Nieuwe driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Een vriend van mij heeft een nieuwe laptop gekocht met windows 10.
Nu kan hij zijn scanner niet installeren omdat deze Window 10 niet herkent (de installatie CD-ROM werkt niet).
Nu heb ik voor deze scanner een driver gedownload, maar wat is nu de volgorde om de scanner te installeren?
Groet,
Martin'
 
Veelal is dat de setup starten en vervolgens de aanwijzing op het scherm volgen. Je zal dus bij de fabrikant van de scanner een nieuwe installtieCD moeten downloaden. Dan wordt meestal eerst 'software' geïnstalleerd en 'ergens' tijdens het proces wordt gevraagd om de scanner middels usb (?) te connecten.
Als die Win 10 installatiesoftware er niet is dan wordt het de bypass methode:

sluit de scanner aan en deze zal wel worden 'gevonden' maar de software zal niet door Win 10 kunnen worden geïnstalleerd. Klik dan op zoeken op het internet om de juiste driver te vinden. Wil dat ook niet, dan kies je in dat menu, "driver vanuit map installeren"(of woorden van soortgelijke strekking) en dan ga je naar de map waar die gedownloade driver staat. Wil dat ook niet, dan kun je nog naar apparaatbeheer en daar op de (niet geïnstalleerde) scanner klikken en vervolgens kiezen voor het bijwerken van het stuurprogramma.

Weet je trouwens zeker dat de fabrikant Win 10 ondersteunt?
 
Laatst bewerkt:
Ik sweet dat niet zeker,
Ik ga morgen met de gedownloade driver aan de slag.
Kijken of het lukt, anders, anders probeer ik de door jou opgegeven manier.
Alvast bedankt.
Groet,
Martin
 
het is prima gelukt.
Bedankt.
Groet,
Martin
 
Voor degenen die met hetzelfde probleem te maken hebben of gaan krijgen: hoe is het gelukt / wat heb je precies gedaan?
 
Sorry,
Ik heb de driver voor Windows 10 gedownload.
Deze geinstalleerd. Vroeg toen om de scanner aan te sluiten en hij deed het!
 
Nét dat woordje 'geïnstalleerd' is misschien voor nadere uitleg vatbaar voor mensen die niet weten hoe ze het moeten aanpakken.

Wat ik bedoel :

je had een Win 10 driver, die heb je naar de hdd van de machine gekopieerd, maar dan : hoe -precies- verder / welke handelingen heb je toen verricht? (Da's een beetje wat ik bedoelde met de vraag hoe je het aangepakt hebt).
 
Laatst bewerkt:
Als ik heg goed verwoordt.
De driver is een .exe bestand. Na downloading heb ik op het .exe bestand geklikt en toen werd het op de harde schijf geinstalleerd. Tijdens de installatie werd er gevraagd om de scanner aan de laptop/pc aan te sluiten en aan te zetten. Deze werd direct herkend en de software werd direct geinstalleerd en daarna was de scanner klaar voor gebruik.
Groet,
Martin
 
Oké, de basis printer / scanner aansluitprocedure dus. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan