nieuwe computer; geen beeld met videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Hoi,

Sinds vorige week heb ik een nieuwe computer gekocht en daar zat ook een videokaart in:

NX7300GS-MD256EH HDMI Ready. Maar ik krijg deze, om het zo maar even te zeggen, niet aan de praat.

Ik vind het moeilijk om precies en goed uit te leggen, maar hier komt het:

Op de achterkant van het systeem zitten dus twee VGA (hoop dat dit de juiste benaming is) uitgangen; van de kleine blauwe 'poortjes'. Een is denk ik een videokaart voor op het moederbord en helemaal onderaan zit nog eentje waarvan ik aanneem dat het die NX videokaart is.

Als ik de kabel van mijn monitor aansluit op deze kaart dan krijg ik geen beeld; of een zwart beeld of meestal de mededeling 'no signal output'. Op de andere VGA werkt de computer wel.

Nu zat er bij de computer wel een cd-rom geheten: 'MSI Drivers & Utilities'. Daar krijg ik dan vier mogelijkheden om te installeren: VIA chipset driver, Via VGA driver , realtek HD audio driver en VIA LAN driver. Ik heb de eerste geinstalleerd en krijg het bericht dat het gelukt is en de mogelijkheid wordt dan grijs aangegeven. Vervolgens wilde ik de tweede installeren maar dan gebeurt er niets....:S

Ook zit er een CD-rom bij met VGA Driver Compact Disk met Nvidia Geforce, maar als ik die wil instaleren zegt het: no drivers found.

Ik heb bij add new hardware gekeken, in de bios gekeken (heel voorzichtig hoor:p) maar niets

Kan iemand me helpen. Wat doe ik verkeerd? Of zit de kaart gewoon niet goed ingebouwd?

Ik baal er wel van want ik had me er net zo op verheugd... Hopelijk kan iemand me helpen:)

Alvast bedankt,

Martijn

weet je zeker dat de videokaart goed is aangesloten?
misschien heeft hij nog een extra stekker wat op het moederbord moet ( niet waarschijnlijk, maar zou eventueel kunnen...)

Eerlijk gezegd zou ik dat niet weten. Ik dacht daar ook even aan ....maar ik heb de computer maandag gekocht, bovendien zit er een zegeltje om de behuizing met de mededeling dat wanneer deze verbroken is de garantie vervalt...:confused:

dus de kaart zat er in toen je hem kocht?
En je hebt er verder niets mee gedaan?

terug gaan en garantie eisen
dan zou ik niet zelf gaan prutsen, gewoon die lui dat laten doen:D

Ik vermoed dat de externe videokaart in het BIOS op Disabled staat en het onboard-videokaart op Enabled. Dit moet normaal gesproken andersom wezen.

Neem ff contact op met de winkel waar je de pc gekocht hebt en leg het probleem uit. Zij kunnen je dan zoiezo wel verder helpen.

Of je moet het zelf aandurven om in het BIOS te neuzen en de bovengenoemde instellingen te wijzigen, maar dat is als je nog een beginner bent, niet aan te raden.

ik denk dat je beter teug kunt gaan, vervalt de garantie niet bij zelf proberen in de BIOS?

want het is wel een goede verklaring, heb er zelf ook last van gehad bedenk ik me net:P

Dank beide voor jullie antwoorden. Kun je me misschien vertellen waar ik in de Bios deze functies kan vinden. Ik denk trouwens niet dat ik zelf daar iets aan zou veranderen maar ik wil toch wel even zien :)

Jeetje, dit gaat wel razendsnel al deze antwoorden:thumb::thumb:

Ik heb wel even in de BIOS geneusd maar kon niets vinden wat mij naar een videokaart leek te verwijzen:)

ik denk dat er een kopje is wat er wel min op meer op slaat
iets van VGA/ beeldscherm.
Maar precies kan ik je het niet geven...

Dank je. Ik wil sowieso toch nog eens in de BIOS gaan kijken, ik kan me dan gewoon niet beheersen en ik moet:o:o

In ieder geval goed te weten dat het niet aan mijn onkunde heeft gelegen:p\

ps en off topic;

wel fijn trouwens als je van een 800 mhz, 10gb hd en 128 memory gaat naar een p4 met 250 gb hd en 2gb geheugen (beide met xp) wat een genot:D

Ik neem aan dat je de pc tweedehands hebt gekocht. In een winkel of prive?

Zoals ik uit je verhaal begrijp zit er een videokaart op je moederbord, en eentje in een AGP slot.
Werkt je monitor op beide aansluitingen niet?

Nee, het is een nieuwe computer in een winkel gekocht. De AGP werkt wel, (daarom kan ik nu nog typen:D). De videokaart (die helemaal onderaan zit in de bovenste slot) werk niet.

Welke werkt nu wel en welke niet?
Waarschijnlijk staat 1 aansluiting horizontaal(onderaan), en de andere verticaal(bovenaan).

Laatst bewerkt:
Sorry, ik reageer misschien te snel:) maar ik ben er dan ook op gebrand om dit op te lossen.

De horizontale werkt niet, de verticale wel.

Nee, het is een nieuwe computer in een winkel gekocht. De AGP werkt wel, (daarom kan ik nu nog typen:D). De videokaart (die helemaal onderaan zit in de bovenste slot) werk niet.

Je zegt in dit bericht dat de AGP kaart wel werkt, maar de kaart onderaan in het bovenste slot niet.

Het is zo, dat de onderste kaart een AGP kaart is, en de bovenste onboard.

Ah, sorry...

Inderdaad, de onboard kaart werkt wel... maar degene van wie ik het moet hebben, de 3D kaart (hoop dat ik het zo goed zeg) werkt niet.

Sorry, ik reageer misschien te snel:) maar ik ben er dan ook op gebrand om dit op te lossen.

De horizontale werkt niet, de verticale wel.

Goed, de horizontale is de AGP(of PCI-E). Deze werkt niet.
Hiervoor kan ik vier redenen bedenken:
1)In het BIOS staat de onboard kaart aktief.
2)Vergeten een extra voeding aan te sluiten mbv een molex stekker op de videokaart
3)Kaart defect
4)Moederbord defect

Laten we eventjes niet uitgaan van optie 3 en 4.

Beginnend bij 1, welk BIOS heb je? Dit kan je zien wanneer je je pc opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan