Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexa319

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2013
Heey hallo,

Ik wil een nieuwe computer gaan aanschaffen om games mee te spelen en muziek mee te maken.
Ik heb deze computer samengesteld in de hoop dat hij heel erg stil is. Dat is handig met opnames. Ook zou ik graag 3 beeldschermen willen aansluiten, zou iemand mijn kunnen vertellen of dit kan?

Behuizing
Moederbord
Processor
Processor koeling
Normale koeling (3x)
Videokaart
Werkgeheugen (2x)
Geluidskaart

Volgens mij ben ik nog een paar belangrijke dingen vergeten voor de computer. Dus als ik wat ben vergeten meld het dan even, wel zo handig :thumb:.
Als er goedkopere en betere alternatieven zijn hoor ik dat ook graag. Want goedkoper is beter :)

Voldoe ik aan deze lijst? Dit is namelijk een checklist die ik vond op internet.
Stille voeding [ ]
Zuinige processor [ ]
Processorkoeler [ ]
Stille fan's [ ]
Rubberen fanophanging [ ]
Stille hardeschijf [ ]
Passieve chipset koelblok [ ]
Stille videokaartkoeler of passieve kaart [ ]

MVG,
Mark

Laatst bewerkt:
Heb je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Succes.

Hallo,

Kan je de hardware onderdelen in 1 lijstje verwerken? Nog al onhandig kijken zo, om de verschillende tabbladen te openen.
Misschien dat je op de site van Azerty een lijstje kan samenstellen, die winkel is voor de meeste toch net effe wat betrouwbaarder en levert erg goede service.

Wat wellicht kan helpen bij je keuze; http://tweakers.net/reviews/4081/4/desktop-best-buy-guide-juli-2015-mainstreamgamesysteem.html
Zit al een erg goed onboard geluidskaart op het moederbord. Bespaart toch zomaar even 80 euro, voor dat geld kan je weer een GTX 760 als videokaart pakken ;-)

Laatst bewerkt:
Ik zou in elk geval een andere cpu-koeler kiezen, bijv. de Scythe Mugen 4 PCGH Edition, die is nog stiller als die jij gekozen hebt.
De gekozen behuizing wordt met 2 fans geleverd, wil je die vervangen of de 3 die je gekozen hebt erbij zetten..? Dat laatste is overkill en levert je wellicht alleen extra geluid op. 1 extra exhaust-fan naast de 2 die al in de behuizing zitten zou normaliter voldoende moeten zijn.
Ook zou ik voor 1600 Mhz geheugen gaan want dat ondersteunt de processor, bijv. deze of deze.

Mis een harde schijf in de lijst, eventueel een SSD ( lekker snel opstarten ) en een Windows licentie..?

Mis een harde schijf in de lijst, eventueel een SSD ( lekker snel opstarten ) en een Windows licentie..?
Deze heb ik al, Heb een SSD van 120GB en een harde schijf van 1TB.

Ik heb je werkgeheugen en de CPU koeler gewijzigd in de opstelling van mijn PC

Dankje

Zit al een erg goed onboard geluidskaart op het moederbord. Bespaart toch zomaar even 80 euro, voor dat geld kan je weer een GTX 760 als videokaart pakken ;-)

Ik hoef geen hele goede videokaart. Ik wil dat mijn geluid heel erg goed is. Dat is de hoofdzaak van deze computer. Veel muziek maken en af en toe gamen.

Ik heb weer een denk ik betere en toch goedkopere moederbord gevonden. Kan iemand mij helpen? Volgens mij past alles er nog op en heb ik ook nog meer USB ports.

MSI B85-G43-Gaming

Dan is de ASRock Fatal1ty B85 Killer nog beter als de MSI....als was het alleen maar door de Killer netwerk-poort.
En de AsRock is nog bijna 20 euro goedkoper ook...:confused:

Deze heeft alleen minder USB slots. En kan ik mijn videokaart (indien moegelijk ook een tweede) en nog een geluidskaart? Dan heb ik nog een vraag, is hij ook sneller en stiller dan de andere?

Dat kun je toch ook zelf nakijken bij AsRock op de webpagina van dat moederbord..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan