Opgelost nieuwe Android S26

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
opgestart. vergrendelscherm ingesteld met wachtwoord.
Oh no. Ik wil geen wachtwoord, ik wil gewoon dat ie opstart zonder beveiliging.
Ik krijg 'm met geen mogelijkheid terug naar 't begin voor instellingen vergrendelscherm.
Niet bij beveiliging, niet met privacy instellingen.
Muurvast.

Hoe los ik dit op?

Waarom zou je dat willen? Doe anders gewoon een biometrische gezichtsscan of vingerafdruk. De data moet je toch lief zijn, en niet in verkeerde handen vallen? Of gebruik Smartlock door te controleren of andere apparaten in de buurt zijn.

Omdat ik niet telkens m'n wachtwoord in wil vullen.
Ik wil gewoon terug naar de begin instelling, voordat ik een wachtwoord heb ingevuld.

Hoeft toch niet met biometrie? Dus wat is het probleem verder? Ik heb ook een vingerafdruk met fallback op de swipe-code.

Misschien terug naar de fabrieksinstellingen?

via AI gelezen:
Om een Samsung Galaxy S26 (of vergelijkbare recente Samsung Android-toestellen) op te starten zonder beveiliging (zoals pincode, wachtwoord of patroon), kun je de schermvergrendeling uitschakelen in de instellingen.
Hieronder staan de stappen en relevante informatie:
  • Schermvergrendeling uitschakelen: Ga naar Instellingen > Vergrendelscherm en AOD (Android 15) of Vergrendelscherm (Android 14) > Schermvergrendeling en biometrie en kies voor 'Geen'.
  • Simkaartvergrendeling uitschakelen: Om ook de pincode van de simkaart bij het opstarten te omzeilen, ga naar Instellingen > Locatie en beveiliging > Sim-kaart vergrendelen en zet de schakelaar uit.
  • Veilige modus: Als het toestel onbedoeld in de 'Veilige modus' opstart (waarbij apps van derden niet werken), kun je dit uitschakelen door het toestel opnieuw op te starten via het aan/uit-menu. [1, 2, 3]
Let op: Het verwijderen van schermbeveiliging maakt je telefoon toegankelijk voor iedereen en vermindert de privacy aanzienlijk, aangezien persoonlijke gegevens, waaronder foto's, direct inzichtelijk zijn.

Heb je hier wat aan?
En anders deze link, is van Samsung:

(ps. ik vind het zelf ook heel vervelend, maar heb op mijn mobiel wel een swipe methode gezet. Is makkelijk en je bent zo in je mobiel.)

bedankt voor Uw reakties.., Aar, Peter59 en Femke98!

ik werd nogal in de war gebracht door alle toeters & bellen op 't gloednieuwe ding.
ik heb een Galaxy A5, en de sprong naar S26 is nogal groot.

ik ben even naar 't service punt gegaan, en die hebben 'm in een wenk hersteld.

Terug
Bovenaan Onderaan