Nieuwe Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluismaster

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo, ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen via ALTERNATE.NL.
Ik had geplant om dit erin te doen:

Grafische kaart (PCIe) Club 3D 8800GT 512 mb
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium
Processor Intel Core™ 2 Duo E6850 2 gb
TFT-Monitor Acer P223W X-Serie
Voeding Cooler Master RealPower M620 600 watt
Behuizing Enermax Chakra ECA3052
DVD-Brander AOpen DSW2012P
Toetsenbord Logitech Cordless Desktop EX110
Moederbord GigaByte EP35-DS4
Harddisks (SATA) Hitachi Deskstar T7K500 500 gb
Geheugen Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-677v

heeft iemand misschien ervaring met alternate??
ik hoorde van een vriend die het weer van een vriend hoorde (erg onbetrouwbaar dus) dat ze half werk afleveren.

en is dit een beetje een goede pc? ik wil nl graag crysis spelen.
Totaal kost dit € 1.323,-
is dit een goede prijs, of is het te duur? en kan ik hier crysis mee op high spelen??

alvast bedankt:)

perfecte set,

en ik krijg heel vaak goeie reacties over alternate
als er staat direct leverbaar heb je hem de volgende dag in huis, dus alternate is een aanrader.
ik ga daar ook mijn graphic card bestellen.

Veel suc6
die set moet crysis wel aan kunnen :D

groetjes remco

Waarom koop je in vredesnaam traag geheugen op een bord dat 1066 aan kan?

Wat ervaring met alternate betreft: mijn machine is door Alternate gebouwd en moest kort na aflevering terug omdat 1 van de 4 geheugenrepjes defect bleek te zijn. Men ontdekte toen ook dat de processorkoeling verkeerd gemonteerd was door de oorspronkelijke bouwer. Na dit onvolkomendheidje draait de machine nu al ruim 5 maanden probleemloos.

Laatst bewerkt:
Je zou bijvoorbeeld dit geheugen kunnen kopen.

Kost 4 tientjes meer, maar het verschil in snelheid is heel goed.
Zeker de moeite waard.

En Alternate heeft mijn vertrouwen. Heb daar ooit een CPU + koeler + videokaart gekocht, en ik kreeg het de volgende dag. Alles werkt nog, prima dus.

Laatst bewerkt:
Alternate is een goede toko, nette prijzen, uitstekende service en klantvriendelijkheid.

ook ik heb niets aan te merken op alternate.
bedoelde hij niet icomputers die zit goed in de problemen momenteel ?

Hallo, ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen via ALTERNATE.NL.
Ik had geplant om dit erin te doen:

Grafische kaart (PCIe) Club 3D 8800GT 512 mb
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium
Processor Intel Core™ 2 Duo E6850 2 gb
TFT-Monitor Acer P223W X-Serie
Voeding Cooler Master RealPower M620 600 watt
Behuizing Enermax Chakra ECA3052
DVD-Brander AOpen DSW2012P
Toetsenbord Logitech Cordless Desktop EX110
Moederbord GigaByte EP35-DS4
Harddisks (SATA) Hitachi Deskstar T7K500 500 gb
Geheugen Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-677v

heeft iemand misschien ervaring met alternate??
ik hoorde van een vriend die het weer van een vriend hoorde (erg onbetrouwbaar dus) dat ze half werk afleveren.

en is dit een beetje een goede pc? ik wil nl graag crysis spelen.
Totaal kost dit € 1.323,-
is dit een goede prijs, of is het te duur? en kan ik hier crysis mee op high spelen??

alvast bedankt:)

er bestaat nog geen pc die crysis op high kan spelen, wel op medium maar niet of amper op High details... die graphic card moet nog gemaakt worden :p

er bestaat nog geen pc die crysis op high kan spelen, wel op medium maar niet of amper op High details... die graphic card moet nog gemaakt worden :p

Als ik lees wat de fabrikant er zelf van "zegt":
Aanbevolen systeemvereisten
Besturingssysteem: Windows XP / Vista
Processor: Intel Core 2 DUO @ 2,2GHz of AMD Athlon 64 X2 4400+
Geheugen: 2,0 GB RAM
GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 of gelijkwaardig

dan heb ik toch écht het gevoel dat ik nú naar een beelscherm kijk wat middels een kabeltje hangt aan een pc die precies aan die eisen voldoet. (zie mijn systeem)

Dolle pret, ik heb zojuist iets gedaan wat ik eigenlijk nooit doe: een demo downloaden en dan ook nog eens een shooter (als er al games zijn die ik speel, dan zeer zeker geen shooters)

Maar goed, voor het topic:

Ik ontdekte dat je bij de instellingen niet alleen "High" kon inregelen, maar dat er zelfs een optie was om alles op "Very High" te zetten. Dat heb ik gedaan en toen ben ik maar eens gaan experimenteren.

heb het verplichtje filmpje bekeken (vliegtuig met soldaatjes erin die eruit sprongen)

Poosje gezwommen en het strand bereikt. Daar ook wat rondgekeken.

De demo liep perfect -> Very High instellingen.
Hoezo is er nog geen videokaart die de game op "High" kan draaien? ;) :D

De graphic card die alles op Very High, max AA en max AS kan spelen op 1900x1200, DIE moet nog gemaakt worden :)

Ten eerste: crysis is alleen met direct x 10 op very high te spelen. Gebruik je xp dan is dit niet mogelijk.
High kunnen de meeste high end kaarten prima afspelen, met very high word het vervelend.

Leuk systeem samengesteld alleen: Je gebruikt een P35 bord en die ondersteund geen SLI. Je kunt daarom, met het oog op een eventuele uitbreiding van alleen je videokaart, beter voor de HD3870 (of de HD3870 X2 indien wat meer geld te besteden hebt) gaan. Later kun je er dan nog een zelfde kaart bijprikken.

Wat betreft de snelheden van geheugen: verwacht weinig tot geen prestatieverschil.

Een fabeltje is dual channel, klinkt leuk op papier maar in praktijk is er ook praktisch geen verschil als je dezelfde modules zonder dual channel zou gebruiken.

Laatst bewerkt:
De demo liep perfect -> Very High instellingen.
Hoezo is er nog geen videokaart die de game op "High" kan draaien? ;) :D
Kijk eens naar dit filmpje, dan weet je wat er wordt bedoeld met "zo goed als niet bespeelbaar met de huidige grafische kaarten".

Filmpje gezien, het zal wel................. enige dat bij mij afweek was de resolutie, die had ik staan zoals mijn systeem altijd draait, op 1280-1024. De game liep prima, ik kan er ook niet meer of minder van maken......... Ik heb niet genoeg -technische- kennis in huis om een zinvolle mening te geven over bijvoorbeeld geheugenkwesties en de rol van het geheugen bij een / dit spel. Misschien het feit dat ik 4 gig (in Vista 32 >3200 MB) én 1066 Mhz draai, een rol speelt in het gewoon kunnen spelen van de demo.

[offtopic] Voor degenen die het spel persé willen spelen op very high en whatever nog meer "erg hoog", doe maar een bod op mijn machine. Deze is pas 5 maanden oud, maar alles is te koop, zo ook mijn machine........................
Vanzelfsprekend mag je de game eerst zien draaien............
Nieuwprijs zonder monitor, scanner, printers en geluidsboxen was 3100 (inc. Vista Ultimate 32bits en Office 2007 small business) , dus doe een reëel bod.................... [end off topic]

Laatst bewerkt:
Voor degenen die het spel persé willen spelen op very high en whatever nog meer "erg hoog", doe maar een bod op mijn machine.

Met alle respect maar dat gaat jou systeempje niet fatsoenlijk trekken, tenzij je een fps of 10 gemiddeld lekker spelen vind. Als je je systeem gaat verkopen met bovenstaande "slogan" is het valse reclame omdat je verwachtingen wekt die je niet waar kunt maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan