Nieuwe computer blijft uitvallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasWalla

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2010
Berichten
8
Hallo,

Een maand of 1/2 geleden hebben wij een gloednieuwe computer gekocht (voor specs. zie plaatje hieronder). Nou is het probleem dat hij maar blijft uitvallen. Wij hebben hem dus terug gebracht naar de winkel waar hij gebouwd is. Daar is hij dus ''gerepareerd'', wij kregen hem terug maar zonder succes weer hetzelfde verhaal, hij blijft uitvallen :(. Nou is het ook zo dat hij soms bij het aanzetten gaat piepen en dan niet op wil starten, dan moeten we hem eerst uitzetten en weer opnieuw aanzetten. Wij hebben de PC dus weer terug gebracht en hij zou weer ''gerepareerd'' worden. Nou hebben wij hem onderhand al 5/6 keer terug gebracht en zijn er tijdens deze ''reparaties'' zelfs onderdelen vervangen en helemaal doorgetest. Weer hetzelfde verhaal alleen deze keer een kleine verbetering: het piepen bij het opstarten is opgehouden. Nu hebben we alleen nog last van de ''bluescreens'' en daarna wil de computer soms een schijfcontrole uit zichzelf uitvoeren. Ik ben geen computer expert maar ik denk dat het hardwarematig is aangezien hij blijft uitvallen. Zou het kunnen zijn dat de combinatie van onderdelen onderling een conflict oplevert? Of is het toch wel softwarematig? Of is het iets anders? Wij beginnen onderhand wanhopig te worden :confused: en we overwegen het terugvragen van geld.

Alvast hartelijk bedankt :thumb:,

Thomas

Lijst met specs:
9aa1af.jpg


PS: Mocht ik trouwens in een verkeerd forum zitten sorry! :eek:
 
Laatst bewerkt:
Ik had laatst ook zoiets, computer piepte alleen maar stsrtte niet op. Toen bleek dat er kortsluiting ontstond in een USB poort. Misschien is hier ook sprake van kortsluiting?
 
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Welk merk voeding en hoeveel watt is deze om te beginnen?
 
Zo te zien een Antec 500Watt gezien de Sonata III kast.
 
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Welk merk voeding en hoeveel watt is deze om te beginnen?

Hoe vind ik hoeveel watt mijn voeding is zal ik dan de kast open moeten schroeven? Want het staat niet op de voeding zelf :(. Wat dat betreft ben ik geen computer expert...

Zo te zien een Antec 500Watt gezien de Sonata III kast.

Dat zou heel goed kunnen..
 
Laatst bewerkt:
Ja daar kwam ik ook net achter dacht dat het de kast alleen was :eek:

Dan zou ik toch de winkel maar de reparatie uit laten voeren want alles wat je zelf nu doet en het zou mis gaan dan trekt de winkel zijn handen hier vanaf
 
Valt hij willekeurig uit? of tijdens een specifiek gebeuren?


Je kunt bv het geheugen al testen/
Typ in het zoek balkje onder de startknop => Geheugen
Dan komt er als het goed is "windows geheugencontrole" boven aan te staan.
Deze even laten draaien, dan kun je je geheugen alvast uitsluiten.

Edit:
Tevens zou je de standaard bios kunnen laden. Tijdens opstarten even kijken hoe je in de bios komt (Meestal de DEL of de ESC toets).
Dan door de tabjes bladeren, er staat altijd wel Load Default values (of iets in die trent) tussen.
Dan weet je ook dat de waardes in je bios ook goed staan.


Mocht het dan nog voorkomen gewoon mee terug gaan en zeggen dat het opgelost moet worden of anders je geld terug.
Laat desnoods daar je pc aansluiten waar je bijstaat en dan kijken of het probleem dan voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
Valt hij willekeurig uit? of tijdens een specifiek gebeuren?


Je kunt bv het geheugen al testen/
Typ in het zoek balkje onder de startknop => Geheugen
Dan komt er als het goed is "windows geheugencontrole" boven aan te staan.
Deze even laten draaien, dan kun je je geheugen alvast uitsluiten.

Edit:
Tevens zou je de standaard bios kunnen laden. Tijdens opstarten even kijken hoe je in de bios komt (Meestal de DEL of de ESC toets).
Dan door de tabjes bladeren, er staat altijd wel Load Default values (of iets in die trent) tussen.
Dan weet je ook dat de waardes in je bios ook goed staan

En jahoor! ALWEER! Dit keer tijdens het installeren van The Settlers 7 valt hij weer uit en start hij weer opnieuw op, ik zal de geheugentest zo uitvoeren om het geheugen uit te sluiten. Alvast bedankt voor de reactie's! :thumb:

Edit: Dinsdag gaan weer terug naar winkel...
Edit 2: Net tijdens opstarten viel weer uit :(... We gaan proberen de geheugentest te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

En laat je niet afscheppen blijf er inderdaad zoals mukkel al meldde er bij .
Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht bij een bekende zaak of de plaatselijke pc boer.,
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

En laat je niet afscheppen blijf er inderdaad zoals mukkel al meldde er bij .
Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht bij een bekende zaak of de plaatselijke pc boer.,

Natuurlijk, bij PCwereld in Hoorn, die computer was bedoelt als de nieuwe ''huiscomputer''. Dinsdag zullen we (weer) terug gaan. Hopelijk word het probleem dit keer echt opgelost. En anders zullen we ons geld terug vragen. Maar in ieder geval hartstikke bedankt! En by the way er blijkt niks mis te zijn met het geheugen na die geheugen test.

Thomas
 
Hoi,

Succes dinsdag, en misschien lezen we nog wel hoe het is afgelopen.
En laat ze dit waar maken : De winkel waar U:
Serieus genomen wordt.
 
Laatst bewerkt:
Spontaan uitvallen wijst meestal richting de voeding.
Het is gewoon een hardware fout ergens.

Gewoon mee trug gaan, daar aansluiten en bv dat spel opstarten.
Aan die mensen laten zien wat het probleem is en laat ze het dan maar oplossen.
Het eerste waar ik aan denk is de voeding, Misschien een fabrieksfoutje.
 
Haal er eens 1x 2 gb uit.
Draai je met 32 of 64 bits?
 
Laatst bewerkt:
Zie 1ste post van de TS => 64bit dus.

En ik adviseer dus niets aan hardware te verander / aan te raken.
Je kunt hierdoor gezeik krijgen met garantie. De pc is net nieuw ruim 1100,- dus meneer de pc boer moet dat zelf repareren.
 
Kon het er niet uit opmaken.
maar,je hebt gelijk,niet aankomen.
 
Ik zal de computer verder niet openmaken of wat dan ook.. want dan verliezen we inderdaad garantie, ik denk zelf ook dat het de voeding is... Morgen (weer) terug naar de winkel. Op hoop van zegen dan maar! En ja het is 64 bits en nee we gaan ons zeker niet af laten schepen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag terug geweest naar PCwereld. Grote baas heeft zich ermee bemoeit, hij dacht ook dat het de voeding was en de PC word nu thuis gebracht en helemaal geïnstalleerd!
 
Hoi,

Kijk als de grote baas zich er maar mee bemoeid dan komt het goed hopen we misschien lezen we nog wel of het inderdaad goed gekomen is.
 
Probleem opgelost!

Hallo,

Het is gelukt! Het probleem is verholpen! PCwereld heeft er een nieuwe voeding ingezet + iets met de software gedaan. Maar hij doet het gelukkig weer!

Iedereen hartstikke bedankt voor alle tips en hulp :thumb:,

Thomas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan