Nieuwe antenne voor DV 201AMR router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapaljera

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hallo,

Ik heb een DV 201AMR router, welke op de benedenverdieping staat, en op de 2de verdieping is het signaal zwak (soms afwezig).
Mijn vraag is, is dit probleem op te lossen door een sterkere antenne erop te zetten? Het internet op de 2de verdieping hoeft niet super
te zijn, maar wel goed genoeg om gewoon mee te werken (internetten etc., geen HD films streamen oid).

2de vraag, welke antenne zou dan een goede optie zijn, wat voor versterking 5 of 8 of 9 Dbi bijv? Van hieronder bijvoorbeeld:
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415193/WiFi-antennes?sort=Price-asc

Ik kan zelf nergens vinden hoe "sterk" de standaard antenne is van deze router, en heb ook niet al te veel verstand van zaken, vandaar dat ik wel wat advies kan gebruiken :)

Bedankt!

Ik denk dat je beter kunt kiezen voor een nieuwe router, want door een nieuwe antenne wordt je bereik niet veel beter (want een router moet informatie verzenden en ontvangen naar de computer, door de betere antenne kan de router beter informatie verzenden maar nog steeds even goed informatie ontvangen, waardoor dat het effectieve bereik niet veel groter wordt).

Oke, dank voor je reactie.

En denk je dan dat met de huidige router op een andere manier evt wel beter signaal op de 2de verdieping mogelijk is?

Of, als ik voor een nieuwe router zou gaan, zijn de routers tegenwoordig goed genoeg om sowieso goed signaal te geven op
de 2de verdieping? (aangezien de huidige daar al signaal geeft, en die is best oud)

als het mogelijk is, dan kun je het beste de router op de 1e verdieping zetten, want dan wordt het signaal het beste verdeeld over de verdiepingen.

als het mogelijk is, dan kun je het beste de router op de 1e verdieping zetten, want dan wordt het signaal het beste verdeeld over de verdiepingen.

dat begrijp ik, maar dat is niet mogelijk...

Edit, zou dit een oplossing zijn? :
Ik heb op de 2de verdieping een computer die niet draadloos kan, dus daar moet een ethernet kabel in, die loopt dus al tot de 2de verdieping.
Nu zag ik dit apparaatje (of een dergelijk vergelijkbaar ding): http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WR710N
Als ik het goed begrijp zou het zo kunnen:
De bestaande ethernet kabel plug ik daarin, een andere ethernetkabel verbind ik dit apparaatje met mijn computer (die niet draadloos kan). En dan heb ik wel draadloos internet, voor bijv laptop en telefoon, en nog steeds voor mijn bedrade computer?
Graag bevestiging (of niet, als ik onzin praat ;)

Laatst bewerkt:
Ja, dat zou een goede oplossing zijn, maar dan kun je beter kiezen voor dit access point http://azerty.nl/11-904-575027/sitecom-wlx-2000.html
Hier kun je de internet kabel die op de router is aangesloten op aansluiten, en het access point verzend dan het signaal draadloos. Bij dit access point heb je ook nog 4 extra aansluitingen die je kunt gebruiken om bedrade computers aan te sluiten.

ja, die is ook goed genoeg. Alleen dat access point is minder snel en heeft een slechter bereik als de access point in mijn vorige bericht.

Dat TP-LINK routertje werkt perfect, heb nu op zolder beter signaal dan op de begane grond enkele meters van het modem :)
dus opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan