Nieuwe draadloze muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een dag een nieuwe muis (een draadloze), maar nu wil m'n pc niet meer uit.
Als ik mijn pc afsluit, start deze uit zichzelf gelijk weer op. Het ligt echt aan m'n muis, want met m'n oude muis (een niet draadloze), sluit de pc wel gewoon af.
Is dit makkelijk te verhelpen?

Groetjes Ruud

Zohee vreemd verhaal weer eens.

Je kan beginnen met te kijken of het probleem in een conflict met andere hardware of software ligt via "apparaatbeheer" kijk even of je bij de muis een geel uitroepteken ziet staan.

Van welk merk is de muis trouwens, is het een officiële Microsoft muis of een bijv thrust ? (niet dat dit veel uitmaakt, maar maakt de support makkelijker).

Als laatste, wat voor draadloze technologie gebruikt de muis (usb of bluetooth) ?

EDIT: Zucht ... ga volgende keer eerst even googlen.
Nieuwste drivers lossen het waarschijnlijk op.

Suc6

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een muis van het werk Trust. Het is een EasyClick Wireless Mouse en werkt met het USB systeem.

Verder heb ik even gekeken bij apparaatbeheer, maar er is geen geel uitroepteken te vinden... Daar staat trouwens HID Compliant muis, wat dat ook moge betekenen.

Verder ben ik al wel een beetje aan het googlen geweest, maar met mijn beperkte kennis kom ik dan helaas niet veel verder. Ik zal zelf ook nog even doorzoeken op google.

Groetjes Ruud

Oke dat veranderd het verhaal, als de uitleg op deze sites te lastig is wil ik uiteraard wel helpen.

HID-compliant, maakt niet uit. zo staat mijn bedrade muis ook weergeven in apparaatbeheer.
De drivers werken zo te horen dus gewoon.

Je kunt deze tip in iedergeval even proberen, dit is eigenlijk voor de netwerkkaart, maar misschien werkt zoiets dergelijks ook voor de muis (denk persoonlijk van niet)

Laat het weten, dit moet op te lossen zijn.

Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen, ik ben nu alleen niet meer thuis. Ik had nog een beetje zitten lezen op die andere sites en daar las ik ook iets over de BIOS instellingen. Waar kan ik deze vinden?

De gegevens van mijn computer zijn in dit topic te vinden, mochten die hiervoor nodig zijn: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=504423.

Groetjes Ruud

Ha zie dat je ook een packerd Helletje hebt ;)

In de BIOS kun je komen door je pc opnieuw op te starten en dan bijv de F2 of F8 toets e.d. in te drukken.
Vraag me persoonlijk af wat je hier i.v.m. de muis zou moeten veranderen.

Ik vindt het nu ook wel erg moeilijk te vinden.
Blijft het probleem ook als je de muis voor het afsluiten (of tijdens) uit de usb poort trekt ?

Het lijkt er toch op dat het een probleem is i.c.m. de wake on lan.
Start de pc opnieuw op, kijk even welke toets er staat bij de zin "BIOS setup" of iets wat daarop lijkt.
Blader dan even door de tabbladen heen en kijk of de "wake up lan" functie ertussen staat.
Zo ja ... Zet deze dan uit. Sla de veranderingen op en kijk of het probleem nog steeds bestaat.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben. TIP: wees gewoon brutaal en open de BIOS, niet bang zijn dat er iets verkeerd gaat, tik je iets aan wat verkeer is dan sla je de instellingen gewoon NIET op en probeer je het opnieuw.
Als het niet lukt, laat het even weten.

Suc6 :thumb:

Nou, ik heb r even door zittten kijken, maar wake up lan oid zie ik er nergens tussen staan... wel hot key activity (oid, *** had t beter even op kunnen schrijven), wat is dat? Ik zal morgen nog even op mijn gemak er naar kijken en dan laat ik t nog wel even weten hier! Alvast mijn dank!
Groetjes Ruud

Geen idee, ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord.
het lijkt een beetje op een functie die de pc opnieuw op laat starten bij het aanraken van een willekeurige toets op het toetsenbord. Maar dit durf ik helaas niet met zekerheid te zeggen.

Geen idee, ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord.
het lijkt een beetje op een functie die de pc opnieuw op laat starten bij het aanraken van een willekeurige toets op het toetsenbord. Maar dit durf ik helaas niet met zekerheid te zeggen.

Zoiets kan wel kloppen, want het is wel altijd geweest dat wanneer ik m'n muis aanklikte, de pc aanging. Zou het iets kunnen zijn, omdat ie draadloos is, dat ie permanent een signaal ontvangt?

Dat zou wel kunnen ja. Zoiets heb ik ook op een ander forum gelezen.
Probeer wat je gezien hebt even uit te zetten en kijk dan wat er gebeurd.
Werkt dit ook niet dan weet ik het helaas ook niet meer.

Suc6 :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan