nieuwe apparaten gevonden (scroll bar driver).

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaans

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Berichten
238
Beste lezers,

Ik kreeg geregeld een foutmelding op mijn computer. Scroll bar driver stond in apparaatbeheer verkeerd aangegeven. Ik heb hem geuninstalled, via een programma 'uninstall scroll bar'. Maar nu vraagt de computer constant bij het opstarten "Nieuwe hardware gevonden", maar ik kan hem niet opnieuw installeren en ik heb het idee dat dit SPAM is. Ik wil dit scherm "nieuwe hardware gevonden" eraf hebben bij het opstarten. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt weer,
 
Begrijp ik het goed dat je voorheen een "scroll bar" op je PC geinstalleerd had? Wat was dat dan precies?

NB: ongevraagde reclame per email is spam, jij bedoelt waarschijnlijk adware. Maar die adware zat misschien inbegrepen bij die scroll bar?
 
Hoe kwam je aan die Scroll bar driver?
Iets geïnstalleerd wat niet moest?
Is het geen onderdeel van een muis of toetsenbord?

Had je al een systeemherstel gedaan naar een punt, voordat dit opdook?
 
Het is wat onduidelijk uitgelegd allemaal wellicht.
Ik heb geen systeemherstel gedaan, dit staat uit bij mij.
Op mijn laptop zit geen scroll bar, wel op mijn muis maar deze werkt ook zonder deze driver. Natuurlijk bedoelde ik adware of malware i.p.v. mijn eerder genoemde 'spam'. Het zou hier wel vast uit voort kunnen komen maar goed. Het bestand noemt zich STDBD.exe
stond in de map c:\microsoft\system32\STDBD.exe.
Ik heb dit bestand verwijderd, omdat de driver volgens de windows vanuit de TEMP folder geinstalleerd moest worden. Ik vertrouwde dit niet vandaar. Ik wil nu mijn installatiescherm weg hebben, omdat deze scroll bar driver gewoonweg niet op mijn laptop zit.
Hopelijk heb ik het hiermee wat verduidelijkt..

Groet,
 
STDBD.exe komt op het hele Internet niet voor. Je uitleg maakt het voor mij niet duidelijker. Ik haak hier af.
 
Bedankt.. ik ga hier even mee aan de slag..
Ik laat het nog horen..
 
Helaas.. Het heeft niet mogen baten.
Ik krijg toch constant het scherm van 'nieuw hardware gevonden', scroll bar driver. Terwijl deze er echt niet op zit. Heb muis scroll bar driver al proberen te installeren, wat geen zin heeft. Hij heeft de driver nodig op c:\windows\temp. Dit vraagt hij tenminste op dat moment, maar deze driver staat hier niet in.
Iemand een tip/handvat HOE ik in godsnaam die 'nieuwe hardware gevonden' uitzet?!

Groet,
 
Dank lange pier:thumb: , ik ga weer verder puzzelen!

Groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan