Nieuwe Computer -HELP ik kan niet kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tulris

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Hallo allemaal, ik wil een nieuwe computer kopen, ben bij 2 zaken geweest die me het volgende aanbieden. Welke is beter? Ik zal het belangrijkste hier neerzetten:

1)
-EVGA nForce 780i SLI DDR2 (moederbord)
-Intel Core 2 Duo E8400 2x3,00 GHz 6mb Box 1333 MHz FSB incl. cooler (processor)
-2x 2048 MB A-Data DDR2/800 Dimm Retail (geheugen)
-EVGA GeForce 9800GX2 1GB DDR3 DVI PCI-E 600MHz / 2,0 GHz (videokaart)
-Samsung 250GB SATA II U300 7200RPM 16MB (harde schijf)
-Samsung 500GB SATA II U300 7200RPM 16MB (harde schijf)

OF:

2)
-ASUS Striker II Formula, s775 ATX, N780i, DDR2,2xPCI,1394 (moederbord)
-Intel Core 2 Duo E8400 s775, 3.0 GHz, 1333MHz, 6MB, Box (processor)
-2x Corsair 2048MB XMS2-6400, DDR2 800MHz, Lat 4-4-4-12, DHX, Twinx (geheugen)
-ASUS EN9800GX2 TOP/G/2DI/1 GB DDR3, HDTV, 2xDVI-I, HDMI, PCIe (videokaart)
-WD 250GB, Caviar SE16, SATAII, 7200rpm, 16MB (harde schijf)
-WD 500GB, Caviar SE16, SATAII, 7200rpm, 16MB (harde schijf)

Is dit "zoek de verschillen"? PC's zijn vrijwel gelijkwaardig.
Wat moeten ze kosten?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Ik wil er graag de nieuwste games op z'n mooist mee kunnen spelen, en dat voor zo'n lang mogelijke periode.

De eerste is beduidend goedkoper: 1732, de tweede kost maar liefst 2115 euro.

Mijn grootste twijfel is eigenlijk over het moederbord. Ik heb verschillende reviews gelezen, beiden krijgen redelijk tot goed. Over de EVGA zijn wel twijfels bij sommigen over de stabiliteit c.q. duurzaamheid over een langere periode. Verder vraag ik mij af of de verschillende onderdelen van zowel computer 1 als computer 2 goed op elkaar aansluiten.

Goeiendagschotel,da's wel erg duur.
Ik zou toch nog eens rondshoppen

Goed, er zitten natuurlijk nog veel meer dingen bij die de prijs spekken, maar die zitten er bij de eerste ook bij. Die heb ik hier echter niet gepost, omdat ik daar niet zo over twijfel. Het gaat mij meer om de onderdelen die ik hier heb neergezet. Ik vind het verschil in prijs inderdaad ook groot... daarom vroeg ik me af of die 2de computer zoveel beter is?

Wat zijn die extra's dan? Want goede kans dat, afhankelijk van de extra's, men hier een hele goede PC voor je kan samenstellen die zeker goed is en minder kost.

Wel, in wezen niks bijzonders, gewoon de standaard dingen eigenlijk, zoals:

kast
voeding
koeler
3x systeem koeler
cardreader
windows vista
keyboard
muis
dvdbrander
beeldscherm

de prijzen van deze verschillende onderdelen van computer 1 en 2 verschillen niet zoveel van elkaar.

ja precies, valt wel mee. het is vooral de videokaart bij de tweede computer die duur is, 539 euro. is computer 1 trouwens een normale prijs-kwaliteit verhouding?

uhmz, je hebt 2 leuke dingetjes die eigenlijk wat van elkaar moeten hebben om er 1 te maken.

de dual processor onder de nummer 2 plaatsen en je hebt een prima pc.

www.starcomputers.nl misschien of 1 zelf maken.

wat moet deze grap jouw gaan kosten eigenlijk?
ik schat bij een zaak alleen de kasten rond de 5 a 600 euro. Desnoods zet ik er 1 voor je in elkaar zonder nodige kosten. Gaat je dan voor dezelfde pc niet meer dan 2 a 300 kosten lol.

uhmz, je hebt 2 leuke dingetjes die eigenlijk wat van elkaar moeten hebben om er 1 te maken. De dual processor onder de nummer 2 plaatsen en je hebt een prima pc.
???

De processor ís in beide machines dezelfde...................

Als je een topklasse kast aanschaft, met bijbehorende topklasse >600 voeding en bijbehorende topklassemonitor, dan zou je voor deze 3 alleen al een bedrag mogen reserveren € 700 tot > € 1000 (?).

Topklasse koelers kosten ook nog eens 20 tot 40 euro stuk, dus dan gaat het hard.

Laatst bewerkt:
uhmz, je hebt 2 leuke dingetjes die eigenlijk wat van elkaar moeten hebben om er 1 te maken.

de dual processor onder de nummer 2 plaatsen en je hebt een prima pc.

www.starcomputers.nl misschien of 1 zelf maken.

ik schat bij een zaak alleen de kasten rond de 5 a 600 euro. Desnoods zet ik er 1 voor je in elkaar zonder nodige kosten. Gaat je dan voor dezelfde pc niet meer dan 2 a 300 kosten lol.

Huh:shocked:
Met een 9800gx2
ik geloof dat ik bij de link een 8500 zie.
Dat is een iets andere kwaliteit....:rolleyes:

Bedankt voor al jullie reacties. Hieruit heb ik al kunnen afleiden dat de videokaart van de 2de computer ietsje beter is dan de eerste. Maar het moederbord, welke van de 2 is beter?

De Asus is een prima, maar wat prijzig moederbord.
ws de beste van de twee ( met EVGA heb ik geen ervaring)

dan om het nog wat makkelijker te maken.:)
De 9800x2 is een bloedsnelle kaart,
Maar voor iets minder zet je er twee radeons 4870 in (wel mobo nodig dat crossfire ondersteund) en die zijn toch beduidend sneller
En dan is er ook nog de overweging om één gtx 280 te nemen.
Mogelijk ietsjes langzamer, maar geen SLI nadeel (niet ale spellen profiteren daarvan)

benchmarks
3dmark is eren kunstmatige vergelijking en per spel zal de uitslag wat kunnen verschillen. Het geeft wel een beetje een indicatie.
De 4850 crossfire steekt er duidelijk bovenuit en eerder had ik het over een 4870 crossfire, nog een stuk sneller dus.
Succes met deze lastige, maar leuke keuze's

Laatst bewerkt:
Heb hier zelf 2 x Ati Radeon Xpress 3870 512MB op crossfire draaien, op een quad core 2.95Ghz, en het draait hier perfect. Heb mijn spellen nog nooit zo mooi gespeeld lol. Die kaarten kostte me zo'n 260 euro bij elkaar.
moeite waard!

ik schat bij een zaak alleen de kasten rond de 5 a 600 euro.
Lees even terug, dat is al gezegd. :)

De eerste is beduidend goedkoper: 1732, de tweede kost maar liefst 2115 euro.

Zoals Pasja zegt mag je voor goede kwaliteit goede centen neerleggen maar dit lijkt me iets te gortig.

Laatst bewerkt:
2 radeons erin, ok... dat klinkt goed! bedankt voor de tip.

wat betreft de monitor, dat is een Samsung T200.

Ik zou kijken naar een dual core of een quad core, stille voeding, minimaal 2 x pci xpress als je zware videogames wilt spelen, genoeg harde schijf ruimte, minimaal 250 GB. 500 GB erbij kopen kost iets van 75 euro. Let goed op dat je niet in de maling genomen wordt, dmv. meer te betalen dan dat ding uiteindelijk gaat kosten.

Dat heb ik dus wel gedaan en ik betaalde voor een quad core 550 euro, goedkope voeding, goedkope dvd speler, voeding maakte veel herrie, dvd speler ging na 2 weken kapot. Dus garantie is ook een goede optie.

Hoop dat je wat hebt aan deze extra informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan