Nieuwe 'casual' gaming PC of upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjironimo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2014
Nog voor ik begin wil ik iedereen even bedanken voor zijn of haar tijd.

Mijn huidige PC is ondertussen alweer 5 jaartjes jong en begint zo langzaam aan toch wat kuren te vertonen bij het spelen van o.a. World of Warcraft. Nu functioneert hij verder wel prima en mijn vraag is dan ook redelijk simpel. Is het het verstandigst om 'gewoon' een hele nieuwe PC in elkaar te knallen of kan ik beter kiezen voor een upgrade door bijvoorbeeld de GFX te vervangen? Mijn vorige PC is ook met de hulp van Helpmij leden bij elkaar gekomen dus ik hoop jullie ook nu weer bij dit proces te mogen betrekken!

Huidig:
Moederbord: ASRock A780GXH/128M
Geheugen: OCZ Titanium Dual Channel Kit - 4GB (DDR2 / 800MHz)
Processor: AMD Phenom II X4 940 / 3GHz
Grafische kaart: MSI R4870-T2D512 (512MB)

Dus ehm, upgrade of gewoon van 0 beginnen en een geheel nieuwe kast in elkaar knallen? Ik gebruik de computer dus onder andere voor gaming maar ook Photoshop, Illustrator en zo heel af en toe Premiere (al heeft die wat meer moeite) wil ik goed kunnen laten functioneren.

Een nieuw systeem is wat mij betreft ook geen issue en ook daarin sta ik voor al jullie suggesties open. Ik zit in mijn hoofd met een budget van 800-850 euro. Hierbij hoeft dan geen rekening worden gehouden met de aanschaf van een besturingssysteem (want dat heb ik hier al liggen) en het in elkaar zetten van het systeem kan ik ook zelf. Dus Azerty-winkelmandjes (of die van andere stores) mogen ook best doorgestuurd worden.

Ook heb ik al twee HDD's in mijn huidige systeem zitten die ik waarschijnlijk ook wel meeneem naar een eventueel nieuw systeem. Een SSD zou ik wel heel graag in een nieuw systeem willen! Zeker nu ik gezien heb hoeveel sneller die zijn qua o.a. opstarten ;). En ehm, dat casual gaming is ook meer door hardware beperkingen waardoor ik dus niet alles lekker soepel kan spelen. Dus een beetje kracht mag best mits mogelijk natuurlijk.

Nogmaals hartelijk dank!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Als ik zo tussen de regels door lees denk ik dat je zelf al beslist heb voor een nieuwe denk dat dit ook het meest voor de hand ligt alleen de hd die je mee wilt nemen zijn dat sata hd denk het wel maar vraag het even voor de zekerheid.
Dan zou dit een optie kunnen zijn wel gebruikmakend van huidige kast en voeding

De HDD's zijn Sata HDD's ja. Dat had ik er inderdaad wel even bij moeten vermelden. De huidige voeding, als we dan toch bezig zijn, is een OCZ ModXStream Pro 500W.

En ik hield er zelf inderdaad al rekening mee dat het beste toch wel een nieuw systeem lijkt. Na 5 jaar (toen was het al een redelijk budgetsysteem omdat ik destijds slechts 600-650 te besteden had) is dit bijna onvermijdelijk denk ik zomaar.

Oh en eh, nogmaals dank voor de verwelkoming. Ik had hier ooit al een account maar daar kon ik helaas niet meer op inloggen omdat ik en mijn mailadres heb veranderd (de oude bestaat niet meer) en het wachtwoord niet werkt dus eh, vandaar herregistreren :).

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wil je dan de kast behouden met voeding en heb wat veel geheugen omdat je meer doet dan gamen en daar is wat meer geheugen voor nodig

Laatst bewerkt:
Ehm een nieuwe kast vind ik niet per se erg (ook omdat deze toch wat gebruikssporen heeft) maar is niet per se een harde eis. Enige wat ik mij afvroeg is, deze kast heeft de voeding nog bovenin waar bij alle kasten die ik nu zie, de voeding onderin ligt. Is dat gunstiger qua temperatuur? Dat is namelijk de enige reden die ik kan bedenken. Een nieuwe voeding mag ook als dat nodig wordt geacht hoor. Momenteel heb ik 4gb geheugen en draait het wel oke, een verdubbeling zou goed zijn maar meer is ook prima. Ik heb namelijk Windows 7 - 64 bit liggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je voeding lijkt mij prima och en voeding boven of onder maakt in mijn ogen niet echt veel uit maar een nieuwe kast geeft wel wat meer sjeu (of zoiets) dan zou met aanpassing van geheugen het er zo uit kunnen zien.

Ps nog 1 met een wat betere videokaart

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een beetje zitten klooien en hem ietwat aangepast naar dingen zoals ik denk dat ze meer dan voldoende moeten zijn voor mijn behoeften. Komt iets lager uit dan zoals je hier kunt zien.

Heb voor de Kingston gekozen omdat mijn broertje die ook heeft en hij er heel lovend over is en het geheugen is met 16gb denk ik net wat overkill dus terug geschroefd naar 8 gb.

Ehm over de videokaart nog een vraag, de Sapphire R9 280x dus. Hoe zit deze qua geluidsniveau? Ik heb met mijn huidige kaart, de 4870 in het begin echt maanden in het vliegtuiggebrul gezeten (heb er toen een Twin Turbo koeler opgezet en sindsdien muisstil). Stock koelers vervangen is geen probleem al zou een 'stille' fan wel een pre zijn :).

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je weet dar de samsung evo op het ogenblik de snelste is en in mijn vorig bericht had ik een configuratie met een 770 stiller denk ik en beter kijk onder de 1

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je weet dar de samsung evo op het ogenblik de snelste is en in mijn vorig bericht had ik een configuratie met een 770 stiller denk ik en beter kijk onder de 1

Samsung Evo 540/520 lees/schrijf bij 240GB+, Pas Op! 120GB is 540/410. Prijzen: 120 GB=83 Euro 240GB=148
Corsair Force: 560/535 Lees/Schrijf bij bijde 120GB en 240GB. Prijzen : 120gb= 89 euro 240=158 Euro.

Als je beweert dat iets''het snelste is'' Doe dan ook gelijk even wat research.

De 240GB SSD van Samsung heeft goeie prijs/kwaliteit, maar 240 GB ssd's zijn overbodig. 120GB is meer dan voldoende, jammer genoeg zet samsung je af met hun 120GB SSD's... Dus dan toch maar corsair kopen ?

Mocht je er nog niet uit zijn wat je zou willen met je computer, ik heb zelf een computerbedrijfje waarmee ik pc's samenstel of upgrades uitvoer voor een huidige pc je kan ook gerust wat vragen stellen in dit topic ^^ ik hou het wel in de gaten.

Gr Marcel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan