Nieuwe computer > geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kratos184

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Ik heb sinds kort een nieuwe (2e hands) computer en alles werkt behalve het geluid. Er zijn ee paar dingen mis.

-Ik zie rechtsonderin geen geluidsregelaar
-Met windows mediaspeler deed ie sowieso niets want dan kreeg ik een foutmelding (het nu VLC gedownload)
-ik heb nog steeds geen geluid.

Ik heb opgezocht waar het aan kon liggen en toen heb ik gevonden dat het iets met de geluidskaart te maken kan hebben en dat ik via EVEREST moest kijken wat voor geluidskaart ik heb, nou:

Creative SB live! 5.1 Digital Sound card, dat krijg ik alleen ik weet niet wat ik nu verder moet doen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Michiel

Ik ga er vanuit dat je in apparaatbeheer een uitroepteken en / of cirkel met kruis voor het betreffende geluidsapparaat hebt staan?
Wat je moet doen is naar de downloadsectie van Creative gaan en daar de driver voor je kaart downloaden.

Ik begin te denken dat het toch aan het geluidbeheer ligt (dus dat speakertje rechtsonderin) want als ik dit via een omweg wil berijken zegt ie dat ie em niet kan vinden ofzo en dan ik hem bij add hardware moet installeren maar dat gaat niet.

Hoe kan ik dan alsnog bij dit speakertje komen?

Zoals Pasja dus zij, hoogste waarschijnlijk ontbreken je drivers!

Ik was zo vrij om even de drivers op te zoeken ;)

Hiero staan ze, gewoon downloaden en installeren, dan je computer opnieuw opstarten waarschijnlijk en dan moet het weer goed zijn, mocht het nog niet verholpen zijn moet je het even hier onder weer posten

Good luck, :thumb:

Het laatste wat ik krijg is dat ik moet wachten en hij zegt: Setup is extracting files in temporary directory. Verder doet mijn geluid het nog steeds niet.

Ok, het is volgens mij gelukt om die driver te installeren en ik kan ook weer bij mijn geluidsregelaar en daar zie ik dat er niks op "mute" staat. Ik heb ook zo ongeveer elk gat op mijn computer geprobeerd en mijn beste resultaat was dat als ik bij een gat de box aanzette er een enorme ruis kwam.

Maar muziek wil die nog steeds niet afspelen... :(

ik ben net weer online en zag je bericht.

hoe heeft ie het opgelost?

Wel mooi voor je...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan