Nieuwe Dell Vista eraf XP op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hallo,

Ik zou in navolging van m'n zonen me ook een Dell pc willen aanschaffen nl. een DimensionTM 9200 maar na een belletje met Dell kreeg ik te horen dat XP niet meer leverbaar is,daar ik hoegenaamd gèèn Vista wil stel ik mij de vraag of het haalbaar is op een pre-geinstalleerde Dell Vista Pc die Vista eraf te doen en XP te plaatsen,buiten de garantie kunnen er nog problemen zijn bvb. met drivers ofzo,of is zulks niet aan te raden bij een Dell pc ?
En....hoe gaat dat juist in z'n werk of moet ik daarvoor naar de Pc-boer.

Bedankt,

Ja, op zich is het natuurlijk wel mogelijk en inderdaad de garantie ben je dan kwijt en dat is ook iets om te overwegen. Zorg ervoor dat je precies weet welke hardware er zich in de PC begeeft en voordat je gaat beginnen deze software in je bezit is. Er zijn een aantal programma's die voor je kunnen kijken zoals Everest,Belarc en PC Wizard. Zelf vind ik PC Wizard goed duidelijk.
Succes.

Stel zelf een pc samen (of laten samen stellen), komt meestal goedkoper uit, en je kan zelf kiezen welke windows je er dan opzet.

Ja ben ik het mee eens wat betreft de keuzevrijheid maar goedkoper denk ik niet.

Tja inderdaad goedkoper is dat niet echt meestal,de Dell's zijn wel ok voor hun prijs.
Waarom nu alle fabrikanten enkel maar Vista aanbieden is me een raadsel daar enkel al in mijn directe omgeving van kenissen en werk veel personen een nieuwe Pc willen aanschaffen maar eveneens met het probleem kampen van een gebrek aan XP op de nieuwe Pc's.
Ook op mijn werk bij een Belgische federale instelling zijn ze aan vernieuwing toe maar vertikken om Vista in de centra's binnen te halen.

Affijn laat ik het anders stellen,zijn er nog fabrikanten die XP's aanbieden,ik kan er geen meer vinden eerlijk gezegd.
Anderzijds ljjken er soms weeral problemen te zijn met o.a drivers enzv. als je een pre-install Vista pc een XP in z'n hartje duwt en de Vista verwijderd.

Enig alternatief blijven dan de tweedehands toestellen ....of eentje laten maken....:(

Ik dacht dat Packard het nog deed....maar ja Packard??
Laat er één maken joh :thumb:

Ja maar dan zit ik weer met welk Mobo...Intel of AMD...welke videokaart....en daar ben ik niet zo van op de hoogte,de rest gaat wel .
Inderdaad is Packard ook niet zo mijn ding,ik ben enkel bang als ik voor een Dell Vista ga er problemen zullen komen als er XP opgezet wordt,althans dat heb ik hier en daar al eens gelezen.
Ik zal komende week eens bij een locale Pc boer horen wat de mogelijkheden zijn om ééntje te bouwen.
Tips oa. voor Mobo zijn steeds welkom.
Pc moet dienen voor Internet,Websites,Office en fotobewerkingen,geen games of films

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan