Nieuwe componenten, kan Windows niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindheady

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
158
Hallo, vandaag nieuw moederbord processor videokaart in m'n pc laten zetten.

Ik kon thuis zelf wel even Windows er opnieuw opzetten....

Zit ik thuis, (met de belofte dat mijn bestanden behouden blijven).

Kan ik kiezen uit 2 opties

:

Upgrade uitvoeren (bestanden blijven bestaan)

Aangepaste installatie (bestanden gaan verloren.

Bij de upgrade staat er : start Windows normaal en klik dan de cd open.( kan dus niet want Windows start niet meer.


Bij aangepaste installatie krijg ik het volgende:

Schijf 0 partitie 1
Schijf 0 partitie 2 boot
Schijf 0 partitie 3 recover
Schijf 0 partitie 4

En overigens bij elke optie staat: Windows kan niet worden geïnstalleerd op Schijf 0 partitie 1

Melding: kan niet installeren de geselecteerde schijf bevat een mbr-partitielabel. Op efi-systemen kunt u Windows alleen op GPT-schijven installeren.



Ik weet persoonlijk NIETS van hardware oid, dus ik heb geen idee wat wat betekend .... Hulp zou geweldig zijn!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om het op te lossen moet je eerst die MBR van je schijf verwijderen.
Zodra de vraag komt waar je Windows wil installeren druk je op Shift+F10 om een command prompt te voorschijn te halen.

Voer de volgende commando's uit:
(Het middelste gele gedeelte met delete volume 3 is voor jou niet van toepassing.)

Daar geef je dan het commando diskpart, vervolgens list disk en dan select disk x waarbij je in de plaats van de x de juiste schijfletter typt uit de lijst die je zojuist kreeg.
Vervolgens het commando convert mbr en dan het commando exit om de command prompt interface te sluiten. Als je nu de installatieprocedure opnieuw start zal het wel werken.


29343d1379270289t-convert-gpt-disk-mbr-disk-command_mbr.jpg
 
opgelost, niet op uw manier maar toch bedankt voor de snelle reactie! :)
 
Hoe dan wel? Zodoende kunnen wellicht anderen van uw oplossing profiteren :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan