Nieuwe (draadloze) router geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

555Martijn

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Beste helpmijers,

Onlangs een nieuwe router aangeschaft, dit is een draadloze router (+met kabel) in tegenstelling tot de oude router (enkel kabel). Die heb ik vandaag geprobeerd te installeren, ik heb simpelweg de kabels van de ene router in de ander gedaan. Dit werkte helaas niet, ik kom wel in het router menu '192.168.0.1' maar daar kwam ik niet veel verder mee, na een tijdje proberen (ipconfig /release, /renew - uit/aanzetten - ***ten met instellingen etc) was ik er klaar mee en ging oude router er maar weer indoen. Echter nu heb ik ook daar geen internet meer op. Ook weer alles geprobeerd maar niets lijkt te werken, qua instellingen heb ik zover ik weet niets.. er... verneukt.

Het liefst heb ik de nieuwe router werkend, maar voor nu wil ik eigenlijk m'n internet wel weer terug. Heeft iemand een idee? Wat zijn mn opties?

Wat je wellicht vergeten bent is het modem te resetten,schakel eerst de pc uit ,trek de stroompluggen uit het modem en de router,wacht +/- 1 minuut,plug de stroom in v.h. modem en wacht tot het modem on-line is,plug daarna de stroomplug in van de router en wacht dat de router online is,start tenslotte de pc weer op.
Succes.
Edit: '192.168.0.1' is waarschijnlijk je modem en niet je router.
Standaardgateway is normaal je router (indien aangesloten)
DNS-servers is dan normaal je modem
Gebruik de opdrachtregel ipconfig /all

Laatst bewerkt:
Wat je wellicht vergeten bent is het modem te resetten
Waarom zou het modem moeten worden gereset?
'192.168.0.1' is waarschijnlijk je modem en niet je router.
Standaardgateway is normaal je router
Bij mij is '192.168.0.1' het adres van router/standaardgateway.

Edit: internet kan het niet meer doen, als je, in afwijking van de installatievoorschriften, het modem opstelt op afstand van het Abonnee Overname Punt.

Laatst bewerkt:
@555Martijn,

Ik weet niet wie je internetprovider is, maar doe het volgende:

Haal de stroom van de MODEM.
Sluit de nieuwe router aan.
220-stekker van de modem als eerste en even wachten tot die volledig is opgestart.
Tenslotte de nieuwe router aanzetten.

Nieuwe router zit er nu weer in, kom alleen niet in 192~ etc. Als ik bij 'Wireless network connection' kijk ben ik wel gewoon connected , wachtwoord etc is allemaal ingevuld.

b3v4he.jpg

Ook al geprobeerd met router en modem aan/uit doen (minstens 2 minuten) dat werkte ook niet. 'Repair' werkt ook niet.

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    76,6 KB · Weergaven: 42
Ik zie in je printscreen dat je IP-adres van je DNS-server hetzelfde is als van je router,dat zou dus een ander moeten zijn,hier zou het IP-adres van je modem (Service Provider) moeten staan.
Je krijgt signaal van je router maar je modem krijgt geen contact met je ISP (internet serviceprovider) dus daarom heb je ook geen internet.Je zal toch het probleem bij het modem moeten zoeken en niet bij de router,wie is je internet provider en welk modem heb je daarvan?
ipconfig all.jpg

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
De lichtjes power, recieve, send en online branden allemaal. PC Activity lampje niet.
Volgens Ziggo duurden het 2 minuten, maar zal hem wel ff een uurtje uit zetten voor de zekerheid.

In ieder geval, alvast bedankt allemaal voor de hulp. Erg vervelend als je geen internet heb, vooral in je vakantie..

Helaas, heeft niet geholpen. Wat kan ik nog meer proberen? IN 192.168.105.1/101/100/2/3/4/5/6/7/etc kom ik allemaal niet in (pagina niet gevonden). Ipconfig /release of een 'repair' doet allemaal niets. Ping www.google.nl werkt ook niet, en router/modem resetten + helemaal uit werkt ook niet.

Als je de router ertussen uithaalt en je pc rechtstreeks op het modem aansluit,heb je dan wél internet?

Laatst bewerkt:
Ja! Heb wel internet als ik direct via modem (dus met kabel) aangesloten ben. Dus het is echt een probleem van de router (zowel nieuwe als oude?).

Bij de router lijkt alles goed te zijn, de kabels zitten goed (alle opties uitgeprobeerd. Gele stekker (= die van modem naar router gaat) zowel in WAN poort als in '1' gedaan. Zit een reset knop op en die is ook al meerdere keren ingedrukt. Wifi aan/uit schakelaar staat ook 'aan' (uit werkte ook niet).

Edit: Nieuwe IPconfig toegevoegd.

Bijlagen

• ipconfig.JPG
    ipconfig.JPG
    54,4 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Router is een C150BRS4 van Conceptronic. Post #95 gelezen, maar snap hem niet echt.

Ethernet poort op me laptop is ook nog eens kapot, klepje is eraf gegaan...

Router is een C150BRS4 van Conceptronic. Post #95 gelezen, maar snap hem niet echt.

Ethernet poort op me laptop is ook nog eens kapot, klepje is eraf gegaan...
Nou het geeft iig aan dat je DNS-servers het juiste ip-adres hebben n.l. dat van je ISP-provider,dat is wat ik miste in je eerste screenshot van je IP-configuratie.D.w.z. dat je modem goed werkt maar dat de router niet mee wil doen.Ik zal 's ff kijken naar de specs e/o mogelijkheden van je router,wordt vervolgd.

Go to General Setup -> LAN and change IP Address value to 192.168.1.1 or any IP address valid into range from 192.168.1.2 to 192.168.1.254
If your router or access point is in range 192.168.1.X you can leave Conceptronic router with default IP address.
Conceptronic router IP range must be different than your router or modem.
Click Apply -> Apply
Reconnect network cable RJ-45 from your router or modem to Conceptronic router WAN port.
Turn off Conceptronic router for one minute.
Turn on again Conceptronic router.
Once computer acquires a valid IP check if you get Internet connection.

Uit de FAQ van Conceptronic.
Neem aan dat je er ook een handleiding/cd erbij gekregen hebt hoe je in de configuratie van je router komt.( In ieder geval moet je bekabeld je router in voor de configuratie)
Hier is de link naar Conceptronic haal bij FAQ search _V2 weg d.m.v. de backspace en druk op zoek.

Laatst bewerkt:
Okay.. ben nu een stap verder. Router is aangesloten op modem, en zit via kabel op internet. Dus manual erbij gepakt en stappen gevolgd, en zit bij 4.2 al vast (als je routernaam + pdf google vind je manual). Ik krijg niet het correcte ip adres (die ik eerst wel kreeg, 192.168.~).

Volgens de manual moet je dan uitzetten -> lan kabel er in/uit -> ipconfig /release + /renew en als dat niet lukt moet je de reset knop gebruiken op de router. Als dat ook niet lukt moet je kijken of alle kabels er goed inzitten. Heb nu maar twee kabels, een van modem naar '1' in router. En een van router ('2') naar laptop. Ook als ik modem -> router in de WAN poort zet werkt het ook niet.

Edit: Opgelost. Wat niet in de handleiding staat is dat wifi ontvangst aan moet staan (doe ik altijd uit om batterij te besparen). Wordt vervolgd.

Edit2: Niet helemaal waar dus, zojuist weer even router + modem uitgehad en een ipconfig gedaan, was goed. Draadloos was 192.168.100.11 en lan was ~.12. Geneens een seconden later knippertje icoontje in taakbalk, weer ipconfig gedaan en nu is weer zoals net.

Draadloos laat correcte IP zien, LAN laat verkeerde IP zien. Kan wel in router menu dus wordt vervolgd.

Op laptop is ook nog eens de lan kabel aansluiting kapot, onderste klepje is losgekomen. Ben nu minstens 15 min bezig om kabel er correct in te krijgen, en als laptop ook maar een beetje beweegt gaat die er ook weer uit. Gaat lekker dus allemaal..

Edit3: Ja! Lijkt eindelijk allemaal gelukt te zijn. Hoewel ik eigenlijk alles precies hetzelfde heb gedaan, doet het het nu wel. Bedankt allemaal voor de hulp (echt bedankt), als het weer mis gaat maak ik een nieuw topic ;)

Thanks!

PS: Kan knop voor 'vraag opgelost niet meer vinden :?

Laatst bewerkt:
Mooi dat 't uiteindelijk toch gelukt is,de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
Waar de knop "vraag opgelost" is gebleven weet ik ook niet omdat ik hem nooit nodig heb gehad,normaal zat hij rechtsonderaan de site?
Succes verder.:thumb:

'Vraag opgelost' staat in de dubbele balk boven de 1e post van dit topic; en natuurlijk: proficiat. chrisd1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan