Nieuwe desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobbes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
hallo allemaal,

Ik ben maar weer eens op zoek gegaan naar een nieuwe pc want deze packard bell laptop hangt me helemaal de keel uit :evil: (voor een kleine reparatie 4 weken weg bijvoorbeeld en als die terug is heeft die na een week weer wat anders).
Na een zoektochtje ben ik op deze 2 pc's uit:
HP Pavilion Slimline s5310nl
Acer Aspire X3810
Welke zou ik het beste kunnen nemen, als jullie nog andere ideeën hebben zijn die hier ook zeker welkom :) maar het moet niet boven de 400 euro gaan ;)

alvast bedankt :D,

Jobbes

geen van die 2
die hp is video one board
acer is een goedkoop slecht merk

Ow ja sorry:rolleyes:,

Ik wil er van alles mee doen:
Muziek luisteren en beheren (15 GB muziek) (Foobar2000 en VLC en MP3tag)
Foto's bewerken en beheren (Adobe Photoshop CS4 en Adobe Lightroom 2)
Geluidsopnames maken en bewerken (Audacity en Adobe Soundbooth CS4)
Video's bewerken (Adobe Premiere CS4 en Cyberlink PowerDirector)
Internetten (Firefox, Opera)
School (Word, PowerPoint, InDesign, Illustrator)
Besturingssysteem (Windows 7 versie maakt niet uit)

Alle software die tussen haakjes staan heb ik zelf liggen dus uiteindelijk gaat het er mij alleen om dat die software het doet flitsend hoeft het niet te werken maar het moet wel werken en niet zo traag dat er niet mee te werken valt.

Vooral bij de geluidsopnames wil ik geen geluid met een brom of een ruis wat ik nu heb bij die PB, verder wil ik hem wel zelf in mekaar zetten en geluid maakt mij niet veel uit maar als het mijn muziek niet zo storen ben ik tevreden :)

Job

Ik weet niet hoe vastbesloten je bent over het wel of niet aanschaffen van een nieuwe pc, maar vaak is een storend geluid door een softwarefout, iets dat dus (meestal) niet al te moeilijk is op te lossen. Je zou eventueel een topic daarover kunnen openen, wellicht is het dan niet nodig een nieuwe pc aan te schaffen?

Er is al ongelofelijk veel stuk gegaan aan die laptop enik ben hem nu wel zat ;) 5x iets kapot en ik heb hem sinds half december nog maar :(

Zelf, zou ik nog voor DDR2 gaan, puur omdat dit in je budget van 400 euro past. (DDR2 800Mhz zal prima werken)

Wat is er nou speciaal beter aan DDR3?

DDR3 is weer net een slagje sneller, en is bereid om hogere snelheden te behalen dan DDR2.

Uitlegje op Tweakers

Was net wat later.

Laatst bewerkt:
Dus DDR2 is ook wel goed? welk mobo en processor kan ik het beste nemen? en ik begreep dat een videokaart ook niet verkeerd was :)

Kijk wel even duidelijk naar het prijsverschil tussen DDR2 en 3, de laatste tijd zakt die van DDR3 zeer snel meen ik te herinneren, terwijl DDR2 ongeveer gelijk blijft. Hierdoor is het prijsverschil niehiel geworden, en is het wellicht slimmer om toch voor 3 te gaan ;)

Okee ;) Dankje :) kan ik beter een Intel of een AMD procesor kiezen?

Voor het bedrag wat je wilt uitgeven (400 euro) zou ik voor een AMD gaan, in dat prijssegment zijn die meestal meer waarde voor je geld.
Voor preciezere info zul je op iemand anders moeten wachten, want ik heb me al een tijd lang niet echt in pc hardware verdiept, dus de laatste releases weet ik niet zo 1,2,3 ;)

Probleempjes zei dat Intel stabieler was en dat gevoel heb ik er ook bij ;) dus ik heb een intel core2quad gekozen ;)

Nu een AMD (3,4Ghz QuadCore en 2x2GB DDR3 en 1TB harde schijf) Ik denk dat dit hem wordt want deze is zeer snel :)
Bekijk AMD-systeem

Kan er nog worden gekeken of ik geen fouten in de hardware heb gemaakt zodat er als het aankomt geen conflicten zouden ontstaan?

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

Je mist een voeding en een videokaart? En de hoeveelheid RAM in combinatie met de processor vind ik raar. 2GB RAM bij een van de snelste AMD processoren? Neem dan een X2 550/555 met 4GB RAM. Kan er misschien zelfs nog een aparte videokaart van af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan