Nieuwe behuizing--> Geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjee96

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
Beste leden,

Na een tijdje afwezig toch weer moeten terugkeren voor een probleem:

Heb gisteren nieuwe behuizing binnengekregen-->Coolermaster 430 Elite (Window)
Die dag alles overgezet en vanochtend nog even kabelmanagent gedaan.

Kabels eenmaal aangesloten op me beeld, gebeurt er niks.
Haal ik de kabel eruit dan geeft hij ''geen signaal'' aan. Zit ie erin gaat hij gewoon op een 'stand-by' stand en krijg ik zwart beeld. Ik heb al een andere videokaart geprobeerd( Asus 9600 GT) maar daar heb ik ook hetzelfde probleem. Heb hem ook via de dvi van me moederbord geprobeerd maar werkt ook niet.

Videokaart:XFX 4870 512 mb (2x dvi)
Scherm:LG Flatron W27 (HDMI)
Gebruik een dvi naar hdmi.
Eerst deed hij dus gewoon prima inzelfde opstelling, maar na me behuizing te vervangen hebben niet meer.

Heb het nu ook op een andere pc geprobeerd maar daar krijg ik hetzelfde ook nog met een andere monitor geprobeerd.

"Heb het nu ook op een andere pc geprobeerd maar daar krijg ik hetzelfde ook nog met een andere monitor geprobeerd."

Daaruit begrijp ik dat je het beeldscherm wat je bij de pc waarvan de kast nieuw is,
nu op een andere pc hebt geprobeerd.
En dat hij daar ook niet werkt?

Dan lijkt het me vrij duidelijk wat er kapot is...

Dat is niet duidelijk want ik heb het ook ineens met een oude comuter op een ander beeldscherm.
Heel soms had ik het wel eens ervoor, maar dan zat ik wat te rommelen en dan deed ie het weer.

Oke, even op een rijtje want het loopt nu allemaal door elkaar...

pc1: de pc met de nieuwe kast.
pc2: de pc waarop je beeldscherm1 had getest.

beeldscherm1: het beeldscherm wat met pc1 niet werkte, en later ook niet met pc2.

Als je dit zo leest is het duidelijk dat het beeldscherm niet werkt, is er een 2de of 3de beeldscherm of nog een derde pc?

Me oude computer(2) op nieuwe beeldscherm(1) werkt nu wel.
Beeldscherm gaat aan als ik klik met me muis.
Denk dat het mee te maken heeft dat je het uit ze (slaapstand moet ''klikken'') maar bij me nieuwe pc pakt hij me muis niet, dus dat hoop ik morgen nog even na te lopen.

Heb dus
een nieuwe pc(1)
een nieuwe monitor (1) LG flatron w27
Oude pc(2)
Oude monitor(2)

Oke, je geeft aan dat je videokaart 2xdvi heeft, heb je allebei de poorten geprobeert?

Ik neem aan dat alle interne kabels voor eventuele stroom gewoon hetzelfde zijn als in de oude kast?

Ja 2x dvi en heb beide algeprobeerd hardware is hetzelfde gebleven alleen in andere kast, met opstarten maakt hij ook geen gekke geluiden dus lijkt het erop dat hij het gewoon zou doen.

Is inderdaad nu wel een beetje raar...
Hij piept tijdens opstarten 1 keer kort?

Heb je misschien nog een andere kaart liggen, even kijken of daar meer mee gebeurd?

Kijk ook nog even goed, echt goed en grondig, of het moederbord niet ergens tegen aan zit, schroefje verkeerd?

Verder zijn de meeste opties al uitgesloten..... :confused:

Hij piept tijdens opstarten 1 keer kort?

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar.
Als je helemaal niks hoort dan zou ik aanraden het proberen aan te zetten zonder geheugen dit zou dus meerdere pieps veroorzaken. Zo niet? Dan kijk wel of je de interne speaker goed aangesloten heb.

Hallo,

Hoor geen piepjes andere kaarten heb ik al geprobeerd.

Wel interessant is de speaker die heb ik namelijk niet aangesloten. Wist eigenlijk niet wat het was en waar ik hem op moest aansluiten. (Ik heb het over dit ding:http://www.clearpc.ca/catalog/images/speaker.JPG)

Alleen wat heeft dit met het beeld te maken?
Ga het met dat geheugen ook nog even proberen.

Alvast bedankt zover.

Update:

Heb de speaker erin (op de goed plek heb ik al opgezocht in mainbord boekje)
Maar hoor geen piepjes ook niet met geheugen eruit!

De speaker zou als het goed is bij de kabel voor de behuizing zitten, met de aan/uit en reset.
Als je helemaal niks hoort dan vraag ik mij af of alle stroom kabels aangesloten zijn, meest moderne moederbordjes hebben 2 aansluitingen;
Een 24 pin ATX 2.0 en nog een aparte 4 pin

PC-motherboard-diagram-and-nomenclature.jpg

Zo als je ziet, links in het midden heb je a 12V ATX (4 pin) and ver rechts boven een ATX Power. Bijde moeten aangesloten zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal hier even een update van middag-avond.

Heb iets heel stoms vergeten namelijk de cpu power niet aangesloten.
Sinddien doet met speaker het ook gewoon.(Moederbord boekjes hebben mij een heel eind op weg geholpen)
Daarna deed hij het gewoon behalve dat ik(via me ledjes) een foutmelding kreeg van dat het ram niet goed was, ik heb dit even rechtgezet en hij deed het weer.
Toen aangesloten op oude monitor daar deed ie het prima op.
Nieuwe monitor aangesloten: DOET HET NIET ! Heb even de andere ledjes afgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat me pc in een
stand by staat. Wel vreemd is dan dat de oude monitor het wel deed.....

Heb hem afgesloten op oude en op nieuwe doet hij nu gewoon weer.

Allemaal bedankt voor jullie hulp:b::b::b::b::b::b::b::b

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan