Nieuwe bedrijfswebsite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Beste,

Sinds kort heb ik mijn nieuwe bedrijfswebsite online staan (www.ephex.nl).

Zouden jullie hier is naar willen kijken en mij vertellen wat jullie er positief en negatief aan vinden? Het gaat mij dan met name om de volgende punten:

- Ontwerp van de website (gewoon wat je ziet :D)
- Functionaliteit (werkt alles zoals je verwacht had dat het zou werken)
- Structuur (logische volgorde, werkt het fijn?)

Mocht je verbeterpunten tegenkomen, dan hoor ik dat graag! Misschien met een kleine onderbouwing waarom jij denkt dat het anders moet.

In het kort mijn reactie

-Ten eerste. Prima design. Ziet er goed uit.

-Ik ben dan wel de 40 gepasseerd maar voor mij hoeven de koppen niet zo groot. De buurman kan ze nu ook nog lezen.
-Contact pagina bevat niet al je gegevens, die voor de rest wel gewoon onder de site staan. Vermeld meteen ook even je kvk nummer, voldoe je meteen weer aan de wettelijke eisen.
-Je verwijst naar het offerte formulier bij contact. Echter valt dit buiten beeld en lijkt het alsof je gewoon het contactformulier moet invullen. Als je dan het offerteformulier vindt dan blijkt de gevraagde informatie gelijk aan het standaardcontactformulier. Verwarrend. Misschien beter om boven het contactformulier een keuzevakje te maken voor wie de vraag bestemd is (bijv. contact, support, offerte)
-Bel mij terug. Er ontbreekt een woord 'voor' en misschien is het handiger als je aangeeft wat je klant mag verwachten. Wij bellen u binnen 48 uur terug bijv.

Tot zover. Verder heb ik nog wel een vraag aan je, maar die zie je wel via het contactformulier.

RogerS,

Bedankt voor je reactie! Hier kan ik zeker iets mee! Even een korte toelichting op jouw puntjes:

- Grote koppen: Ze zijn inderdaad erg groot, maar dat heeft de ontwerper expres zo gedaan, i.v.m. het ontwerp. De elementen op de website staan namelijk ook (expres) ver uit elkaar, waardoor het allemaal wat ruimer wordt.
- Gegevens op contactpagina: Heb je helemaal gelijk in! Ik ga de gegevens toevoegen.
- Offerte formulier bij contact: Daar heb je ook gelijk in. Ik denk dat ik inderdaad een optie maak om te kiezen voor offerte of gewoon contact
- Bel mij terug: Wat bedoel je precies met dat er een woord "voor" ontbreekt? Een termijn aangeven wanneer wij iemand terugbellen is inderdaad een goede tip! Ga ik zeker gebruiken!

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb alleen je vraag via het contactformulier nog niet binnen, kan dat kloppen? (anders moet ik daar ook zeker nog even naar kijken, maar ik heb hem al is getest :D)

- Design is netjes.
- Het scrolldown menu region-menu-bar scrolt netjes naar beneden op het moment dat ik een mouseover doe in de menubar bij diensten.
De mouse-exit event zit naar mijn mening niet helemaal lekker. Ik moet eerst helemaal naar onder met mijn muiscursor onder het nieuw geopende menublok voordat het verdwijnt.
- Koeienletters het hoeft allemaal niet zo groot behalve als jouw doelgroep ouderen en/of slechtzienden is.
- Het links en rechts inschuiven van de iphones en de tekst op de homepagina geeft mij een beetje een powerpoint gevoel
- Ik begrijp dat jullie portfolio belangrijk is, maar zo recht in mijn gezicht hoef ik die link nou ook niet overal ;)
- Dienstenpagina.
Hier heb je eerst een nette opsomming van je diensten. 2 rijen met elk 4 blokken zorgt ervoor dat het niet te klein maar ook niet te groot wordt. past netjes in een scherm.
Waarom staat hetzelfde nog een keer als je maar een klein stukje naar beneden scrolt? "Bekijk ook onze diensten".. Maar die heb ik net bekeken.
- Portfolio:
Bij een mouseover wordt netjes aangegeven dat je kan klikken om meer informatie te krijgen. Waarom kan ik hier niet meteen op de website link klikken? Nu moet ik eerst ergens onderin een minilink (als we het vergelijken met de andere tekst op de pagina) zoeken om daar op te kunnen klikken.
Mogelijk wil je zodra je meer items hebt het opdelen of specificeren wat je waarvoor hebt gedaan. Heb je een website gemaakt, alleen het logo, de gehele huisstijl + website, etc.
Op het moment dat ik alleen een foto krijg te zien van een vrouw die naar beneden kijkt heb ik niet meteen zo van.. JA!! ik weet welke website het is die je hebt gemaakt.
Als je de pagina voor het eerst bekijkt en je hebt geen andere informatie gekregen, lijkt het eigenlijk meer op de portfolio van een fotograaf.
- Nieuws:
Weer die mega portfolio. Daar heb ik nu al een keer op geklikt.
Diensten had ik ook al een keer bekeken.
Waarom een contactonderdeel? die zit toch op de contactpagina?
Je zou hier het stuk wat je te zien krijgt op bijvoorbeeld: http://www.ephex.nl/nieuws/nieuwe-vakkrant-schrootkrant onder de slidebar met nieuwsitems kunnen zetten. Zet je de prominente items in de slidebar en de rest kan je er onder bekijken.
Ik wil jullie al gaan contacteren maar wacht!! toch eerst nog even de portfolio en het dienstenoverzicht bekijken want ik ben er toch nog niet zo zeker van.
Alsof je een prospect probeert af te leiden zodat ze er lang over gaan doen om contact op te nemen. "Weet u zeker of u wel contact op wel nemen? Nee? Wij eigenlijk ook niet"

[edit] ik was nog aan het typen toen je reageerde :) [/edit]

killermenace,

Ook jij hartstikke bedankt voor je reactie! Er zitten zeker punten tussen waar ik wat mee kan. Ook hier weer kleine toelichting:

-Het scrolldown menu: Mouse-exit functie zit op het menu blok zelf. Zodra je met je muis op diensten gaat, komt het blok te voorschijn. Het verdwijnt pas weer als je met je muis in het blok geweest bent. Dit heb ik gedaan, omdat er best veel in het menu staat en mensen misschien eerst rustig alles willen bekijken, alvorens ze iets aanklikken, dus er zit geen interval op.

- Koeienletters: Zie vorige reactie. Ik begrijp dat de letters erg groot zijn, maar zo vaak kom je het niet tegen, het valt dus wel degelijk op! :D En daarnaast is het wel een deel van het ontwerp.

- Dat de header op de homepage wat op een powerpoint lijkt, geef ik je gelijk in. Deze ga ik sowieso aanpassen (er moet ook nog een andere foto in, eentje waar je een gezicht op ziet, omdat dat vriendelijker staat). Dan ga ik gelijk de animaties aanpassen.

- Wat betreft de portfolio button, deze komt inderdaad op elke pagina heel groot naar voren. In principe is het een grote button :). Maar ik snap ook dat het storend kan zijn. Op welke pagina zou jij deze willen zien, met de gedachte dat het portfolio later inderdaad opgedeeld gaan worden? (website, nieuwsbrief, ontwerp etc. etc.)

- Dat het portfolio lijkt op dat van een fotograaf, komt omdat we inderdaad alleen maar foto's willen gaan gebruiken en het liefst geen screenshots van websites, nieuwsbrieven e.d. Dit willen we omdat het portfolio zo veel levendiger lijkt i.p.v. statisch als je alleen maar screenshots van homepages hebt. Daarnaast vonden we dat dit ook wel de nieuwsgierigheid trok van de bezoekers. Of dat echt zo is, hoor ik graag van jou :).

- Wat bedoel je precies met het puntje over het nieuwsitem? Dat ze onder de slidebar met nieuwsitems kunnen? Zou je hier iets meer uitleg over willen geven?

- Je opmerking over de contactpagina (met diensten en het portfolio) kan ik zeker begrijpen! Ik ga hier nog heel even over nadenken!

Hartstikke bedankt voor je reactie! Hier kan ik ook zeker iets mee!

op de nieuwspagina heb je dit stuk zitten. Een soort van bar:
G5CdTjR.png

Klik je op een van de items dan kom je bijvoorbeeld hier:
http://www.ephex.nl/nieuws/nieuwe-vakkrant-schrootkrant

Dat stuk zou je onder de bar kunnen zetten zodat je een variabele content div krijgt die update op het moment dat je op een item in de bar klikt of als je op een menuitem aan de rechterkant klikt zoals op de pagina hebt onder "ander nieuws".

killermenace,

Ik snap het! Alleen heb ik daar al een ander idee voor. Er staan nu maar 2 nieuwsitems, omdat ik nog niet meer nieuws heb. Ik heb nu tijdelijk even extra items aangemaakt, zodat je kunt zien hoe het zou moeten worden (kijk nog maar eens).

Dat is ook een optie. Ik zou het met die blokken niet teveel maken. Bijvoorbeeld op die pagina limiteren op een vast aantal en als er dan meer nieuws bekeken wil worden je er een geschiedenis pagina voor hebt.

Het is nu zo dat hij nieuwe items bij laadt wanneer je naar onderen scrollt, maar misschien is een geschiedenis pagina beter. Wat vind jij?

Ik zou geschiedenis doen omdat je onderaan ook de bedrijfsinformatie hebt staan waar je bij een auto-scroll dan moeilijk bij komt op die pagina.

Dat is waar. Denk je dat het ook beter is voor zoekmachine optimalisatie om navigatie te gebruiken i.p.v. ajax? Ik ga het denk ik wel doorvoeren, maar pas op het moment dat ik meer items heb :) Nu is het nog niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan