Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Hallo,

Wij zijn van plan een nieuwe computer te gaan kopen. het te besteden bedrag is 2250 euro maar liever iets eronder.

Deze keer was ik van plan hem zelf samen te stellen i.p.v een vantevoren bepaalde computer (HP,dell)
Nu was ik eens aan het rondkijken en kwam ik tot de conclusie dat er zoveel is en zoveel verschillende merken dat ik eigenlijk bang ben dat ik niet weet wat ik ga kopen als ik zomaar iets bij elkaar zet.

is er iemand die er mischien meer verstand van heeft en kan helpen bij het bepalen van enkele vitale (moederbord processor kast geheugen) onderdelen en eventuele suggesties voor de rest is ook welkom (geluid video HD netwerk dvd-speler cd writer)

De groeten Kesum

zkkr wil ik je daarmee helpen. het probleem is alleen het is waar je zelf meer aandacht aan wil schenken. omdat ik gwoon alles goed wil hebben maar ook een beetje krap met geld zat. heb ik dit syteem samen gestelt. mischien kan je hier iets meeu kunt hem zien door onder opmijn pc(klik hier)

Bekijk de 3 geteste systemen van februari eens:

http://www.hardwareinfo.net/pcadvies.php

Deze site test voor 3 budgetten systemen, low, medium and high.

Als je je kunt vinden in een van de 3 dan kan je nog "fijntunen".
't Is een ieder geval een richtlijntje................

http://www.supersystems.nl/

Klik eens op deze website, dan heb je een idee wat de boel kost. Het is een website van eenmansbedrijfje, de man die deze toko runt kan je goed advies geven.

ikke heb net ff gekeken op die site. maar ik vind ze toch nix hoor op alle drie zijn wel dingen die niet goedie zijn toch. ik raad je aan om gwwon eens een beetje goed bekend staande zaak binnetelopen en je daar telaten infrmeren!1

Hoi,

Waar ga je de PeeCee voor gebruiken?
Kijk even op mijn systeem,deze is bijzonder geschikt om te gamen en video bewerking.
De nadruk ligt op de grafische kaart.
1950 Euro (behalve printer en scanner en monitor) voor het samengestelde systeem (supersnel) bij Computerland.

Grtzzz.

Laatst bewerkt:
benny,

jouw mening is niet interessant
de mijne ook niet

de objectieve mening is interessant.......

maar oke,
noems eens een paar dingen uit het duurste systeem die volgens jou beter kunnen.

daar ben ik het mee eens
maar speciaal voor jouw:
als het de duurste en beeste pc moet zijn dan
mag de processor wel 2,8 ghz zijnde snelheid van de hardeschijf staat niet vermeld maar die zou dus 7200 rpm moeten zijn en 120 gigh!
ik persoonlijk wil ook de dvd en de cdrom geschijden houden wrom weet ik ook niet:D:D:d maar ik vind at gwoon amkkelijk dus er moet nog een52 x cdrom bij
speeker setje mag ook wel een cambridge soundwosk 2200 zijn (klik hier) verders beeldscherm is gloof ik wel oke en de muis en het toetsenbord klopt iets niet vind ik zoals het daar vermeld staat heb je 2 muizen :( omdat het toetsenbord een set is. maar er is nu van trust een muis draadloos en optical en die kan je opladen!! en de kast vin ik ook best wel lelijk eigenlijk maar dat is iedereen zn smaak en zoals er idd al eerder gezegd is het gaat niet om mijn en anders mans smaak maar die van degene die dit bericht gestartsis !!

misschien is het handig om eerst het artikel goed door te lezen ?
De schijf draait op 7200 rpm, (staat er niet, maar met klikken op de link onder de hdd blijkt dat wel)
en het gaat bij de site niet om de allerduurste pc (dan kan ik nog wel 10 andere componenten verzinnen die ik veranderd wil zien.......) maar om een pc die aan zeer hoge prestatie-eisen voldoet en toch redelijk betaalbaar blijft.

en wat ik al zojuist heb geschreven : eerst goed lezen !
In het stukje tekst bij de muis wordt geschreven dat 'ie onderdeel uitmaakt van een set, de muis+keyboard set van Logitech.

M.b.t. de HDD het volgende: er zijn mensen die niets doen met DVD's / videobewerking. Die zullen al moeite hebben met een 60 Giga hdd, laat staan met een 80 of 120 giga HDD.

Het doel van deze computer wordt.

Spellen: minstens C&C Generals moet hij doen
Netwerk: Moet goed lopen ook voor spellen
Internet
Tekstverwerken

Tevens is het belangrijk dat hij nog wel een tijdje meegaat.

Monitor en printer heb ik dus dit is niet nodig eigenlijk heb ik ook als muis toetsenbord en boxen maar deze wilde ik graag nieuw hebben.

maar het probleem is meer merken. ik zat zo eens te kijken bij intern geheugen maar hoe moet ik nou weten wat wel of niet een goed merk is. Infineon? Kingston?? (om er maar eens een paar te noemen)ik zou het echt niet weten ditzelfde geld voor moederbord en kast.

je hebt overigens idd wel een leuk systeem funzip. maar ik zou graag een iets snellere processor hebben. 2,53 of 2,66.

80GB is wel genoeg voor mij vind het belangrijker dat de HD snel is. is 7200 RPM het snelste??

Laatst bewerkt:
dat kan
intern geheugen maakt denk ik niet zoveel uit
moederbord zou ik msi nemen heb ik ook ben ik zeer tevree over
videokaart nvidia ben ik ook zeer tevree over
soundkaart creative maar dat is denk ik bijna logisch

De duurst set uit Pasja's link lijkt me echt een aanrader, ik heb zelf de aangeraden TFT (de rest jammer genoeg niet) en dit is een wereld ding.
Van de rest van de hardware heb ik ook tests gelezen en deze kwamen zeer goed uit de bus.

Je genoemde budget gaat dus niet overschreden worden, investeer wat meer in een goede videokaart, bijv Ati radeonpro 9700, en niet teveel in state-of-the-art processor; 2,53ghz is zeker voldoende de komende tijd, 2,8ghz is discutabel gezien verhouding prijs/prestatie.
De genoemde geheugenmodules zijn allebei goede merken. Koop minimaal 512mb en dan heb je d'r geen omkijken meer naar.
Tsja, en dan een moederbord...keuze genoeg. Laat je 'ns inspireren door wat reviews bij de gerenommeerde hardwaresites. Anders komt er hierzo nog wel iemand met een tip.
Met de kast hetzelfde, merken te over (chieftec, antec etc.), maar belangrijk is wel dat je een merkvoeding neemt van zo'n 400watt (enermax, etc)

Geplaatst door Kesum
ik hoorde ook iemand over ATI radeon 9700 is dat wat???

Computer totaal raad de 9500 pro aan.
Ik heb hier een overzicht + benchmark, ff scannen voor je?

de duurste uit pasjas serie is rond de 2500 € dat vind ik weer wat te veel van het goede

is het overigens ook zo dat sommige processoren beter zijn bij sommige moederborden?? zo jah wat zou een goede combinatie zijn??

ff kijken of hij nog leesbaar is ;)
Btw; Bron Computer totaal februari 2003.

attachment.php

Ps; De raedon 9500 pro kwam trouwens het beste uit de test qua verhouding prijs/kwaliteit.

Bijlagen

• raedon-test.jpg
    raedon-test.jpg
    56,1 KB · Weergaven: 288
Laatst bewerkt:
Voor het gemak nog een prijsvergelijking;
9500 pro: € 279,-
9700 : € 325,-
9700 pro: € 520,-

Verplaatst van diversen naar hardware / systeem omdat je vraag daar beter past

Status
Niet open voor verdere reacties.