Nieuwe computer... Geen OS mogelijk!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel346

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo,

Ik heb onlangs een computer gekocht zonder OS. Ik heb een msi k9vgm-v moederbord en een western digital 250gb 16mb sata harddisk en een 80 gb sata als tweede harde schijf.
Welke poging ik ook onderneem ik krijg windows xp er niet op! Windows kan de harddisk niet vinden, terwijl de bios hem wel vind!
Wat moet ik doen! Ik word er helemaal hopeloos van!

Als ik windows installeer krijg ik het volgednde.. de volgende lijst geeft de bestaande partities en gepartioneerde ruimte op deze computer weer

Onbekende schijf
geen schijf in dit station

Onbekende schijf
Geen schijf in dit station

Ik heb met fddisk al een partitie aangemaakt, maar ook die komt niet terug....

Laatst bewerkt:
master en slave`

Ha Bertus,

Betekent dat dan dat ik de computer moet openmaken en met de jumpers moet gaan knoeien? Ik heb echt totaal geen idee wat te doen.

Hallo,

Ik heb onlangs een computer gekocht zonder OS. Ik heb een msi k9vgm-v moederbord en een western digital 250gb 16mb sata harddisk en een 80 gb sata als tweede harde schijf.
Welke poging ik ook onderneem ik krijg windows xp er niet op! Windows kan de harddisk niet vinden, terwijl de bios hem wel vind!
Wat moet ik doen! Ik word er helemaal hopeloos van!

Zijn er wel partitities aangemaakt? en welke XP wil je erop pompen.?

Crash

partities

Nee, nog geen partities aangemaakt.. hoe moet ik dat doen? Ik wil windows xp proffesional erop zetten. Er staat op de cd dat service pack 2 er ook opzit.

Bij de installatie op een sata-schijf moet je net vóór de installatie van windows vaak nog op F6 drukken, dit wordt onder in beeld aangegeven.
Je hebt hiervoor de sata-driver (floppy) nodig die bij je moederbord zit of op cd-rom staat.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb ik geprobeerd, dat lukt niet! De driver wordt wel netjes herkend, maar de computer loopt vast

stop: 0x000000050 (0x8c32ae30, 0x000000000000000, 0xf84c39a8, 0,0000000000000
setupdd.sys adress f84c3948 base at f849c000 datestamo 41107c8f

Je zult toch in de pc moeten duiken, en met 1 reepje geheugen moeten proberen, of de pc terugbrengen, die melding gaat over het geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan