Nieuwe draadloze Router aansluiten op een Router en modem in een?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mongolc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Hallo,

Wij zouden graag thuis draadloos internet krijgen, aangezien we een nieuwe laptop hebben gekocht en het dan wel zo handig is dat je hem overal kan gebruiken. Maar nu is het probleem dat we een Router en modem in 1 hebben. Moeten wij dan een nieuwe draadloze Router kopen en op de oude Router en modem in 1 aansluiten, of een nieuwe draadloze Router en modem in 1.

Ik hoop dat u het nog kan volgen :) Ben niet zo'n ster in uitleggen.

Cor

Ik neem aan dat je dan een ADSL verbinding hebt? De opties zijn afhankelijk van het feit of de router optie op de huidige modem uitgeschakeld kan worden. Zo niet is er een derde optie en dat is een wireless access point. deze kan aangesloten worden op een vaste poort van de router en schakelt dan het verkeer verder, maar is niet actief betrokken bij het routeren van het verkeer.

Welke provider heb je Het is mogelijk dat het al een draadloze modem/router is anders kan je hem bij je provider omwisselen voor een draadloos modem/router En dan kan je zo met je laptop internetten .
Alleen de netwerksleutel etc invoeren (krijg je van je provider)

soms kan het ook via de bridge modus van de router
dan moet je de draadloze router die je aansluit op de ´´router en modem in 1´´ zetten op de bridge modus (tenminste zo was het bij ons met een hg655d als modem/router en de linksys e4200 als extra router)

Mijn provider weet ik zo niet, maar dat zal ik even opzoeken, maar bij een provider is het toch best duur in vergelijking met een gewone uit de winkel?
Ja het is ADSL. En de router heeft verder volgens mij geen standen alleen aan en uit... Hij is een beetje ouderwets, haha! Ik zal dat van een wireless acces point even uitzoeken.

Zoek eerst even uit wie je provider is, dat is echt heel belangrijk. En kijk even op je modem wat voor merk en type het is. In veel gevallen kan je deze modems niet zomaar vervangen. Dus zoek eerst even de juiste informatie op :)

seniorke: Maar welke laptop wordt er tegenwoordig nog zonder wifi geleverd? Die USB dongle is niet nodig vermoed ik, ze hebben denk ik niet eens een draadloze modem/router. Dat moet eerst even onderzocht worden.

@seniorke Het gaat inderdaad niet om de laptop, maar op het modem/router.

Verder informatie: Het is een Thomson Speedtouch 546, mijn provider is KPN en de Router/Modem heeft alleen een aan en uit knop. Dus een Hopelijk heb ik jullie zo genoeg geïnformeerd. Maar wat zijn jullie ervaringen, is het handiger om bij de provider om een draadloze router/modem te vragen of om een Acces Point te kopen?

Ik zou je willen adviseren om een los access point te kopen en die op de Speedtouch aan te sluiten. Kies een sterk access point zodat je overal dekking in huis hebt.
Een sterk access point die aan te bevelen is, is de Engenius ECb-3500

Dat is een enorm sterk access point, sluit hem aan via een vrije LAN aansluiting op de Speedtouch 546 en je hebt een sterk draadloos netwerk in huis.

De genoemde Engenius beschikt slechts over de "b" en "g" snelheid en niet de veel snellere (hedendaagse) "n" standaard...

@ErpCity, heb jij dan een beter alternatief, want ik wil natuurlijk niet over 5 jaar alweer moeten vernieuwen:p!
Wat trouwens nog wel een punt is dat ik wel overal bereik wil hebben, ook in de tuin, kan dat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan