoptimaliseerd voor de PC, dus qua prestaties zal er weinig verschil tussen zitten.

nee Frostbite engine 2.0 is juist doordat het opnieuw is opgebouwd zwaarder dan BFBC2
de engine zorgt ervoor dat DX11 oftewel tesslation chips beter gebruikt zullen worden

verder is BFBC2 cpu gebaseerd dat in tegen stelling tot BF3

It will take full advantage of the DirectX 11 API and 64-bit processors
It will also feature enhanced in-game destruction with Destruction 3.0, creating more refined physics than its predecessor

Laatst bewerkt:
Battlefield 3 is expected to have similar system requirements as the previous Battlefield game, Bad Company 2. Battlefiled 3 is powered by the Frostbite 2.0 engine, which is based on the previous Frostbite 1.5, which powered Bad Company 2.

While the Frostbite 2.0 engine has a lot of new features compared to 1.5, it is also more optimized as well, which will most likely result in similar performance and Battlefield 3 system requirements for the PC. Since Battlefield 3 won’t be supporting DirecX 9, it won’t run on Windows XP.

Zie daar ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan