Nieuwe budget Game-PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Nieuwe borden worden socket AM3 genoemd, maar fysiek is er geen verschil met AM2+ !

Dus kun je volstaan met een bios-update !

Maar even afwachten, ik heb dit alles nog niet in het "echie " gezien. alleen gelezen.

http://www.amd.com/us-en/0,,3715_15503,00.html

Greetz,

Harry.

Dat is fijn om nog even te weten! Dat scheelt weer geld.:D

Later even een goede Phenom halen en ik houd de laatste trends weer bij.

Iemand die een AM2+ bord met 2x PCI-e x16 2.0 weet, even zeggen. Want de meeste borden hebben voor het 2e PCI-e slot een x8 mode. En dat is gauw 20% prestatieverlies...

Ik ben gister op stap geweest, en heb die 1 F1's van Informatique en een XFX N750a moederbord bij Alternate voor €4,- minder gehaald!

Inmiddels is het een zooitje hier, maar het systeem staat nu voor zover mogelijk in elkaar. Je kunt niet zeggen dat ik geen XFX fan ben:love:. Kaarten zijn wel erg groot maar ze passen prima in de kast. Een uitgebreid fotoverslag volgt, waarschijnlijk vanmiddag.

Even een testvoeding aan gehangen om te kijken of alles draait, laten die Samsung schijven ook echt klinken als een F1! Je hoort ze starten, toeren maken (en hoog), daarna een klikje dat hij niet harder kan (begrenzer:p). Is wel leuk, zeker met m'n led coolers.

De rest van de spulletjes haal ik morgen (Maandag) bij Harry, bij deze bevestigd dat we er rond 3 uur 's middags zijn. Ik neem het gebouwde zooitje mee (in kast), zos er moet wel een beetje plek wezen.

Ik heb m'n pa ook eindelijk wijs gekregen dat je kunt Photoshoppen op die nieuwe game-pc, op z'n laptop is dat tergend langzaam en loopt hij te schelden dat wil je niet weten.

Ik ga ook even een mailtje wagen naar IIyama waarom mijn scherm strepen geeft, want dit is niks. Even een citaat uit de bon van Informatique (jaar oud): ''Mocht het scherm na 8 werkdagen een defect vertonen verloopt de garantie via IIyama.'' Lekker dan, kan ik het nog opsturen ook. Scherm is een jaar oud, heb nog twee jaar te gaan.

Ieder geval ben ik nu helemaal blij en kan ik morgen de laatste hand leggen.

Hier dan de langverwachte reactie.:thumb:

Ik ben even langs Harry geweest om wat spulletjes op te halen. Een voeding, processor en geluidskaart. De voeding blijkt van het merk AXP te zijn. Kwam me niet bekend voor, maar ik wil het graag proberen. De stoppen zijn er nog niet uit geslagen, we hebben nog geen vonken of vuurballen gehad.:) Processor was al een tijdje eerder afgesproken, mar dat was geen probleem. Geluidskaart was ook prima, nu heb ik naast voldoende grafisch geweld ook genoeg geluidsgeweld.

Met het bord bleek wat vreemds aan de hand te zijn, de RAID drivers voor de chipset werden niet ingeslikt door Windows XP. Via NVidia zelf even de ForceWare drivers gedownload en op een floppy gezet, deze pakte hij wel. Laat het wel even 23.34u te zijn toen ik merkte dat het eindelijk werkte.

Voor de liefhebbers zijn er een hoop foto's gemaakt van het bouwen, een fotoverslagje volgt nog.

Jah, alleen heb ik dat ''kastje'' niet. Wel m'n optische S/PDIF aansluiting, daar ging het om. Het had een leuk extraatje geweest, maar ik had er niet speciaal voor gegaan hoor.

je hebt de Soundblaster Live ! 5.1 gekozen?
i.p.v Terratec DMX fire ??

Ik heb de Terratec ;).

Wel wat problemen met dat ding, ik draai nu memtest. Al 5 errors gevonden, niet normaal!

Hoi !

Tsjonge, blauwe schermen gehad ??

Wat was de foutmelding ?

5 errors = geheugen onmiddellijk ruilen !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan