Nieuwe dvd brander

• Onderwerp starter Onderwerp starter Koers
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Koers

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Ik heb vandaag een dvd brander gekocht (interne) en dus in de systeemkast geplaatst en aangesloten, bij het opstarten geeft de computer aan Disk boot failure, insert system Disk and press enter. Ik heb de zoekfunctie gebruikt (3 resultaten) maar ben er niet wijzer uit geworden. Ik heb alles weer hetsteld zoals het was en de computer doet het weer, (toch heb ik alles precies zo gekoppeld zoals op de gebruiksaanwijzing) Wat kan er fout zijn?

Ps) ik heb geen floppy of cd-rom in de computer zitten, en de jumper staat ook goed.

Alvast bedankt,

Koers

ja, zeker weten, ik begin nog maar eens van voor af aan met installeren, alvast bedankt voor je antwoord. :)

Ik denk dat ik eruit ben, maar ik vraag het nog even na, volgens mij heeft de winkel waar ik de computer gekocht heeft wat onlogisch gedaan, Ik heb een dvd speler en een cd-rom brander ( die zater er standaard in), die 2 zijn aangesloten op de secondary IDE connector, en staan op master en slave, is dat niet onlogisch, moeten die 2 spelers niet in de primary IDE connector , of zit ik fout?

EDIT: Nog niks geen resultaat:(
Iemand nog een idee :confused:

Laatst bewerkt:
Nee, dat is niet onlogisch.
Er vanuit gaan dat je 1 harde schijf heb waarvan je opstart (geen s-ata) dan moet je harde schijf als primair master staan, daarachter kan je van alles stoppen, alss het maar slave is.
die secundair mag je ook van alles meedoen, als er maar een master en eventueel slave in staat.

Ik heb het voor mekaar, heb het maar makkelijk gedaan, ik heb de dvd-speler eruit gehaald, en in plaats daarvan heb ik er dus de dvd brander gedaan, en het werkt :D

Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan