Nieuwe computer met problemen.. Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Hallo,

ik heb een best wel een nieuwe zelf samengestelde pc die nogal wat problemen heeft.
Hier noem ik de problemen die ik heb op, ik weet niet of het een software of hardware probleem is dus sorry als dit de verkeerde sectie is:

1. - Het komt vaak voor dat mijn computer niet goed opstart. Daarmee bedoel ik dat je alleen de bureaubladachtergrond te zien krijgt zonder pictogrammen en bureaublad. Ik heb er een youtube filmpje van gemaakt die je hier kunt bekijken. Ik had het probleem al toen ik Windows 7 Ultimate had en heb hetzelfde probleem nu met Windows 7 Professional..

2. - Een ander probleem is dat mijn pc soms zomaar opnieuw opstart. Het beeld wordt dan zwart en hij start opnieuw op of loopt vast, 1 van die 2:confused:
Dit gebeurt wanneer ik aan het internetten ben of aan het gamen. Wanneer die vastloopt moet ik hem handmatig uitzetten want niks anders werkt..

Ik hoop dat iemand me kan helpen met 1 van die 2 problemen..

Dit zijn mijn specs:

- Windows 7 Professional 64 bit
- Kingston ValueRam 2 x 2GB (geheugen)
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB (harde schijf)
- Corsair Builder Series CX500 500W (voeding)
- ASRock 870 Extreme 3 (Moederbord)
- Club 3D Radeon HD 6850 1GB (Videokaart)
- AMD Phenom II X2 555 3.2 GHZ (CPU)

dit zou denk ik liggen aan de software, dus wat ik bedoel dat je windows 7 of dergelijke overnieuw moet installeren. hij zou het dan normaal moeten doen. als dat niet werkt kan je even kijken in de kast of alle bedrading goed is aangesloten.

Kun je nog bij taakbeheer komen?
Als dat lukt, moet je even kijken bij processen of explorer.exe ertussen staat, probeer die anders dan even te doen via nieuwe taak starten: intypen: explorer.exe

Als ik op ctrl + alt + del druk dan wordt het scherm zwart en blijft het zwart, dus ik kan niet bij taakbeheer komen en moet de pc uitdoen..

Ik heb windows al 3/ 4x geïnstalleerd, ik heb al veel scans uitgevoerd en weet niet wat het echte probleem is.. :(

Hoe bedoel je opnieuw geinstalleerd? Helemaal geformatteerd en via CD geboot + clean install?

Ik formateerde het nooit van te voren. Ik boot via de cd en dan installeer ik Windows 7 opnieuw. Dan formateert hij hem toch automatisch?
Wat bedoel je trouwens met clean install?

Bedankt voor de reacties btw!

Ik probeer te helpen waar ik kan ;)

Ehm, als je Windows 7 via CD installeert, kun je ook voordat je gaat installeren, de partitie waarop je wil gaan installeren, formatteren.
Heb je trouwens al eens geprobeerd via CTRL+SHIFT+ESC bij taakbeheer te komen?

Wanneer ik Windows opnieuw had geïnstalleerd koos ik de partitie waar de oude Windows opstond en dan installeert hij hem er toch overheen? Ik hou wel telkens een Windows.old bestand over op mijn harde schijf in C:

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, zal ik volgende keer even proberen want nu is die eindelijk goed opgestart, na het minstens 10x uit en aan te hebben gedaan.

Ik denk dat ik dan toch Windows er opnieuw opzet. Zou het geen hardware porbleem kunnen zijn? Het is gewoon raar dat het altijd gebeurd bij verschillende Windows versies :S

Weet iemand waaraan het kan liggen, qua hardware?

Toen ik mijn pc net opatartte kwam er een boot error waarin stond dat er hardwarematig een probleem is.

Het is niet me geheugen, die heb ik al meerdwre fases getest met Memtest, dus ik denk dat het mijn cpu is aangezien ik daar aan het begin ook opstartproblemen door had.

Ik heb alles bij Azerty gekocht. Weet iemand of ik een nieuwe cpu kan krijgen? Het zal vast onder de garantie vallen want ik dacht dat ik 1 jaar garantie had en mijn pc is niet een jaar oud.

je moet gewoon contact opnemen met azerty, en die verhelpen het dan waarschijlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan