Nieuwe Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Ik kocht een nieuwe PC.
Laat staan een goedkope computer van 600 euro zonder scherm.
Nu zit ik wel met een probleem die bezit dus niet een NVIDEA Gforce die had ik niet nodig maar ik wens wel games te spelen waar deze kaart niet noodzakelijk is.
Mijn computer bezit 256 MB DDR geheugen maar een deel wordt afgesnoept voor de videokaart.
Vraag 1 hoe kan ik weten welke videokaart er in de PC zit, er is geen boek bij ?
Vraag 2 ik kocht een game waar op de doos staat 32 MB videokaart compatible direct X 8 ,naam van het spel rainbow 6 reven shield ...
Hoe zet ik mijn huidige videokaart op 32MB ,natuurlijk moet ik eerst weten welke die ik heb.

PC 2,3 GHZ celeron merk GMT NET

Laatst bewerkt:
Punt 1:

Kijk ff met Aida32 wat voor onboard-kaartje je hebt:
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

In Aida32: +Scherm--> Windows Video, kijk bovenaan in et rechterscherm.

Dan punt 2:

Dat gaat niet goed lopen. Dat is de minimale kaart die nodig is om het spel enigzins te kunnen draaien in een lage resolutie. Het spel draait op een aangepaste zware engine van Unreal Tournament 2003 en heeft dus eigenlijk een kaart nodig van minimaal 64mb.

Jij hebt een kaartje die geheugen van je intern geheugen snoept. Dit is zoiezo al niet zo best, aangezien deze kaarten vaak een techniek bevatten die onder de maat is voor de meeste nieuwere games. Ook zijn deze kaartjes langzamer, omdat ze geheugen snoepen van het intern geheugen.

Het spel zelf heeft het liefst 384mb of meer geheugen nodig, om het swappen (activiteit van de hd tijdens het spelen) tegen te gaan. Bij jou gaat er nog een deel af omdat de videokaart hier ook geheugen van snoept.

Laatst bewerkt:
zie foto in attachment

Ok bedankt, zie foto in attachment, welke heb ik nu juist is dat 64 MB of wat ???
is dat TNT 2 of beter ?

Bijlagen

• pc3b.jpg
    pc3b.jpg
    38,5 KB · Weergaven: 30
Re: zie foto in attachment

Geplaatst door ericvanbelgie
Ok bedankt, zie foto in attachment, welke heb ik nu juist is dat 64 MB of wat ???
is dat TNT 2 of beter ?

Het is een Intel Extreme Graphics. Meer info hierover vindt je hier:
http://www.intel.com/products/desktop/chipsets/graphics/

De nieuwste drivers hiervoor vindt je hier:
Releasedate: 5/1/2003
Intel® 865G, 855GM, 852GM, 845G, and Intel 830M chipset graphics driver for Windows* 2000 and Windows XP.
ftp://aiedownload.intel.com/df-support/5940/a08/win2k_xp131.exe

ok

Bedankt voor alle duidelijkheid in de link.
IS MIJN GRAFISCHE KAART MAAR 8MB ??????????
of vergis ik mij ????

Laatst bewerkt:
Moet je weer ff naar Aida32 gaan en dan kijken bij: +Scherm-->GPU. Maak weer er ff een screenshot van en post em hier.

-edit-

Hij is ongeveer evensnel als een Geforce2 MX:

The 845G chipset would most likely compare to a Geforce 2 MX series graphics card and even the Nvidia MX features two pipelines and hardware T&L support, which carries us back a few years.

Kijk hier voor een review:
http://www.hardware-unlimited.com/reviews/845g/index2.shtml

Laatst bewerkt:
ok nu is alles duidelijk want er staat 8mb en in de afbeelding beeldscherm videokaart 64 MB dus het zal wel deze laatste zijn alvast bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan