Nieuwe computer uitzoeken wil niet lukken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1989

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
6
Hallo mensen,

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een nieuwe computer die ik nodig heb voor mijn opleiding en voor ontspanning (lees; spelletjes, muziek etc.), alleen wil het me niet lukken. Als eerste zocht ik naar kant en klare systemen, omdat ik geen verstand heb van al die onderdelen.
Ik kwam uit op de Acer M5620 en Dell XPS 420, deze liggen allebei in in prijsklasse van ongeveer € 900, zonder monitor. Na veel informatie en revieuws lezen, komt er in grote lijnen uit dat deze computers niet echt aan te raden zijn (vooral de Acer, met een ingebouwde videokaart op het moederbord(als ik het goed heb).

Nu hoorde ik van een vriend van me dat een computer laten samenstellen ook een fijne oplossing was, misschien zelfs beter als het kopen van een kant en klare computer. Nu wil ik graag informatie winnen van mensen met verstand hierover, dus kwam ik hier terecht :)

Nu mijn uiteindelijke vraag; Ik wil binnenkort een winkel instappen waar ze zelf computers asembleren, en ik wil een lijstje hebben met onderdelen die ik erin wil, alleen weet ik die niet.
Ik wil het liefste kwaliteit materiaal, en ik heb een budget van €900 excl. monitor. Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt :thumb:
 
Een kant-en-klare pc is opzich net zo goed als een zelfbouw, soms zelfs beter.
Vooral de garantie is beter geregeld.

Daarintegen krijg je bij een zelfbouw pc een pc op maat.

Op een site zoals Alternate.nl kun je onderdelen bij elkaar zoeken met de pc-builder, en voor 50 euro wordt hij voor jou geassembleerd afgeleverd (lees: in elkaar gezet).

Geef ons een lijsje wat je allemaal met de pc wilt doen en wij helpen je wel met het uitzoeken van onderdelen.

Voorbeeldlijstje:
- DVD's branden.
- Films kijken.
- Ruime hardeschijf, liefste meer dan 300 gb.
- Videobewerking.
- Spelletjes zoals Command and Conquer 3.
- Wil mijn videocamera met firewire er op aan kunnen sluiten.
- Wil een card-reader ingebouwd zodat ik de geheugen kaartjes van m'n camera (sony memorystick) kan uitlezen.
 
Bedankt voor je reactie, hier komt het lijstje.

- Tekstverwerking.
- Grafische programma's (Photoshop, Illustrator, InDesign (het liefst gelijk draaien)).
- Ruime harde schijf (500GB).
- Spellen zoals World of Warcraft, en nieuwe spellen zoals BioShock.
- Een aantal usb-poorten (min. 6-7).
- Voldoende ram geheugen.
- Goede videokaart voor de spellen.
- Downloaden, daarna branden. (CD + DVD)
- Uitbreidingsmogelijkheden

Verder weet ik het niet, hij gaat wel elke dag zeker een uurtje of 6 draaien, in het weekend de hele dag, dus misschien een goede ventilator oid.

Met vriendelijke groet,
Bas
 
Ik heb toch liever zelfbouw. Natuurlijk zet ik hem niet zelf in elkaar, maar laat het door de winkel doen.

Ik heb zelf al wat geneusd, deze twee dingen hebben mijn interesse gepakt.

- nVidia GeForce 8800GT
- Intel Core 2 Quad Q6600

Het budget kan wat omhoog geschroeft worden tot een euro of 1000.
 
Ik heb toch liever zelfbouw. Natuurlijk zet ik hem niet zelf in elkaar, maar laat het door de winkel doen.

Ik heb zelf al wat geneusd, deze twee dingen hebben mijn interesse gepakt.

- nVidia GeForce 8800GT
- Intel Core 2 Quad Q6600

Het budget kan wat omhoog geschroeft worden tot een euro of 1000.

De 8800Gt is op moment bijna overal uitverkocht, dan zou ik eerder voor een 8800gts gaan
 
Wat is er mij allemaal aan te raden voor dit geld?

Ik ga hopelijk morgen al langs een computerwinkel :)
 
Excuses voor de dubbelpost, maar ik heb zelf een systeempje gemaakt.

Wat vinden jullie hiervan, wat kan er veranderd worden? (Geen duurdere onderdelen)

Videokaart - Sapphire HD3870 512mb - € 209
Moederbord - Asus P5B - €100
Processor - Intel Core 2 Quad Q6600 - €250
HDD - Western Digital WD5000KS 500GB SATA - €100
Voeding - Recom Power Engine 450 W - €35
RAM Geheugen - Kingston 2GB DDR 800Mhz (2x) - €65x2=€130
Behuizing - Foxconn TH230 420W - €50
Besturingssysteem - Windows Vista Home Premium 64bits - €125
Ventilator - Arctic Cooling casefan 120mm - €13
Optische Schijven - Liteon DH-20ATP-45c 20x / Samsung SH-R552C - €53

Ik heb onderdelen gezocht op de site van de winkel waar ik deze computer laat maken.

Ik kom uit op een totaalbedrag van €1.065 excl montage

Ben ik nog iets vergeten, of past iets totaal niet bij elkaar? Laat het me snel weten.

Met vriendelijke groet,
Bas
 
Voeding - Recom Power Engine 450 W - €35

Behuizing - Foxconn TH230 420W - €50
Waarom nog een voeding? Gezien er 420W bij de behuizing staat, lijkt me dat daar een voeding in zit. Dan nog een voeding van €35,- kan nooit veel soeps zijn. Die in de behuizing zou zitten ook niet voor die prijs.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Ik snap dat het graag 'om de hoek' wilt halen, maar hier gaat het prijsverschil toch behoorlijk oplopen
Videokaart kan € 25,- goedkoper
Moederbord € 20,- goedkoper
Processor € 30,- goedkoper
Harddisk € 10,- goedkoper
Geheugen € 65,- (!!!!) goedkoper
Vista OEM € 35,- goedkoper

Van dat geld (€ 185,- ) wat je zou kunnen besparen zou je een betere kast met een betere voeding kunnen aanschaffen.

Prijzen gevonden bij www.cool-prices.nl
 
Ik heb hem aangepast op advies van een vriend van me;

Videokaart - Sapphire HD3870 512mb
Moederbord - Asus P5K
Processor - Intel Core 2 Quad Q6600
HDD - Western Digital WD5000KS 500GB SATA
Voeding - Huntkey LW 6450H-3 450 W
RAM Geheugen - Jetram 4GB DDR-2 (2 x 2gb)
Behuizing - Coolermaster RC-690
Besturingssysteem - Windows Vista Home Premium 64bits
Ventilator - Revoltec Led Fan 90 mm
Optische Schijven - Samsung SH-202 Lightscibe 20x zwart / Samsung SH-R552C/Samsung dvdrom

Is dit een goed systeem voor mijn doeleindes? Zijn er nog verbeteringen nodig?, wel zelfde prijsklasse. Maar nog belangrijker, mis ik iets?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan