Nieuwe computer, geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Dus, wat we hebben gedaan:

1. nieuwe computer geassembleerd voor mijn broer, alles besteld en in elkaar gezet
2. computer werkt voor anderhalve week, niet echt stabiel (blauwe schermen) maar werkte over het algemeen (blauwe schermen lagen uiteindelijk waarschijnlijk aan een USB driver)
3. mijn eigen computer werkte goed, toen besloot ik voor mezelf mijn video kaart te upgraden, kocht een hd 6850 nieuw in doos (was ook echt nieuw op eerste gezicht) op Marktplaats en deed die in mijn eigen PC
4. geen beeld. probeerde hem toen in de nieuwe pc van mijn broer: geen beeld

Sindsdien hebben we op beide pc's geen beeld meer, ongeacht welke videokaart of voeding. Terwijl we van alles probeerden gingen de ventilatoren wel steeds aan, maar sinds vandaag geeft mijn broers PC alleen heel even een rood lampje als je hem aandoet, daarna doet hij helemaal niets meer.

Is het überhaupt mogelijk dat deze 'nieuwe' 6850 beide moederborden heeft laten sneuvelen? De zaak wordt extra lastig omdat, vóór de videokaart upgrade, mijn eigen computer al kampte met opstart problemen (moest hem stuk of 5 keer aanzetten om beeld te krijgen). Dus misschien zijn toevallig beide moederborden of voedingen kapot gegaan om verschillende redenen, maar die kans acht ik kleiner.

CMOS in beide pc's al gereset, geen resultaat.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hoe meer info hoe beter welke hardware zit in de nieuwe pc en welke voeding?

Mobo: ASRock 970 970 pro3 r2.0
Voeding: Corsair CX500 (500w)
CPU Amd fx-8320 8-core (hoop écht dat deze niks mankeert)
Video: gtx 460
RAM: 4gb, een stick, ddr3 1600
Scherm: een LG 23 inch via DVI en een Samsung 24 inch via HDMI of VGA, geen van allen geven beeld

Wat zou ik nog moeten testen nu, en hoe..heb niet echt zin in de mogelijkheid dat honderden euro's zijn weggegooid.
By the way, dat een videokaart zomaar een moederbord kan killen lijkt me absurd.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Lijkt er zo te zien wel op dat de 6850 niet echt goed is voor de pc de 460 werkt die wel bij jou?

Heb zelfs een GT 220 geprobeerd, en een 9800GT. Werken allemaal niet. de 460 is teveel gedoe om erin te krijgen maar ik kan al voorspellen dat die het ook niet doet.
Geheel nieuw moederbord testen dan maar?

Hoi,

Denk dat er niet veel anders op zit :confused: en de 6850 retour afzender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan