Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toubacos

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe computer aan te schaffen maar ik wil geen standaard computer hebben die kant en klaar in de winkel ligt.
Op azerty.nl wil ik mijn computer in elkaar laten zetten net zoals ik met mijn vorige computer heb gedaan.
Het probleem waar ik mee zit is dat ik niet alles weet op het gebied van bijvoorbeeld videokaarten, processors et cetera.
Ik zou het heel erg waarderen als iemand mij kan helpen met het in elkaar zetten van een computer die games als BF3 en WoW: MoP kan afspelen op hoge kwaliteit (60 FPS of hoger).

Als iemand voor mij een volledige computer (inclusief behuizing etc.) in elkaar kan zetten op azerty met een budget van 725 euro dan zou ik daar echt heel blij mee zijn.
Ik zou graag weer een goede game computer willen hebben en hoop dat iemand dit voor mij wilt doen.

Vriendelijke groet,
Toubacos.

EDIT: Ik weet niet of dit toegestaan is, zo niet mijn excuses maar hier is de link naar mijn winkelmandje. Hier heb ik zelf een lijst gemaakt met onderdelen voor mijn computer.
Het is beetje meer dan 725 euro maargoed haha :P

Als jullie zelf een setup willen maken, ik sta open voor tips maar heb in totaal 860 euro te besteden en moet nog een beeldscherm hebben.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...527186]=1&product[450088]=1&product[473834]=1

Laatst bewerkt:
Ik zou even kijken wat je nu precies wil.

Je hebt een AMD CPU
je hebt een intel gamers MB
je hebt een losse geluidskaart, bij het dure gamersbord (dubbelop)

Je wilt BF3 op 60fps high settings spelen maar je hebt nu een middenbudget kaart. (wel een goede kaart overigens, maar je moet wel realistisch blijven)
als laatste, en ik dacht dit nooit te hoeven zeggen, maar je voeding met deze componenten is te klein. Als je de AMD CPU omruild voor een 3de generatie intel gaat het wel passen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...511067]=1&product[556607]=1&product[493345]=1

als je de SSD weglaat kun je ook een i5 hierin passen.

Laatst bewerkt:
EDIT: Ik weet niet of dit toegestaan is, zo niet mijn excuses maar hier is de link naar mijn winkelmandje.

Welkom op Helpmij:thumb:

Ja hoor dat is toegestaan. Voor een juist advies is het zelfs beter.

Succes met je vraag.

Frank Wannet
Supermoderator.

@Wampier:
Bedankt voor je snelle reactie :) Ziet er goed uit en is zo te zien een stuk goedkoper dan mijn vorige winkelmandje haha :P
Hartelijk bedankt deze bewaar ik zeker weten!
Oh, is een SSD van belang op een computer?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, een SSD is vele malen sneller als een harde schijf en daardoor zal de pc veel sneller aanvoelen.

alternatief is een langzamere (grotere) harde schijf kopen.

Het is echter wel een "luxe". Tijdens het spelen heb je niet echt profijt van een SSD. Wel bij het opstarten e.d. Het is zeker waar dat SSD's voordelen hebben (gebruik zelf een eerste generatie SSD van 3 jaar oud), maar het gaat wel ten koste van je CPU performance in dit budget. Leuk als het past, maar in jouw geval zeker het overwegen waard om de SSD weg te laten en wat meer CPU performance te nemen

Ik ben het niet helemaal met wampier eens over deze :P

Ik persoonlijk zou de storage hdd eruit halen en van dat geld een betere CPU kopen, je kan namelijk makkelijk later een HDD toevoegen als het echt moet :)

mijn Games directory is bijna 4x zo groot als de totale opslag op die SSD. en dan reken ik windows etc. dus niet eens mee. Feit is dat met 128GB je niet meer dan 2-3 spelletjes kunt hebben op je schijf. Als je daar de discipline voor hebt is dat prima, maar persoonlijk kom ik niet eens in de buurt

Daar kunnen we natuurlijk uren over discussieren :P (zelf heb ik meer dan genoeg aan 128gb :P)

Maar nodig is het niet, ik zie in de startpost staan dat de TS max 860 euro wil uitgeven en dat winkelwagentje komt op 777.

Dit is een samenstelling : http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B441860%5D=1&product%5B230178%5D=1&product%5B340428%5D=1&product%5B7505%5D=1&product%5B527186%5D=1&product%5B473834%5D=1&product%5B556607%5D=1&product%5B493345%5D=1&product%5B406287%5D=1&product%5B398419%5D=1

Ik heb daar de 350 watt voeding vervangen door een 550 watt van XFX.
Ik heb daar ook de i3 vervangen door een i5 quad core

@TS let wel dat er maar halve assemblage bijzit (cpu + koeler + ram), dus je zal zelf het moederbord in de kast moeten stoppen, en hdd/ssd, videokaart en eventuele dvd drives moeten aansluiten, dit is in zowel bovenstaand winkelwagentje als het winkelwagentje dat wampier heeft aangemaakt.

Toch geen crucial v4? Vreselijk traag en het is niet eens sata 600, ik zou vooralles gaan ofwel voor helemaal geen Ssd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan