nieuwe desk computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Goedemorgen,ik werk momenteel met een desk pc ,al menig jaartje oud en win.7.
Hij is behoorlijk traag geworden,en valt geregeld uit (vaste verbinding),onder helemaal rechts (beeldschermpje met dan een geel uitroepteken)
Wanneer ik nu een nieuwe zou kopen,staat daar op win 8, of win8.1;of win 10.
Ik werk niet graag met dat soort systemen,(oudere persoon vandaar).
Nu mijn vraag,als ik een nieuwe desk koop, staat daar win7 /en of kan dat daar opgezet worden,zodat ik met het vertrouwde kan verder werken?

Hoi,

Als je een zelfbouw koopt dan kan dat zeker en anders even op de site van eventuele aankoop merk kijken of er nog win 7 drivers zijn en dan zou het ook mogelijk zijn.
Maar zou een ssd en een schone installatie ook niet kunnen helpen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Volgens mij wel maar die wordt volgens mij nog niet geleverd

Nieuwe merk Pc's(HP-Acer_...) worden nu met Windows8.1 uitgeleverd.
Als je naar een webshop gaat of een lokale pc boer in de buurt, dan kan je natuurlijk zelf de componenten bij elkaar zoeken en laten assembleren of zelfbouwen, hier kan je dan ook de vraag stellen of er Windows 7 bij geleverd kan worden.

Het grootste risico bij een oud besturingssysteem op nieuwe hardware is,
dat ik de tijd dat het besturingssysteem werd geschreven de (nieuwe) hardware nog niet bestond, en er dus ook geen drivers zijn welke het oude besturingssysteem met de nieuwe hardware kunnen koppelen.

Mijn voorkeur ( en ik ben ook echt de jongste niet meer, ik ben van voor het computertijdperk), zou het niet hebben.

Hoi,

Maar je mag er toch vanuit gaan als de win 7 drivers op de site van desbetreffend merk staan dat ze wel zullen functioneren ;)

Misschien als je XP of Vista installeert dat de juiste drivers niet te vinden zijn, maar volgens mij zijn de componenten van nu nog allemaal compatible met Windows 7.

Een nieuwe Windows 7 gaat niet meer lukken (licentietechnisch in ieder geval niet).

Maar als je nog even wilt wennen aan de Windows 8 interface dan kun je altijd nog Classic Shell (gratis) installeren. Lijkt je Windows 8 precies weer op je vertrouwde Windows 7. Wat dat betreft hoeft een overstap geen probleem te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan