Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
is idd wel net systeem zou je alleen de videokaart kunnen veranderen???

Het enige verschil tussen vergelijkbare amd's of intel's pentium zijn de prijs en dat amd warmer word.

Petje11

Die tijd is voorbij ! (Althans op DIT moment)

De nieuwste Intell's worden heter dan de AMD's.

En als je een bron wilt weten, dan wil ik die ook nog voor je posten................

Oooops loop ik alweer achter naar het schijnt:D:thumb:

nee. je loopt niet achter denk ik, er zijn misschien vele miljoenen die er zo over denken en als ik toevallig niet onderstaand artikel had gelezen, was ik waarschijnlijk dezelfde mening toegedaan.

Het enigste dat jammer is, is dat die mening zo lang blijft "hangen". Maar het "siert" je dat je geen "bewijs" wilt zien, daarom de bron van hetgeen ik "quote":

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=308&page=4

Punt is alleen wel dat er in voorbeeld een 2600+ tegen een 2,8ghz wordt gezet. Dat verschil in kloksnelheid verklaart wellicht de iets hogere warmteontwikkeling.

en het systeem bij Norrod (Hendricus) is idd. een mooi systeem.
Naast de geheugenuitbreiding zou 'k persoonlijk aan dat systeem nog 2 dingen veranderen:
de videokaart ophogen naar 128 Mb en een brandertje erin zetten......................

Windoos,

er zijn over dit onderwerp (AMD v Intel -> warmte / prijs / kwaliteit etc.) al eindeloze discussie's op dit en andere forums gevoerd.
DAT was en is niet wat ik beoogde met mijn reactie op Petje11's posting..
Met mijn reactie op Petje11's posting wilde ik alleen maar aangeven dat de tijd dat een Intel 38 graden werd (of whatever) t.o.v. een AMD die tegen de 60 graden liep, (toen / nu: artikel van augustus), voorbij is.

Anders gezegd : misschien wordt de laatste nieuwe AMD 3 graden heter dan de laatste Intel en is het bij de volgende processors van beide fabrikanten weer net andersom.................

Sorry voor de irriterende opmerking. Was niet m'n bedoeling zo offtopic te gaan. Ik reageerde m.i. terecht op Benny, Petje weer op mij en jij weer op mij en toen was het klokje rond.
Dikke punt.

is een DVD brander overigens interessant om erbij te hebben?? of zit daar geen brood in?

da's een redelijk persoonlijke kwestie : de een is gek op het branden van DVD (films) om later nog eens te kunnen kijken, de ander bekijkt een film en hoeft 'm daarna nooit meer te zien.
Als je budger het toelaat en je behoort tot de groep die het handig vindt om later nog eens naar de DVD te kijken dan moet je het vooral doen.
vtw : met een normale brander kun je -als ik het goed begrepen heb- ook dvd's branden. (Vraag mij even niet hoe, want ik brand nooit dvd's............)

ik heb gehoord dat als je dvd brand met een gewone brander door je cd brand en dat ook je brander zelf kapot is. maar waat ook weer zo iseen dvd brander is net goedkoop ik gloof rond de 500 a 600 euro??

Geplaatst door gast0225
en het systeem bij Norrod (Hendricus) is idd. een mooi systeem.
Naast de geheugenuitbreiding zou 'k persoonlijk aan dat systeem nog 2 dingen veranderen:
de videokaart ophogen naar 128 Mb en een brandertje erin zetten......................

...en dan krijg je weer de prijs-kwaliteit verhouding. Als die boom met geld in mijn tuin het inderdaad deed ging ik met je mee voor die videokaart en brander!

grtz

maar waat ook weer zo iseen dvd brander is net goedkoop ik gloof rond de 500 a 600 euro??
Wat is de vraag Benny-boy, hoeveel een dvd brander kost?
Voor 400 euro heb je al een een dvd-burner.
Je was gisteren wel heel snel klaar met je opinie over de website van supersystems want daar staan ze wel bij.

Bij de weg, dvd's branden op een gewone cd-rom brander daar heb ik nog nooit van gehoord en ik geloof ook niet dat zoiets kan. De brandsnelheid van een dvd-burner is al veel lager dan van een cdrom-burner en daar is vast een reden voor.

op dit moment is het ook nog niet echt handig om een dvd-brander te kopen aangezien er nog geen standaard is.

En vergeet niet dat de prijs voor een dvd-wr ook nog aanzienlijk is. Als je budget niet al te groot is dan is dit waarschijnlijk een onverstandige investering

jah er is wat tijd overheen gegaan maar ik sta op het punt hem te bestellen. als iemand nog een opmerking heeft wat niet zo verstandig is of wat beter kan graag.

pros: P4 2,8GHZ
mobo: Asus P4B 533 i845 Raid
RAM: 512MB ddr PC 2700
HDD: 2 × 40GB maxtor 7200 RPM
Video: Ati Radeon 9500pro 128mb
Geluid: Creavite Audigy player
Dvd: Lite-on 16×48
writer: Lite-on 48×24×48 smartburn?
Netwerk: E-tech PCI 10/100MBPS
Monitor: 17'' samsung 753DFX dynaflat-X 0.24?
behuizing: Midi ATX pentium 4 Pinguin
software : Windows XP home
FDD : merkloos

iemand nog een suggestie voor een paar boxen?? het hoeft niet zo extreem te zijn 2.1 ofzo maar moet wel mooi geluidje uitkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan