Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennn

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2010
Hallo,

ik wil een nieuwe computer kopen, maar ik weet niet precies waar ik op moet letten...
Ik maak veel foto's en wil hem gebruiken voor school e.d.

Hebben jullie tips ??

Wat is een goed merk?

Sven

je maakt veel photo's ga je deze ook bewerken?
of is het alleen voor opslag en voor daarnaast beetje office en internet?

Er zijn diverse merken. HP, Samsung, Asus, Fujitsu Siemens, ga zo maar door. Die ik zojuist genoemt heb zijn goed. Acer is redelijk, die zit nog altijd met z'n klantenservice te prutsen.

Je zal op de hardware moeten letten dat erin zit, dus videokaart (Zeker omdat je graag fotografeert, en dus waarschijnlijk foto's gaat aanpassen), processor, en om het nog leuker te maken, een niet te oud chipset. Komt dus meer bij dan 'gewoon in de winkel voor een snelle pc kijken'.

Wat nog altijd makkelijker (voor ons, en zo nu en dan ook beter), is dat je een lijst invult hier op het forum:

Marsmannetje zei:
Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

mja dat is wel wat maar weet niet wat je budget is want voor een budget/normale pc is dell wel ok maar
voor high end zou ik voor 1 van de andere winkels kiezen

Budget - max E 1000,-
Doel - Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email/Foto opslag
Hoe belangrijk is stilte? -Enigszins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Snap niet wat hier mee bedoeld wordt :P

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Ik heb Vista, nu maar Windows 7 denk ik??
Andere software? - Office

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook : Ik heb wel wat maar ik kan denk beter nieuw kopen
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Ja, Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Snelle PC

Assemblage, of de winkel het voor je in elkaar moet zetten of dat je dit zelf doet.

Scherm, hoe groot wil je die ongeveer hebben? (20"~22"?)

Dit is wat ik heb kunnen samenstellen voor je: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[252831]=1&product[253386]=1&product[42465]=1

Probleem wel is dat je wel 200 euro duurder uitkomt. Dit komt puur omdat jij én een snelle pc wilt, én office/win7, én een 22inch monitor. (zonder die monitor en office/win7 zou je uitkomen op ong 800 euro)

(systeem word voor je in elkaar gezet, maar Windows word niet geïnstalleerd. Je kan het voor 45 euro meer ofzo laten doen of je kan het gewoon zelf/door een handig iemand gedaan laten worden)

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad wel fijn om te weten of je software als hebt of dat dit er bij gekocht moet worden.

Mijn oude lijstje (wat marsmannetje gepost heeft) zou eigenlijk aangepast moeten worden.

Nieuwe lijstje:
Budget
Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Assemblage
Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Besturingssysteem
Welk besturingssysteem wil je gaan gebruiken? En heb je deze zelf al of moet erbij? Windows 7 Home Premium 64bit is voor de meeste particulieren een prima besturingssysteem.

Winkelkeuze
Heb je nog een voorkeur qua winkel? Vertel ook even in welke omgeving je woont zodat we kunnen kijken of er een goede shop in de buurt is!

Doel
Wat is het (hoofd)doel van de computer? Dus wat zal er hoofdzakelijk mee gedaan worden? Te denken aan:
- Gamen
- Multimedia doeleinden, streamen van films naar je console of de pc zelfs als mediacenter gebruiken. (stille pc gewenst!)
- Huis tuin en keukengebruik. De toepassingen, waarvoor je geen dikke pc nodig hebt, zoals: downloaden, office toepassingen, surfen etc etc.

Overclocken
Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet? Zo ja, ben je een hardcore overclocker die de hardware tot het uiterste wil drijven met waterkoeling of, nog extremer, met LN2 of droogijs? Of denk je meer aan een leuke overclock met luchtkoeling?

Hoe belangrijk is stilte?
Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk.
Hou rekening met het hoofdgebruik van de pc. Een multimedia pc moet natuurlijk extreem stil zijn. Tijdens films kijken is niets vervelender dan het geraas van fans, dvd drives ed.

Randapparatuur
Heb je ook nieuwe randapparatuur nodig? Qua randapparatuur moet je denken aan muis/toetsenbord/monitor/speakers.
Als jij zelf al randapparatuur in huis hebt, geef dan ook even wat voor randapparatuur, met name het aantal inches van je monitor. Denk daarnaast aan het geluid. Wil je een simpele set zonder sub, een 2.1 set, een 5.1 set of een 7.1 set. Houd rekening met de grootte van je kamer als je voor een 5.1 of een 7.1 set gaat.

Heb je nog andere voorkeuren?
Denk bijvoorbeeld aan cardreaders, fancontrollers, specifiek gewenste software etc. etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan