Nieuwe Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
samenstellen kan niet, ik heb totaal geen verstand van PC's, anders zou ik hier ook niets vragen,
maar die Quad core is dus wel beter als die andere PC met die duo cores?
dat betekent de Acer beter,
wat met de videokaart?

jullie zouden die Acer aanbevelen van deze 3?

Het samenstellen van een pc kunnen we je hier bij helpen. Eenmaal de onderdelen besteld, kun je aangeven dat het internetbedrijf hem in elkaar mag schroeven. Dit kost je in de meeste gevallen €50,--
Hierna krijg je de pc werkend thuisgestuurd.
Voordeel hiervan is dat je bv een duurdere videokaart kan nemen, en een kleinere harde schijf.(als voorbeeld)
Je kan de pc ook afstemmen op het budget wat je hebt.

Wat betreft de CPU geef jij aan dat je vooral wilt gamen. Op dit ogenblik heb je met de meeste quadcores geen voordeel tijdens het gamen. In de meeste gevallen zal je game zelfs trager lopen.

Wanneer je je pc veelal gebruikt om te multitasken(Tegelijkertijd zwaar belastende programma's draaien), ben je in het voordeel met de quadcore CPU.

Zoals je ziet, is het puur afhankelijk wat je met de pc wilt gaan doen.

ik zou ook zelf een pc samenstellen.

als je wilt gamen moet je naar mijn mening vooral een goede video kaart hebben, een stabiel mobo en cpu en de koeling!

quad core is totaal niet nodig

mij lijkt de asus het beste van de 3

Laatst bewerkt:
Zoals al in jee eerdere topic over hetzelfde onderwerp aangegeven:

Neem dan deze, wanneer je in dit segment zoekt:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_40/OFF01.SHTML

Minimaal even goed en ca. 300,- euro goedkoper!

voor games zou k geen medion (van de aldi!) prefereren, slechte koeling en grafische kaart is ook niet wat het moet zijn, en wsl een slechte CPU reeks

maar als je maar af en toe games speelt, of voor alledaagse dingen is dit wel een interessante prijs.

Eventjes als voorbeeld een pc voor je samengesteld.
Een systeem met een krachtige CPU en videokaart.

Hierbij komt €50,-- om hem in elkaar te laten zetten, en is natuurlijk zonder Windows

24p9eaa.jpg

voor games zou k geen medion (van de aldi!) prefereren, slechte koeling en grafische kaart is ook niet wat het moet zijn, en wsl een slechte CPU reeks

En wat een onzin!!!!

De E7200 biedt momenteel de allerbeste prijs-kwaliteits verhouding bij de nieuwste processors en die videokaart is ook prima! Daarnaast biedt Aldi/Medion een top-service!!
Een top-pc voor die prijs, is niets aan af te dingen!!

Eventjes als voorbeeld een pc voor je samengesteld.
Een systeem met een krachtige CPU en videokaart.

Hierbij komt €50,-- om hem in elkaar te laten zetten, en is natuurlijk zonder Windows

24p9eaa.jpg

Mooi systeem!!

kom op, blijf effe on topic,
ik vroeg niets over samenstellen,
ik vroeg wat over die 3 computers,
die Asus, Acer en HP(niet degene die ik eerst gaf)
maar Quad is nog niet heel goed voor games?
of al het niet uitmaken bij die Acer PC(kijk hier onder voor die Acer)

geef gewoon antwoord op welke van de 3 het beste is om gewoon ook goed te gamen,
niets over andere PC of over samenstellen, alleen deze 3

ik heb effe door winkels gesnuffeld en heb een aantal pc's gevonden:
(prijzen exclusief monitor)

Acer Aspire M3641
-intel core 2 Quad Q6600, 2,4ghz 1066 FSB
-RAM: 4 gb DDR2
-video: Nvidia Geforce 8600GT up to 1663MB
-harddisk: 640GB HDD SATA 7200rpm
€749

een of ander Asus ding:
-intel 3 GHZ E8400 code 2 duo
-RAM: 4gb DDR2
-video: Ass en8600GT silent 512MB vgakaart
-500GB sata2
€799,-

HP Pavilion A6540:
-intel core 2 duo E7200 2,53GHZ
-RAM: 3gb DDR2 DIMM 240-pins
-video: Nvidia Geforce 8500GT 512MB PCI-express
-harddisk 640GB HDD SATA2 7200rpm
€699

welke is het beste van deze 3?
-doelen van pc:
*gamen
*moet even mee kunnen gaan

Laatst bewerkt:
Ik offerde alleen een mogelijkheid.
Maar wanneer jij de keus hebt gemaakt om een komplete pc te kopen, is dat ook goed.

Zoals ik al zei kun je voor een game pc beter een dualcore pc nemen.
En qua specificaties zou ik dan gaan voor dat Asus ding. :p

Heeft een goede cpu, die ook nog eens perfect te overclocken is.

ik weet het, maar ik had al gezegd niet samenstellen, en gingen ze maar door ermee.

wat maakt de Acer slecht?
wat maakt Asus beter dan de Acer,
en hoe kan ik bv de video van Acer dan laten verbeteren tot die beter is,
of iets anders van de Acer om hem beter te maken dan de Asus

wat voor cijfer zou je de Acer geven?

maar zou de duo core van Asus geen probleem geven later ten opzichte van Acer,(voor games later bv)
of is dat het probleem van Acer niet.
en elk beeldscherm past overal toch bij?
want die Acer had een hele mooie Samsung scherm, en die Asus is best lelijk.

en is iedereen het eens? Asus beter dan Acer?

Laatst bewerkt:
is toch wel iemand die weet waarom die Acer slecht is,
of die Acer wel slecht is.

nog enkele vragen:

-slechte punten Acer, waarin te verbeteren?

-Asus beter als Acer, of andersom

- is de Acer het wel waard om te kopen? kun je gewoon alle spellen wel spelen?

Acer Aspire M3641
Acer is wel leuk, maar vaak een stuk minder duurzaam. Specs zijn ok, maar levensduur vaak wat minder...

een of ander Asus ding:
Op zich aardige PC, maar te duur voor wat je er voor krijgt.

HP Pavilion A6540:
Op zich ook aardige PC, maar te duur voor wat je er voor krijgt. Dan geeft die Aldi PC veel meer waar voor je geld. Daarnaast is HP vaak nogal "kieskeurig" bij eventueel upgraden of vervangen van defecte hardware

pc is voor games, en moet toch wel 5 jaar mee, en hopelijk ook gewoon 5 jaar met alle spelen die komen
Is heel lang, maar als je niet teveel eist (dus gewoon dat het 5 jaar speelbaar moet zijn) dan is het haalbaar. Mijn inschatting was dus wel juist dat je er lang mee wilt doen

(denk niet dat spellen beter worden als systeemeis van crysis)
maar als minimum voor PC 768 video is,
dan zou die HP bv wel kunnen,
en die 512 niet, ook al is die beter?
Neen. Crysis geeft die eisen om computernoobs uitleg te geven wat voor kaart ze ongeveer moeten hebben.

maar met die 512 kun je ook gewoon alles spelen?
Kan je veel meer opspelen, dan een Nvidia Geforce 8600GT up to 1663MB.
Is nogmaals appels met peren vergelijken. Je kan nooit zeggen: videokaart heeft x-aantal geheugen dus is die beter dan andere videokaart met andere videokaart.
Een HD4850 kan in slaaptoestand nog rondjes rennen rond die 8600GT, om een beetje te vergelijken.
(nu is dit een kleine overdrijven, maar de kaart is wel stukken en stukken beter dan die 8600GT)

en zelfs die quad core is ouderwets?
De quad is van een oudere, wat minder energiezuingige reeks. En is minder snel.
Is nog niet zo erg. Merk-pcs lopen altijd een paar maanden achter...

ik zal eens naar die samenstelling van azerty kijken
heb je niet gedaan, want je begrijpt er waarschijnlijk ook niets van.
Daar heb ik begrip voor.
Maar je hebt wel verstand van het spelen van games. Ik denk dus dat je best een beetje betrokken mag zijn bij het apparaat waar je die spellen op speelt.
Je zult je een beetje moeten inlezen.

Maar goed. Als je dat niet wilt, dan zul je af moeten gaan op reclameboodschappen van HP/Dell/etc/etc. Je zult af moeten gaan op de info die medewerkers van winkels geven. Je zult af moeten gaan op de info van mensen op Internet die wel kennis over hardware hebben.
Het is maar net waar JIJ het meest vertrouwen in hebt.

Acer Aspire M3641
-intel core 2 Quad Q6600, 2,4ghz 1066 FSB
Mwow. Processor die voor alles redelijk is. Je kan er redelijk op gamen, je kan er redelijk op videobewerken. Middelmatig dus. Maar niet slecht.

-RAM: 4 gb DDR2
Weinig mee mis. De prijs is 60 euro of in die trant. Dat geldt voor alle pc's met 4 gig.
Om even aan te geven hoe weinig geheugen kost in verhouding.

-video: Nvidia Geforce 8600GT up to 1663MB
K-u-t kaart als ik het zo mag zeggen. Als er bij een videokaart staat up to 1663 dan moet je er vanaf blijven. Dan gebruikt het namelijk het systeemgeheugen, wat trager is dan videokaartgeheugen.
Is dit trouwens een laptop?

-harddisk: 640GB HDD SATA 7200rpm
€749
Waarde pc 600 euro. Max.

een of ander Asus ding:
-intel 3 GHZ E8400 code 2 duo
Goed geschikt voor gamen. Beter dan de Q6600. Voor videobewerken is ie iets minder geschikt.
-RAM: 4gb DDR2
-video: Ass en8600GT silent 512MB vgakaart
Te vergelijken met de vorige. Maar dan met eigen geheugen. Je zult er nu alles op kunnen spelen, al zul je Crysis niet op hoge resolutie kunnen spelen. Spellen van over 1 jaar en 2 jaar wordt eigenlijk al onmogelijk.
Ongeschikt.
-500GB sata2
€799,-
Iets kleiner dus.
Conclusie: Deze is beter dan de Acer voor gamen.

HP Pavilion A6540:
-intel core 2 duo E7200 2,53GHZ
-RAM: 3gb DDR2 DIMM 240-pins
-video: Nvidia Geforce 8500GT 512MB PCI-express
-harddisk 640GB HDD SATA2 7200rpm
€699
Dit is de slechtste. Maar goed. Jij gelooft me toch niet....

[/quote]
welke is het beste van deze 3?
-doelen van pc:
*gamen
*moet even mee kunnen gaan[/QUOTE]
Neem gewoon een van de pc's die ik heb gekozen.
Of ga naar Alternate, Paradigit of iets dergelijks en laat die gasten iets uitzoeken.

Nogmaals mijn advies

Mijn favoriet:
http://www.alternate.nl/html/produc...em/Alternate/Pluto_P840/-1071088/?tn=BUILDERS

http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2260
http://www.alternate.nl/html/produc...Alternate/Neptunus_P830/-1071702/?tn=BUILDERS
http://www.informatique.nl/IQ00011

Ik zal eerlijk zeggen dat het verschil tussen de pc's minimaal is. Wat bij een iets minder is, is bij de andere iets beter. Maar verder bekeken zijn ze allemaal goed. En allemaal beter dan welke merk-pc dan ook. (ehh voor het geld dat jij ervoor over hebt)

Dat was ook mijn advies, een paar posts geleden, maar ja, wie zijn wij...

Idd. Op een of andere manier ben ik eigenlijk van plan om in dit soort topics niet meer te reageren.

Gisterenavond/nacht ook tot in den treure mijn mening proberen te weerleggen over een bepaalde configuratieadvies wat ik gaf.
Sommige gingen zelfs een Aldi pc vergelijken met mijn configuratie, en dat ie veel goedkoper was.
In dit topic ook weer., diverse mensen geven advies, maar deze wordt gewoon in de wind geslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan