Nieuwe computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cat9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cat9

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik heb nu een Acer Aspire ZS600.
Op zich voldoet deze.
Ik moet me regelmatig op een site inloggen waarvoor ik deze 17" computer nodig had.
Wel vind ik het vaak log en onhandig om mee te nemen.
Ook even op de bank zitten is niet bepaald handig.
Ik speel vaak farmerama op deze pc (grafisch dus), bovendien wil ik wel graag een usb poort(en) houden.
Wat is een goed alternatief?
Mijn complete max. bedrag is € 1.000,--

Het moet dus een laptop zijn?
Voor farmerama heb je totaal geen graphische kwaliteiten nodig, de standaard intel hd graphics voldoen al wel.
Is een tablet geen optie?
Als je toch veel geld uit wilt geven en ook meerdere usb poorten nodig hebt kun je een laptop aanschaffen, elke laptop heeft usb-poorten en kan farmerama aan. Net zoals internetten en office.

Ik meende dat een tablet niet om kan gaan met flash en dus ook niet voor farmerama.
k heb gewoon het liefst iets zo klein mogelijk maar die wel alles kan en dus ook alle tekst weergeeft als een 17"
Een laptop op schoot is niet altijd even prettig, zeker niet zo'n grote.
Nee ik hoef niet zo nodig veel geld uit te geven maar ik wil wel iets waar ik een paar jaar mee verder kan.

als je de formfactor van een tablet wilt behouden met touch screen en toch volledig windows 8 support wilt behouden dan is de razer edge een goede keuze

klikerdeklik
Intel Core i5 Dual core w/ Hyper Threading Base 1.7GHz / Turbo 2.6GHz
4GB DDR3 (2x2GB 1600MHz)
Intel HD4000 (DX11) NVIDIA GT 640M LE (1GB DDR3, Optimus Technology)
10.1” (IPS, 1366x768) Multi-touch HD display
Windows 8
64GB SSD (SATA-III)*

valt prima mee te gamen en komt volgensmij ook met een keyboard setup waardoor het ook als laptop gebruikt kan worden
de GT640M kan iedere game op het moment aan en zal het zeker 2 a 3 jaar volhouden

razer edge is nog niet uit in europa maar hij komt wel

Laatst bewerkt:
Als het geen nood heeft. Zal ik wachten tot de Surface Pro van microsoft naar Nederland komt. Volgens mij is hij er zelf al in Duitsland met querty toetsenborden. Omdat dit een pro variant is kan je elke willekeurige taal instellen van Duits tot Chinees, Engels en natuurlijk ook Nederlands. Het prijs kaartje van de tablet is van 699 tot 899 euro uit mijn hoofd. Ligt er weer net aan wil je full HD scherm of HD ready. Hoeveel GB opslag.

Standaard zitten op alle modellen een USB poort en natuurlijk een Cover/Toetsenbord. Kort gezegt dit zijn in de toekomst de vervangers van de Netbooks! Kleine laptops.
De Surface beschikt over de kracht van een Ultrabook en doordat er een Micorsoft windows pro opzit, kan je alle fysieke/volledige software van je desktop ook installeren op je tablet. Denk aan MS office 2013. Deze is er zelfs gratis bij geleverd als ik mij niet vergis.

Ook kan je programma's zoals een Photoshop ect installeren. Dit zou bij een Windows RT variant, Android of een Ipad niet kunnen. Daarbij het grote voordeel van de Windows tablets, dat ze compleet geintegeerd zijn met Xbox live account, desktop account ect. In de toekomst zal windows 8 telefoons ook helemaal geinstegeerd zijn. Zelfde Idee als bij Apple alleen nu gaat Microsoft een stapje verder. Meest innoverend op het moment. Daarbij met de update Windows 8.1 is je vertrouwde startbalk weer terug en kan je de metro interface uitschakelen als je dit wilt. Of steeds omswitchen, wanneer gebruik voor tablet metro interface. als laptop vertrouwde Desktop interface.
http://www.tabletguide.nl/tablets/microsoft-surface-windows-8-pro/
Edit: Toetsenbord kan je los en vast koppelen aan je tablet, daarbij functioneert hij ook nog als extra batterij. Levensduur is 8 uur als ik mij niet vergis. Het kan zijn dat ze overal al zijn uitverkocht.
Ps: Elke tablet kan omgaan met Flash, behalve Apple/Ipads.

Laatst bewerkt:
Hoe zit het met het beeldschermbereik, omdat ik 1600 x 900 nodig heb om de hele pagina te kunnen zien van een site waar ik dagelijks moet inloggen.

dan valt de razer edge af die heeft een max reso van 1366 x 768
de microsoft surface kan 1920 x 1080 aan maar heeft echter geen dedicated gpu

Ik vind de recensies van de Surface Pro nog niet zo geweldig.
Nee het heeft geen nood en ik kan nog wel wachten.

geen van die pads voldoen resolutie is 1366 x 768 en ts moest 1920x1080 hebben ik denk dat de ts nog even zal moeten wachten tot dat de haswell cpu's uit zijn in juni
de GT3e igp schijnt vrij weinig stroom te consumeren maar wel desktop en zelfs game graphics te kunnen leveren kans is groot dat er dan wel w8 tablets komen met 1080p schermpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan