Nieuwe computer, vraagjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe computer ;).
Maar... er staat al heleboel troep (in mijn ogen), dus wil ik de computer even formatteren en alles er weer opnieuw opzetten. Maar.... ik heb een Recovery CD bij mn computer gekregen, maar kan ik ook gewoon met een CD die ik al heb Windows installeren, met de serial die op de kast staat?

Gefeliciteerd met je nieuwe computer, maar je mag de link uit je handtekening halen. Daarvoor is de knop "syteem" gemaakt.;)

Maar ik ben er erg blij mee... en niet iedereen klikt op de Systeemknop.

Hallo allemaal,

Omdat ik Windows opnieuw ga installeren heb ik even gekeken of er geen belangrijke software op staat die ik dan straks kwijt ben. Nu is er iets, waar ik echter niks over kan vinden. Zie afbeelding.

blabla4zu.jpg

Geplaatst door Joren 007
Maar ik ben er erg blij mee... en niet iedereen klikt op de Systeemknop.
Ik snap dat je erg blij met je nieuwe pc bent, maar toch mag(moet) je hem verwijderen, dit is in strijd met de huisregels.;)

Er mogen geen systeemgegevens in staan, daar is de knop “systeem” voor.
Helaas valt je link er ook onder, er zijn meerdere die zo'n link hadden en hebben deze ook moeten verwijderen.

Om antwoord te geven op je vraag.
Zorg dat je de drivers van je moederbord, videokaart, geluidskaart, netwerkkaart enz, hebt. Daarnaast je belangrijke documenten, E-mail backuppen.

Ik heb een CD met drivers. Dat ATI control panel staat erop, maar ik kan niks vinden over dat SoundMax. Is er een moglijkheid om dit ergens te downloaden ofzo?

Toch gevonden ;-)

Ik ga nu kijken of er verder geen belangrijke dingen meer op staan. Ik heb een driverbackup gemaakt met MyDrivers. Ik heb op een site ook nog gelezen over een ander programma. Wat is dit ook al weer? Er stond ook een handleiding bij. Een soort go.to/wintips. Ik weet het niet meer.

Ik heb op een site ook nog gelezen over een ander programma. Wat is dit ook al weer? Er stond ook een handleiding bij. Een soort go.to/wintips. Ik weet het niet meer.

Misschien als je even vertelt wat dat programma moet doen ;)? Drivers backuppen?

Geplaatst door Joren 007
Ik heb op een site ook nog gelezen over een ander programma. Wat is dit ook al weer? Er stond ook een handleiding bij. Een soort go.to/wintips. Ik weet het niet meer.
Ik vermoed dat je het over Norton Ghost hebt, op de Wintips site.
Hou er rekening mee, dat als je inderdaad Ghost bedoelt, deze niet kunt gebruiken om een image van je oude pc naar je nieuwe pc te doen. Dit geeft behoorlijk veel conflicten.

PS,
bedankt voor het aanpassen van je handtekening.

@XP_PC: Ik had het inderdaad over drivers backuppen. Dit heb ik inmiddels al met MyDrivers gedaan. Ook heb ik een CD met alle drivers, dus dat is opgelost.

@crash: Ik had het niet over Norton Ghost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan