Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Druppel

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Ola, ik ben even een bezig bijtje geweest op het internet om een nieuwe computer te vinden. Nu heb ik een offerte opgestuurd gekregen van yorcom.nl (iemand ervaring mee?) en nu vroeg ik me af wat jullie er van vinden, prijs/kwaliteit verhouding. Ik hoef niet het snelste van het snelste, wil er leuke spellen op spelen; gewoon een degelijke computer, die het een tijd volhoudt. Zal veel achter internet zitten en computer zal hele dagen aan staan. Zit er iets in wat naast elkaar niet lang zal werken of fouten zal opleveren? Ben zelf geen groots computerwonder dus zelf in elkaar knutselen lukt al helemaal niet:

Antec SX835 II ( beige ) AMD/P4 350W

Asus P4PE met LAN, Sound, DDR333 - P4

512MB DDR333 PC2700 Kingston ValueRam CL2.5

Intel P4 2.66 GHz 512KB 533 FSB S478 Box

Maxtor 80 GB PLUS-9 7200 RPM ATA133 Liquid

DVD ROM Lite-on 16x48 bulk

CD RW Lite-on Burnproof 52x24x52 retail

Floppydrive Samsung 1.44mb 3.5 inch

Asus V9560/TD FX5600-8X 128MB DDR DVI & TV out

Logitech optical wheel muis B69

Logitech Deluxe Acces keyboard PS/2 only

Speakers Labtec Pulse 420 Black 2.Surround

17" Hansol 720/730E TCO99 (samsung view)

1100 euro

Alvast Bedankt

hoi,

Mooie set, zeker in relatie tot de prijs maar.......misschien een andere monitor want Hansol komt vaak beneden gemiddeld uit vergelijkende testen.
Config. verder oke.

Grtzzz.

Hoi.

Ziet er leuk uit.
Alleen zou ik als ik jou was, en zeker omdat je er ook games op wilt spelen, een extra geluidskaart inzetten.
BV deze(ook maar meteen andere boxen):
37.50 Geluidskaart Creative SB Live Player 5.1 bulk
79.50 Speakers Creative Inspire 5100 Retail

Ik weet het, het systeem wordt hierdoor iets duurder maar het zal het zeker waard zijn.
Onboard sound kaarten zijn meestal niet zo goed, tenminste dat heb ik hier op deze site al vele malen voorbij zien komen.

Je kunt ook nog even wachten of steve nog reageert, die heeft vaak erg goede aanvullende ideeën over nieuwe computersystemen.

Groetjes,

Een paar tips:

1.) Ik zou pc 3200 400mhz. geheugen nemen. Dit geheugen werkt sneller en het prijsverschil is nog maar heel klein.

2.) 52x24x52 is heel mooi, maar weet je dat ik nog haast geen cd's zie die je op 52x kan branden, en dat je dan misschien terugvalt naar 40x? Een kameraad heeft hier ook last van.

3.) Over de videokaart: Ik heb geen goede verhalen gehorot over de fx serie, ik zou je toch graag een Asus Geforce 4 ti 4200s aanraden. Een hele degelijke kaart, hopelijk kun je hem nog kiezen, maar de geforce zal alle nieuwe spellen wel trekken hoor!

Voor de rest :thumb: goed systeem hoor, en de prijs is ook wel redelijk goed.

ik zou een Ati Radeon 9700 non pro nemen is DirectX 9 en das Ti4200 niet. of Ati Radeon 9600 Pro

Wat een gezeik over die videokaart.

Dat de GF FX 5200 geen kaart is om te games, dat is officieel ook door nVidia bevestigt. De GF FX 5600 daartegen is een prima kaartje dat op veel vlaktes de ATI Radeon 9500 (zelfs de Pro-versie) verslaat. De GF4Ti 4200 presteert in sommige opzichten zelfs ook minder dan de FX5600! (vanwege gebrek aan DX9.0-ondersteuning en features)

Voor de games is deze kaart prima geschikt. Tuurlijk zijn er snellere kaarten te koop, maar et is maar de vraag of je hier het geld voor over hebt.

Rest van het systeem ziet er netjes uit.

Geplaatst door _CompuFreaky_
ik zou een Ati Radeon 9700 non pro nemen is DirectX 9 en das Ti4200 niet. of Ati Radeon 9600 Pro

denk je? mijn ti4280 loopt perfect met directx 9.0 die ik aanraadde is de S versie en die is er ook compaiteble mee want een gast die ik ken heeft hem en heeft er nooit problemen mee.

Geplaatst door toetje33

denk je? mijn ti4280 loopt perfect met directx 9.0 die ik aanraadde is de S versie en die is er ook compaiteble mee want een gast die ik ken heeft hem en heeft er nooit problemen mee.

Tuurlijk. Elke kaart doet et op DirectX9.0. Maar de echte DirectX9.0-features worden niet gebruikt, omdat de kaart er geen ondersteuning voor biedt.

Geplaatst door Muurhond

Tuurlijk. Elke kaart doet et op DirectX9.0. Maar de echte DirectX9.0-features worden niet gebruikt, omdat de kaart er geen ondersteuning voor biedt.

Aha oke, maar de ti4200 is geen goede kaart voor games? Ik vind hem echt super draaien, en verder : In tests en benchmarks presteert ie echt goed, misshien minder als de ati 9700 maar die ligt dan ook een prijsklasse hoger.

Zoals muurhond zegt: Het ligt aan je budget, de fx 5900 komt volgende week waarschijnlijk uit.... :D

Geplaatst door toetje33

(...)

Zoals muurhond zegt: Het ligt aan je budget, de fx 5900 komt volgende week waarschijnlijk uit.... :D

Norrod biedt em al aan voor € 439,00....

Geplaatst door Muurhond

Norrod biedt em al aan voor € 439,00....

oke akkoord sorry, ik heb me verkeerd geformuleert, de 256mb versie geforce fx 5900 Pro komt dan :) zo goed?

Aha oke, maar de ti4200 is geen goede kaart voor games? Ik vind hem echt super draaien, en verder : In tests en benchmarks presteert ie echt goed, misshien minder als de ati 9700 maar die ligt dan ook een prijsklasse hoger.

Ja maar je kan ook een Ati Radeon 9600 Pro nemen ligt in dezelfde prijsklasse + directX 9. En in bechmarks tja directX 9 kaarten haalen in 3Dmark03 veel meer dan bijv Ti4200. Maar in 3Dmark2001SE presteert ie idd goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan