Nieuwe desktop - game/fotobewerking - ca. € 500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noekie84

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
Hallo allemaal,

Ik ben aan het rondkijken naar een desktop, waar ik vooral foto's op wil bewerken en bewaren en games wil spelen als Sims, Settlers, Diablo III, AoE, Anno, etc. Ik heb nu een netbook die ik hiervoor gebruik, maar deze heeft er wat moeite mee. Sims gaat prima, maar foto's bewerken gaat vrij traag en hij is al snel 80 graden en valt nu dus ook wel eens uit door de hitte. (Een eee PC is het)

Nu wil ik dus graag een desktop aanschaffen voor iets van 500 euro, volgens mij is dat mogelijk met mijn eisen. Hij moet uiteraard wel een paar jaar mee kunnen of uitbreidbaar zijn. Door hier te lezen en ook andere sites heb ik alvast iets samengesteld en ik wil graag weten of dit wat is, of dit allemaal met elkaar kan / in de behuizing past, of het uitbreidbaar is en of jullie nog aanvullingen/aanpassingen hierop hebben.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/96468

Excl. assemblage en Windows is hij nu precies 500 euro.
Weet trouwens niet of ik W7 of W8 moet nemen? Werk nu met 7
Ohja, wat is een goede winkel/webshop om bij te bestellen?

Groetjes,
Noekie

Laatst bewerkt:
Oops :D
Nu met processor: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/93121

Niet onder de 600, oké dat kan. Heb je dan tips of op- en aanmerkingen op wat ik nu heb? Want ik blijf nu met processor nog onder de 600 euro (excl Windows en assemblage dan), dus wat klopt er dan niet, mis ik nog iets, of kan dit niet met elkaar?

Hallo,

De Athlon X4 II 740 gaat niet passen op een intel moederbord met een Socket 1155. Je hebt een moederbord nodig met een FM2 socket.
Dit is de juiste samenstelling: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B630596%5D=1&product%5B557804%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B469019%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B207291%5D=1&product%5B561075%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B541743%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B34640%5D=2

Heb de PC iets voor je verbeterd.
- Betere processor (Athlon 760K-4.1 Ghz)
- Betere geheugen - 8GB 1866Mhz
- Moederbord met de juiste socket (A75 chipset)
- Oude processor koeler paste niet op je socket.
- XFX 550 Watt voeding, zodat als je gaat uitbreiden. Alle videokaarten in je pc kan doen. De Corsair 430W is daar erg beperkt in met zijn kabels.
- Behoorlijk betere videokaart.
- Zelfde prijsklasse

Edit: Aankomende Processors van AMD, komen op FM2 sockets uit (Eind 2013 samen met de nieuwe videokaarten). http://www.tomshardware.com/news/AMD-Kaveri-FM2-APU,22852.html < Ook voor jouw moederbord.

Laatst bewerkt:
Tnx voor je reactie en samenstelling!
Zijn die 2 fans trouwens nodig? Had ik erbij gezet in mijn eigen variant, omdat ik ervaring heb met erg heet wordende computers, maar geen idee of het ook echt nodig is. Al kosten ze niks, dus kan geen kwaad denk ik zo.

Ik twijfel nog tussen W7 of W8, heb nu ca. een half jaartje ervaring met W7, al vind ik XP nog altijd het fijnste werken, daar heb ik erg lang mee gewerkt, dus die ben ik ook gewend. Wat raden jullie aan?

persoonlijk windows 7 maar dat is omdat ik een desktop gebruiker ben en niet van touchscreen hou tenzij dit op mn smartphone is

XP zul je links moeten laten liggen anders werken toekomstige games niet op je pc
XP is trouwens End of Life volgend jaar

en die fans zijn niet nodig die zullen meer geluid maken dan daadwerkelijk ook lucht verplaatsen
als je al fans wilt zou ik persoonlijk de corsair AF series nemen deze bijvoorbeeld klikerdeklik
zijn wel wat duurder maar hebben wel meer luchtstroom

Laatst bewerkt:
@Sander: Waarom is die videokaart van jou trouwens beter dan bijvoorbeeld de RoyalQueen 7850, ook 2GB? Scheelt namelijk 20 euro, maar zie niet zo snel waar dat verschil nou in zit.

@Firestorm: inmiddels gebruik ik geen XP meer, maar die vond ik altijd het prettigste werken. Werk nu sinds dit jaar met W7. En die fans kan ik dus gewoon weghalen, dan wordt de boel wel voldoende gekoeld?

Verder kwam ik dit nog tegen: http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_25_63&products_id=832
Als je daar een HD7850 instopt en Windows erbij doet, kom je op hetzelfde bedrag uit ongeveer als de AMD variant. Wat ik hier dan wel zie is dat het moederbord maximaal 16GB geheugen ondersteunt en ik zie niets staan over een koeler, maar het is dan wel een i5 processor. Al weet ik niet of dat nou een goede is.

Ik heb nu dit staan:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...541743]=1&product[568296]=1&product[394013]=1
Kan ik met dit systeem nou echt goed (grote) foto's bewerken en games als Diablo III en Settlers 7 spelen? Of zouden jullie nog meer geheugen nog adviseren?

Laatst bewerkt:
heb het systeem een beetje aangepast
klikerdeklik

de HD7850 in een HD7870 veranderd en een betere cpu koeler zodat cpu koeler blijft (FM1 AM3 en FM2 sockets hebben allen de zelfde mounts en werken op elkaar)
en foto's bewerken zal prima gaan daar voor heb je geen zware bak nodig
gamen zal ook prima gaan nu je een HD7870 als gpu hebt

Laatst bewerkt:
Het ligt vooral in de effectieve geheugenklok van 5000Mhz. Wat echt een enorme boost geeft. Maar de kaart is een beetje duur op Azerty.
Je kan beter voor de 7870 kaart in Firestorm zen samenstelling gaan, die is even duur. Zag hem in eerste instantie niet staan.

Edit: De royal king in post 1 is maar 1GB. Wat een groot verschil is met 2GB.

Laatst bewerkt:
Is een AMD FX niet beter in het systeem? Fotobewerking heeft ook een goeie cpu nodig.?

foto bewerking is niet zwaar dat kan op een simpele dual core cpu ook

Tnx voor alle reacties.

Ik las gister ook ergens dat iemand schreef dat zijn pc 12 gb ram gebruikte bij het bewerken van een 25mb foto in photoshop. Is 8 gb wel genoeg dan?
En ik kwam net wat configuraties tegen waar ook een wifi-adapter bij zat, heb ik dat niet nodig of is dat ergens anders voor? Netwerkkaart zelf zit op moederbord toch of zeg ik nu iets heel doms?

En ik zit nog te denken of ik wel AMD moet nemen of dat intel toch beter is, vooral omdat ik veelal lees dat intel uitbreidbaar/upgradebaar is en AMD veel minder. Valt er een intel-variant te maken met mijn budget?

Verder denk ik dat ik er nog geen Windows bij ga bestellen. Ik heb een legale key van mijn netbook, die zou ik gewoon kunnen gebruiken, aangezien ik die netbook ga vervangen door deze pc. Heb er alleen geen cd van en geen brander in mn netbook. Dus weet nog niet hoe ik dat ga doen...

Ik las gister ook ergens dat iemand schreef dat zijn pc 12 gb ram gebruikte bij het bewerken van een 25mb foto in photoshop. Is 8 gb wel genoeg dan?
het kan maar het is niet perse nodig hier heb je de specs die nodig zijn voor photoshop klikerdeklik
8GB is meer dan zat voor photoshop

wifi adapter heb je alleen nodig als je draadloos internet wilt je kan ook gewoon de onboard netwerk kaart gebruiken maar die is bedraad

de Athlon II x4 760K is een prima cpu zeker als je hem overclocked
je kan ook voor een intel build gaan maar zal wel ten kosten zijn van je videokaart want een goede i5 begint al vanaf 160 euro

Laatst bewerkt:
Ja, das waar. Dan blijf ik maar bij de AMD geloof ik. Met wat er nu op de lijst staat kan ik wel een paar jaar mee vooruit toch? Overclocken zal ik trouwens niet doen, aangezien ik daar 0 verstand van heb. Mn man kan dat wel waarschijnlijk, al is die meer van de software van de hardware, maar hij weet er wel wat van. Zal 't m zo eens vragen.

Hm, ja, heb hier een kabeltje onder mn bureau liggen voor internet, dus opzich is wifi niet nodig dan denk ik.

Laatst bewerkt:
Ja met gemak en misschien nog langer. 2014 komen de nieuwe Processors van AMD uit voor jouw moederbord. Dus al je hem dan wilt upgraden zit je altijd goed. Je Voeding is er ook groot genoeg voor.

Tnx, ik denk dat ik hem na de vakantie ga aanschaffen, over 2 maandjes ongeveer. Kan ik nog even sparen :)

Zo, de vakantie is voorbij, nu wil ik de boel gaan bestellen. Zijn er in de tussentijd nog vernieuwingen waar ik op moet letten?

Dit is het nu: Linkje. Er moet nu alleen nog een wifi adapter bij, want ik heb wel draadloos internet nodig (bureau is verplaatst, hier ligt geen draadje). Maar als ik zoek op wifi adapter, zijn er heel veel. Sommigen voor tablet, en anderen staat windows 7 helemaal iet bij. Welke moet ik nemen?

Ohja, hierin staat nu trouwens de K variant processor, maar ik ga niet overclocken. Dan kan ik beter de normale variant nemen toch? En fotobewerking zal uiteindelijk toch niet zo vaak gebruikt worden.

Doel is dus vooral:
Werk: Office, website, internetten (vaak wel hoop pagina's tegelijk open)
Privé: Games als Diablo III, Sims 3 en straks 4, Settlers, Anno (nieuwe), AoE, etc en daarnaast films kijken (op mn 23" scherm).

Pc moet wel een paar jaar mee gaan uiteraard, goed koelen, maar niet teveel herrie. Budget is nu max. €700,00 incl. W7 (goedkoper mag uiteraard)

Alle op- en aanmerkingen zijn welkom. Wil ongeveer maandag de boel gaan bestellen!

Laatst bewerkt:
Lijstje nog ietsje aangepast, dit is het geworden: Klik Is het goed zo denken jullie? Dan ga ik de boel van de week bestellen :D

Waarom een verouderde Versie van Windows uit 2008/2009? Je koopt allemaal nieuwe onderdelen, behalve het besturing systeem (Verbeterde versie van Windows 7), wat toch een heel belangrijk onderdeel is bij een pc.
Tevens heb je kans dat Windows 7 over 2-3 jaar niet meer word ondersteunt. Kijk naar Windows XP.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan