Nieuwe desktop - game/fotobewerking - ca. € 500

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog niets goeds over W8 gehoord en gebruik pas sinds een paar maanden W7, waar ik nu redelijk tevreden mee ben, al zal ik altijd fan blijven van XP, maar helaas gaat die verdwijnen. Ik ben benieuwd waarom W8 beter zou zijn dan W7. Dat die niet meer ondersteunt wordt over een jaar of 2 lijkt me erg sterk, aangezien het nog helemaal niet zo oud is. Wat zijn de voordelen van W8 ten opzichte van W7 volgens jou? Eerder in het topic heb je hier trouwens niets over gezegd en dat was 2 maanden geleden, dus ik vraag me af waarom het u ineens een issue is?

Wat ik erover lees is dat het vooral bedoeld is voor touchscreens, die heb ik uiteraard niet bij mijn desktop, dus ik zie er echt geen voordelen in eerlijk gezegd... Die tegels of apps vind ik trouwens ontiegelijk lelijk, wat moet ik met die troep op mijn beginscherm? Het is een desktop, geen tablet... :S

Laatst bewerkt:
Eigelijk zoon beetje alles. Het is een geoptimaliseerde versie van W7. Werkt sneller, start sneller op en gaat het nog een stapje verder. Hetzelfde principe als MAC OSX heeft het, alleen dan verbeterd. het werkt vlekkeloos samen met al je Windows apparaten. Windows Phone, Tablet, laptop, Xbox. Dan moet je denken aan synchroniseren van data, apparaten bedienen vanaf afstand met je Windows 8 pc. Ook heb je een eigen account waarmee je inlogt (Outlook)

De desktop omgeving van je pc word opgeslagen en op ieder willekeurige andere pc waar je inlogt met jouw Outlook account heeft dezelfde uiterlijk en configuratie in de desktop omgeving(Kwa Shortcuts ect).
Windows 8 is voor Touch, zowel muis en toetsenbord goed te gebruiken. Alleen de Ronde knop met de vlag ontbreekt, maar de start menu zit er nog steeds en ziet er tevens ook precies hetzelfde uit, met configuratie scherm ect.
Je moet alleen je muis linksonder in de hoek houden en het pop uped naar boven. Nog makkelijker druk op het Windows teken op je toetsenbord (Tussen linker ALT en CTRL in)

en het komt ook te voorschijn. Ook heb je een extra scherm zodat je makkelijker kan multitasken. (Scherm met tegels, waar je de apps kan neer zetten(Eigelijk gewoon snelkoppelingen))
Hoofdscherm gebruik je voor je fysieke software. Als je nagaat dat Windows XP na 7 jaar niet meer word ondersteund en Windows 7 al zoon kleine 4 jaar oud is. Zal ik er denk ik niet ver naast zitten.

Ook een leuk trucje met Windows 8 is, je hoeft alleen maar een naam in te typen van een programma. Zodra je in het "tegel" scherm zit en je kan gelijk de applicatie starten.
Werkt dus allemaal net even wat sneller en gebruiksvriendelijker *Makkelijker in gebruik*. Het is alleen vernieuwend, je zou er effe aan moeten wennen (Alles zal niet meer op precies dezelfde plek staan).

Laatst bewerkt:
Ik heb geen enkel ander Windows apparaat en gebruik zeker geen Outlook, dus dat is allemaal geen argument voor mij.

Ik blijf dus bij 7 en mocht de boel ooit niet meer ondersteund worden, dan kan ik altijd nog (verplicht) overstappen. Waarschijnlijk komt eerst w9 nog uit.

Dat kan ;)

Succes met je aankoop, trouwens ik denk dat je wel degelijk een outlook account heb zonder dat je het door hebt. Skype, Skydrive/cload of Hotmail = (Outlook) account of te wel je (live) account
Oude msn messenger is kon je ook converteren naar een live account.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan