Nieuwe budget Game-PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hoi,

Ik ben er al een tijdje mee bezig. Ik ben lekker op mijn ''gemakkie'' spulletjes aan het zoeken voor mijn nieuwe game-pc. Toch wil ik voor de zekerheid even laten kijken of alles goed samen kan en wil werken.
Hieronder een lijstje wat ik allemaal al heb.

2x XFX Geforce 9600GSO SLi
G.E.I.L. 4GB Dual Channel DDR2-800 Black Dragon (2 reepjes)
Volledig ingerichte kast (koelers enz.)
DVD drives
Terratec Geluidskaart. :cool:
Voeding naar m'n zin, alleen het merk + type weet ik niet. ;)

Over een kleine 2 weken wordt er €300 onder mijn neus geschoven om de PC af te maken. Uiteraard wil ik de beste spulletjes voor dat geld en ga ik het maximale eruit persen. Later krijg ik er nog eens €100,- voor een goede speakerset bij, dat komt nog.

Ik heb nog nodig:

Moederbord, AM2+ met SLI ondersteuning
Processor, is al een deal voor gemaakt.
Geluidskaart geschrapt van de lijst.
Voeding ook geschrapt.
Harde schijf, hoeft niet echt veel capaciteit te hebben, als hij maar snel is. Eventueel een 2e, haast zeker.

Wat ik in eerste instantie in gedachte had:

ASRock ALIVEN570SLI-ESATA2 AM2+, €69,-
AMD Athlon 64 5200+ met cooler, deal €25,-
Voeding, ik weet niet echt wat te kiezen, maar vereisten zijn Cable management en een Wattage van 600W tot 850W (redelijke prijs, A-merk)
Harde schijf, daarvoor geldt hetzelfde, capaciteit is met 320GB prima, 7200RPM, S-ATA. Merk-voorkeur is WD, Seagate, Samsung.

Uiteraard mag er kritiek gegeven worden, maar ik kan niet buiten m'n budget indien er beter voorgesteld wordt.

EDIT: Even wat aangepast hier.

Laatst bewerkt:
PROCESSOR: ik zou voor die processor een iets hogere nemen, een
AMD Athlon64 X2 6000+ (http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Processoren&l2=Desktop&l3=Socket+AM2) €95,-

qua voeding, kun je ook overweg met een 600 Watt
zoals deze:

VOEDING: OCZ StealthXStream (http://www.alternate.nl/html/produc...am/-1062542/?cmd=showRatings&show=5#tabberBox) €75,-
super ding, heb hem zelf ook,... (mijn command= Dorco)

HDD: Samsung HD321KJ (http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Harddisks&l2=Serial-ATA&l3=3,5+inch) €49,-

GELUIDS KAART: Creative Sound Blaster Audigy SE 24bit (http://www.alternate.nl/html/produc...it/-1046757/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten) €25,-
super geluid voor weinig geld...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de TS even wat aangescherpt zodat er meer gericht advies gegeven kan worden.

Verder wil ik liever de deal handhaven, ik kijk niet echt op getalletjes in benchmarks. Als het een beetje snel werkt is het me prima, en de deal is niet erg veel...

De voeding kan ik weinig over zeggen, als er een ander alternatief is hoor ik dat graag. Ik zoek meer iets in de richting van 750W tot 850W. Wel heel stil natuurlijk!

Als het budget het zo nog toelaat kan ik een tientje meer neerleggen voor een HDD. En WD heeft voor €59,- een 640GB. :D

Maar wel bedankt voor het meedenken!

Hey Dillondarko

zoals ik al vermelde voor deze pc set heb je aan een 600 Watt voeding meer dan genoeg, wil je toch boven de 600 Watt,(wat ik niet echt aan raad) dan ben je onder de €100,- niet klaar.(hier een Cooler master A merk net als alle andere onderdelen in mijn vorige bericht.http://www.alternate.nl/html/produc...&l1=Energie&l2=Voedingen&l3=meer+dan+600+Watt uiteraard een zeer stille voeding, net als de OCZ) ik heb een zwaardere set, die draait ook makkelijk op een 600 Watt, en aangezien jij een zuinige versie van de 8800 neemt, (9800) is het helemaal
mogenlijk,.
ook kun je op die geluidskaart heel erg besparen. Dat bedrag kun je weer aan een nieuwe HDD uit geven...

Hier een samsung HDD 640 GB - €69,- (http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Harddisks&l2=Serial-ATA&l3=3,5+inch)

Samsung is wel een A-merk.

verder blijf ik erbij om die 6000+ processor te nemen in mijn vorige bericht.

ik heb je op xfire toe gevoegd :p (BloodBullet - ben ik :P user= bloodbullett)

Laatst bewerkt:
Eigenlijk wil ik boven de 600W :D. Het is in principe geen probleem om een wat duurdere voeding te nemen, zolang ik alle nog nodige spulletjes maar uit m'n budget van €300,- krijg.

Eigenlijk kijk ik niet echt op die paar honderd MHZ'en, met een goede koeler is overklokken ook altijd nog een optie. En zeker voor dat geld...

Het doel is om het complete systeem upgradeklaar te bouwen, zodat ik met minimaal budget toch bij de tijd kan blijven. Daarom koop ik een 700W+ voeding, een AM2+ bord, enz. Prik ik er later een Phenom op als deze in prijs zijn gedaald, heb ik weer een prachtig systeem.

HD ziet er leuk uit, waarschijnlijk koop ik dat ding wel. Ik zie nog even welke kant ik op kan met het beetje geld dat dan nog over is.

Alleen nog een vraagje, welke goede geluidskaart zou je me aanraden met optisch S/PDIF?

Ik kan in principe bij 2 winkels terecht, Alternate en Informatique. Die zitten goed in de buurt.

Ik heb je geaccepteerd op XFire, wel leuk om veel Helpmijers erop te hebben...

Eey,

Voor budget zie TS. (Is €300,- totaal voor de benodigde spulletjes.) Eventueel kan ik er nog €25,- bij leggen indien nodig.

Ik was even in de war met het feit dat ik het gijsisok al gevraagd had. :)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Heb nog een Terratec DMX fire en een Soundblaster Live ! 5.1 liggen !

Greetz,

Harry.

Je bent gek om die voeding te kopen, zonde van je beperkte budget!!!!!

Wat zou ik dan kunnen nemen?:confused:

EDIT: Ohw, ik had die HD niet gezien...

Laatst bewerkt:
Hoi !

630 W. kost bij mij 49 euri´s incl. 2 jaar garantie !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, DoRcO, als Dillondarko er geen zin in heeft kun je er 1 naar keuze bij me ophalen voor een sixpack Amstel of Heineken !

Greetz,

Harry.

Dit is echt erg.:eek:

Wat zou voor mij de beste koop zijn, voor zowel HD als voeding? Als er genoeg geld overblijft, kan ik wel een identieke HD kopen voor in RAID. Dat lijkt me slimmer.

@Harry & DoRcO: :D

EDIT: Als ik een geluidskaartje via Harry koop/krijg, vervalt natuurlijk wel die €45,- van de Club3D kaart!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan