Nieuwe behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssjoerdy

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Hallo, sinds kort een nieuwe grafische kaart gekocht het is een grote met een lengte van 30,9 cm.. Maar ik heb al sinds ik mijn gaming opstelling heb last van koelingsproblemen.. Deze wil ik nu eigenlijk de wereld uit helpen.

Wat zijn de beste opties voor een goed koelende kast voor niet te veel geld met genoeg ruimte voor mijn grafische kaart. Vormfactor: ATX

en verder: is het moeilijk om alles over te zetten van een oude kast naar een nieuwe. ik weet hoe ik voedingen aansluit, maar kasten enzo heb ik nog nooit gedaan

Thanks man. Dat ie er niet gaming achtig uit ziet is miet het grootste probleem.. Gaat er tenslotte om dat ik weet wat voor power mijn pc kan leveren en dat ik er plezier mee heb :-) maar is 32cm vs mijn kaart 30,9 niet een beetje kiele kiele? En dan rest mij nog steeds de vraag is het moeilijk om van een kast naar een andere kast over te zetten? En wat ik mij ook al een tijdje afvraag, als ik extra fans koop die zijn gewoon inschroefbaar, maar waar moet ik ze op aansluiten want ze draaien immers niet uitzichzelf (ik weet t echt een behuizing n00b) maar toch super bedankt voor het meedenken.

Extra fans kan je gewoon aan je moederbord koppelen. Bij mij zijn dat witte 4 pin connectors. Meestal staat er ook wel iets als 'sys fan' ernaast geprint.

Als het er in past dan past het lijkt mij. Die ventilator kun je inderdaad op je moederbord aansluiten, of het zijn molux aansluitingen. Die zitten gewoon op je voeding. Echter, ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar er is vaak maar een beperkt aantal aansluiting op je moederbord. Als je meer dan 2 ventilators hebt moet je al snel een splitter kopen. (1 fan aansluiten naar 4 aansluiting + molux aansluiting zodat moederbord niet wordt overbalast).

En dat nu ik net al mijn molex stekkers heb opgebruikt voor mijn grafische kaart :-(..zijn er dan nog meer mogelijkheden

Je kunt het eerst gewoon doen met de 2 ventilators die er standaard bij zitten. (zouden op je moederbord moeten kunnen), Als je dan nog meer ventilators wil ben ik bang dat het ook een nieuwe voeding wordt.

Alweer, heb sinds kort al een nieuwe 700watts modsxstream van ocz gekocht en geinstalleerd

Jawel maar mijn grafische kaart heeft 2x 8pins nodig.. Waarvan ik 1 6+2 pin heb, en 1x met
Molex aangesloten stekker

Maar het 600 watt exemplaar heeft 4x molux. Dan zal de 700 watt versie dat ook wel hebben. je hebt dan 2 daarvan gebruikt voor je videokaart. Denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan