nieuwe connection of bestaande en moet ik hem sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
onderstaande code gebruik ik om een sql op de server uit te laten voeren. dit werkt naar behoren. nu vraag ik mij af of het nettjes gaat. in dit stuk kopieer ik data van de ene naar de andere tabel om vervolgens de brondata te wissen. hiervoor gebruik is 2x een sql string. moet ik de connectie opnieuw openen of kan ik gebruik maken van de bestaande connectie en moet ik na afloop de connectie ook sluiten of gaat dat automatisch? en zo ja hoe doe ik het dan?

Code:
Private Sub MoveDataFromTmpToMeasurement()

Dim cn As Object
    Dim rs As Object
    Dim strFile As String
    Dim strSql As String
    Dim test As String

Call connection

Set cn = CreateObject("ADODB.Connection")
        cn.Open strCon
        strSql = "insert into [tblMeasurement]select * from [tblActiveSO] where [Meastatus]=1"
        Set rs = CreateObject("ADODB.RECORDSET")
        rs.activeconnection = cn
        rs.Open strSql

Call connection

Set cn = CreateObject("ADODB.Connection")
        cn.Open strCon
        strSql = "delete from [tblActiveSO] where [Meastatus]=1"
        Set rs = CreateObject("ADODB.RECORDSET")
        rs.activeconnection = cn
        rs.Open strSql

End Sub
Code:
Sub connection()
strCon = "Provider=SQLNCLI10;Server=ACH-SQL-V01;Database=LMD_Process_control; Uid=" & username & "; Trusted_Connection=yes; "
End Sub

Wellicht is dit voldoende:

Code:
Sub M_snb()
   With CreateObject("ADODB.recordset")
     .Open "insert into [tblMeasurement]select * from [tblActiveSO] where [Meastatus]=1", "Provider=SQLNCLI10;Server=ACH-SQL-V01;Database=LMD_Process_control; Uid=" & UserName & "; Trusted_Connection=yes;"
     .Open "delete from [tblActiveSO] where [Meastatus]=1", "Provider=SQLNCLI10;Server=ACH-SQL-V01;Database=LMD_Process_control; Uid=" & UserName & "; Trusted_Connection=yes;"
   End With
End Sub

anders geschreven:

Code:
Sub M_snb()
   c00="Provider=SQLNCLI10;Server=ACH-SQL-V01;Database=LMD_Process_control; Uid=" & UserName & "; Trusted_Connection=yes;"

With CreateObject("ADODB.recordset")
     .Open "insert into [tblMeasurement]select * from [tblActiveSO] where [Meastatus]=1", c00
     .Open "delete from [tblActiveSO] where [Meastatus]=1", c00
   End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan