Nieuwe Behuizing, Temperatuur loopt op tot 85 Graden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

master09

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Hallo,

Heb pas geleden een nieuwe Coolermaster 310 kast gekocht omdat mijn oude kast niet in mijn nieuwe pc meubel paste.

Heb voor en achter een 120 MM Cooler zitten die allebij richting dezelfde luchtstroom erachter deruit blazen,

Toch word hij steeds heet en gaat hij hard blazen, iemand een idee?

ik heb ook last van hoge temperaturen maar dan door dit warme weer altans enkele dagen geleden

het is niet aptnormaal als je temperaturen 10k stijgen als het zo warm is
zou dit bij u ook niet het geval zijn

is de cpu koeler van het moederbord geweest zo ja is er dan opnieuw koel pasta gesmeerd?
welk onderdeel van de computer word zo heet?

de voorkant moet intake zijn en de achter kant out take anders verstoor je de luchtstroom in de kast
zie foto voor betere uitleg
case_airflow.jpg

die allebij richting dezelfde luchtstroom erachter deruit blazen

Ik neem aan dat je dan beide ventilatoren met de luchtstroom richting achterkant pc hebt? (dit zou juist zijn).

wat tips:
  • Bind de kabels weg uit de luchtstroom
  • Verplaats de harde schijf zodat deze niet in de weg zit van de luchtstroom
  • Heeft de pc meubel voldoende aanzuig-gaten? (deurtjes kunnen het beste vermijd worden, of opengezet)

Verder zou je deze dingen nog kunnen controlleren:
  • Zit de ventilator van de CPU wel goed? deze moet OF tegen de cpu lucht blazen (als de ventilator horizontaal op de CPU blaast)
    image011.jpg

. of tegen de heatsink (bij een staand model)
    ttc4_thumb.jpg

• Werken de ventilatoren allemaal op 12V (volle kracht) of heb je verloopstukjes.
  • Zijn het wel goede ventilatoren (met hoge luchtdoorvoorsnelheid)
  • kunnen de ventilatoren ongehinderd draaien (geen kabel die ze blokeert)
  • de CPU heatsink, is die schoon? (zo niet even leegblazen met een busje lucht)
  • Zijn de ventilatoren schoon of zit er aangekoekt vuil op (waardoor ze langzamer gaan draaien)
  • en als laatste, zitten de ventilatoren wel ECHT goed? (je kunt dit controleren zonder ze eruit te halen door er een klein strookje papier tegen aan te drukken, bij de kant waar de ventilator op blaast zal dit een stuk moeilijker gaan.

U heeft het over een PC-meubel. Ik neem aan dat dat meubel ook over de nodige ventilatie (gaten) beschikt voor zowel de toevoer van verse lucht als de afvoer van de warme lucht? Zo niet, dan is het niet zo vreemd dat de PC oververhit raakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan