Nieuwe Blu-ray brander wordt niet herkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

J orik

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2009
Beste,

Heb vandaag de lg 16ns40 binnengekregen, in de pc gezet en daarna de pc aangezet:p.

Ik zag dat hij gewoon werd opgestart, maar zodra ik in Windows(8) zit, is hij nergens te bekennen. Ook niks in apparaatbeheer. Heb al verschillende sata kabels geprobeerd maar hetzelfde resultaat.

http://www.lg.com/us/data-storage/lg-BH16NS40

Er zijn verder niet echt drivers voor, en als ik de software wil installeren geeft hij de foutmelding 'ATAPI device can not be found!!!'

Iemand enig idee wat ik verder nog kan proberen?:confused:

Misschien volgende controleren ?? ( ik zei zomaar wat ! :( )

Citaat van een ander forum !

Als brander niet wordt gezien is het heel goed mogelijk dat bij het plaatsen van de drives de kabel van de drive niet goed op het moederbord is gedrukt.
Ook kan de kabel op de speler niet of niet goed zijn vastgezet enzo ..

Software ( firmware ) kan je niet vinden ?? maar dat is volgens mij op dezelfde site ook -->>http://www.lg.com/us/support-product/lg-BH16NS40

ScreenShot001.jpg

Laatst bewerkt:
Dan krijg ik dus de foutmelding dat hij hem niet kan installeren 'ATAPI device can not be found!!!'

Verwijder eerst de drivers van je oude cd/dvd speler.
Verwijder bij de hardware configuratie de gehele cd/dvd speler

Start de PC opnieuw op, vervolgens zal hij naar drivers gaan zoeken en kan je deze installeren.
Wanneer het goed is werkt hij daarna naar behoren.

Ik zou vermoeden dat je in de BIOS eerst de SATA poort moet enabelen/inschakelen waar je nu de brander aan wilt aansluiten...
En een driver heb je er niet voor nodig. En die driver zal wel voor de IDE/ATAPI variant zijn, dus een driver zou ik er niet voor gaan installeren.
[Natuurlijk ook niet vergeten om (naast de datakabel) ook de voedingskabel aan te sluiten, maar ik ga ervan uit dat je dat wel gedaan had.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Royonix: het is een SATA brander (dus niet IDE/ATAPI). Dus niets met jumpers te maken (gelukkig). :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan