Nieuwe CPU en VGA koeler gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

drakie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Hallo,

Ik heb in mijn computer koeling voor mijn CPU en grafische kaart, maar die maken erg veel lawaai. Nu ben ik op zoek naar nieuwe stille fans en nu had ik gehoord dat Zalman erg goede en stille fans heeft.

Ik heb een Pentium® 4 630 3gig processor in mijn PC zitten die nu wordt gekoelt door de bijgeleverde koeler. (boxed) Deze maakt alleen erg veel lawaai. Weten jullie een goede, stille koeler, die mijn CPU goed koelt, en het liefst nog wat kouder maakt ook. Hij draait nu op ongeveer 40 graden, maar als die maar voornamelijk erg stil is.

Verder heb ik er ook nog een XFX Geforce 6600GT grafische kaart erin die ook erg veel lawaai maakt. Weten jullie hier ook een koeler voor die goed stil is en mijn VGA kaart net zo goed of zelfs beter koelt?

Ik wil wel koelers die net zo goed koelen of beter, maar gewoon heel stil zijn. Het lijkt nu namelijk net of me pc continu aan het stofzuigen is.

Alvast bedankt
Dr@kie

socket 775
is het enige dat ik ben vergeten op te schrijven ;)
heb je nog een tip welke Zalman slim is om te nemen?
Er staan er namelijk zoveel op

Alvast Bedankt

Laatst bewerkt:
Wil je alleen de fan's vervangen of het hele koelelement?

Arctic maakt ook hele stille fan's en zijn niet duur, Papst heeft idd ook hele goede, maar kijk goed naar de geproduceerde db's, ze hebben ook die aardig wat herrie maken.

Een aardig assortiment, klikkerdeklik

ik neem aan dat het slimmer is om ook het koelelement maar te vervangen omdat ik graag ook iets lagere temperaturen wil kirjgen. Verder is het volgens mij ook niet mogelijk om alleen de ventilator te vervangen.

drakie zei:
ik neem aan dat het slimmer is om ook het koelelement maar te vervangen omdat ik graag ook iets lagere temperaturen wil kirjgen. Verder is het volgens mij ook niet mogelijk om alleen de ventilator te vervangen.

Er worden vaak gewoon standaard maten fan's gebruikt, die kun je zondermeer vervangen, maar mocht je besluiten om het hele koelblok te vervangen, kijk dan ook eens met diegene met een heatpipe, deze zijn zeer stil, en diegene met de fan haaks erop zij perfect.

Ook voor de videokaart zijn deze type's te verkrijgen.

ik had mijn oog laten vallen op de Zalman CNPS9500 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw) Deze heeft inderdaad heatpips en staat haaks op de proccessor. Verder blaast dan de fan van de procesoor zijn lucht rechtstreeks naar de fan in mijn case die zorgt voor de outflow aan de achterkant, wat volgens zalman de beste resultaten geeft.

Verder vond ik voor de videokaart een Zalman VF700-ALCU, Zalman VF700-Cu en de Zalman VF900-CU

welke van deze drie kan ik dan het beste nemen, of raden jullie me echt een totaal andere aan.

Laatst bewerkt:
De Zalmans staan bekend om hun goede koelende werking, daar is zeker niets mis mee, alleen de prijs misschien, en koper geleid beter dan aluminium, dan is de keus snel gemaakt, lijkt mij.

Een goede keuze, dus.:thumb:

Al ben ik ook wel gecharmeerd van Arctic, en daarvan is de prijs wat aantrekkelijker, maar het is ook een persoonlijke keuze.

Wat denk jij at beter is voor de VGA koeler,
de 700 of de 900 serie kopen van de VGA koelers.

Ik las dat de 700 stresst 28-30 db geluid levert en de 900 25 db stresst
de 900 serie is dan 5 euro duurder
is dat geluidsverschil dat prijsverschil waard?

Pas op, die 900 past niet overal op, alleen op de hoge kaarten, heb zelf de 700cu, op 5 volt draaien, werkt prima, op 12 volt geven ze wel wat meer geluid.

En op een andere kaart deze, ook perfect, van Arctic.

Klikkerdeklik

dank je wel voor je hulp

ik ga voor de Zalman CNPS9500 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw) en de Zalman VF700-Cu . Hoop dan dat me pc een stuk stiller is wat een stuk prettiger zal zijn en dat die mssn ook nog wel wat koeler wordt.

Bedankt nogmaals

Drakie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan